Welke synthesizer zou je nog willen.

een arp quadra.... yes please

totaal geen behoefte aan een synthesizer. ik bouw nu enkel nog zelf.

een cv keyboard, dat lijkt me wel handig, er mag een Pro One om heen zitten, dat zou niet erg zijn, alleen heeft die nu net weer een klote keyboard.. :D

Daarom, zelf bouwen, een arp kloon / kit komt deze maand beschikbaar, een synthi kan je ook zelf bouwen, een moog modular, moet je helemaal niet eens willen, genoeg ander modular spul te koop. :)

Nou Demian een Moog systeem met 901 vco's is toch wel iets unieks.
Die klank heb ik werkelijk nergens anders uit gehoord.
Niet uit een System 700, Arp 2500, RSF, Moog 921s.
En al hemelaal niet uit nieuw spull ;)

ja?
zit te twijfelen of cotk of een ander merk , welke zou de beste moogmodulair imitator zijn?

Waarom die Roland Integra-7 als ik vragen mag?

In deze module zitten alle bekende sounds van de JV-1080 t/m de XV-5080, inclusief alle (twaalf) SRX expansion boards. Het geheel draait op de SuperNatural synth/drum engine en heeft meer dan 6000 sounds aan boord. Dit is zo'n beetje de ultieme ROMpler, als je het zo nog mag noemen.

Ik zoek eigenlijk nog een mooie Korg Trinity. Die heb ik voorheen ook gehad. Dan kan ik weer eens mijn oude sequences beluisteren/bewerken. Mooiste zou zijn met de HDR-TRI uitbreiding.

Welke synthesizers ik nog graag zou willen (of het nu tot de mogelijkheden behoort of niet):

- Yamaha CS-80
- Yamaha TG-77

Groet,
Hans

In deze module zitten alle bekende sounds van de JV-1080 t/m de XV-5080, inclusief alle (twaalf) SRX expansion boards. Het geheel draait op de SuperNatural synth/drum engine en heeft meer dan 6000 sounds aan boord. Dit is zo'n beetje de ultieme ROMpler, als je het zo nog mag noemen.

Ja, ik vind hem alleen té duur en je hebt een overkill aan sounds. Maar je hebt wel in één keer al die sounds die je noemt en je hebt dan geen andere module meer nodig inderdaad.

Een integra is voor mij nog onbetaalbaar. Maar ik zit wel met het idee te spelen om al mijn bakken de deur uit te doen en een Korg Krome te kopen. Als die maar krachtig genoeg klinkt. Aan mogelijkheden en klanken ligt het niet. Maar hoe zit het met de hardware? Het moet wel dynamischer klinken dan de budget-Korg-synths als de X5 en de X50.

Meestal op een mono gitaarversterker. Of met een koptelefoon. Maar eigenlijk zou ik een Krome een keer live willen uitproberen.
Hij is er nu ook in andere kleuren. De blauwe vind ik wel mooi.

En tegen dat hij het huidige bedrag bijeen gespaard heeft, zijn ze al 5x zo duur :D
Zelf vind ik dat ieder die een goede inhoudelijke insteek wil verrichten op dit gebied
al zijn gewenste synthesizers wel verdiend.
Het gaat mij persoonlijk wel om de intensie van het delen van dit vak wie er i.v.m.
dit gebeuren het beste uitstraald met de prestaties.
Als die prijzen zo abnormaal toe zouden nemen dan vraag ik mezelf af of deze
items voornamelijk naar verzamelaars gaan voor overwegend het hebben:doei: of de mensen die het echt voor het doen krijgen:engel::mega:.

2 aanraders om te gaan beluisteren op Youtube:
1: Ken Laszlo - sos, dit jaar gemaakt, onder andere een Elka Synthex
en softwaresynths in gebruikt.
2: Yes - Fly from here (2011), oner andere een Prophet 5.
Groet,

Back