Welke synthesizer zou je nog willen.

ik ook

Na veel filmpjes op yt te hebben gekeken, zou ik wel een aantal van die jaren 80 modules willen hebben samen met zo'n master keyboard. Het Roland midi systeem. Maar geld is het struikelblok.

Ik had bij de afgelopen repetities onverwacht een synth nodig om de ontbrekende bassist te vervangen.
Er stond nog een oude DX-7. Instant A-Ha Take On Me. Maar voor de rest vond ik de basklank niet echt bruikbaar.
Wat me wel opviel was dat een derde synth in een hoekopstelling wél extra macht oplevert: het toont een stuk rijker. Ook dat je in een hoekopstelling staat te spelen: het kost meer moeite en dat straalt er vanaf.
Maar ja, wat moet ik als derde synth kiezen? Misschien een Korg X3 voor de pads en de vage orgels?

de tubebass is toch wel aardig bij de dx7 vond ik.
zou zelf gewoon een hammond neerzetten als ik nog ruimte had of anders een voyager met uitbouw voor de vette solo's ( en hij kan ook een module polyfoon aansturen waarna hij door de voyagerfilter gaat ! ), of gewoon iets van nordlead ( om erbij te horen )
kortom genoeg mogelijkheden als je werkelijk jezelf in bochten wilt wringen.

Om een echte bassist te vervangen klinkt elke samplebak toch wat lager/warmer/realistischer: dus lijm ik mijn Roland EM-20 weer in elkaar en zet hem permanent in het oefenhok. (geld kan ik er toch niet voor vangen) :)
Een simpele Roland EM-20 beter voor bas dan een DX-7? Ja!, tenzij je alleen maar covers van A-Ha wilt spelen. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe je de klank op het mengpaneel afstemt...
Maar dat terzijde: ik gebruik live een Yamaha S30 voor alle brood- en boterklanken en de fantastisch ondergewaardeerde Roland JX-1 voor de synth- en D-50-klanken. Wat zou dat nog kunnen aanvullen? Hammonds, Clavi's en Rhodes'en heb ik niet nodig. Ik zit dan te denken aan een goedkope allround-bak voor backup, wanneer er eens een extra orgeltje, pad of ander klankje nodig is. Een simpele Korg X3 zou die taak prima kunnen voldoen.

Ik had bij de afgelopen repetities onverwacht een synth nodig om de ontbrekende bassist te vervangen.
Er stond nog een oude DX-7. Instant A-Ha Take On Me. Maar voor de rest vond ik de basklank niet echt bruikbaar.
Wat me wel opviel was dat een derde synth in een hoekopstelling wél extra macht oplevert: het toont een stuk rijker. Ook dat je in een hoekopstelling staat te spelen: het kost meer moeite en dat straalt er vanaf.
Maar ja, wat moet ik als derde synth kiezen? Misschien een Korg X3 voor de pads en de vage orgels?

Heb je wel een derde synth nodig? Als het je per sé om de hoekopstelling en de looks gaat kan je natuurlijk ook je tweede synth naast je eerste zetten. Probleem opgelost :W

Wat ik er nu het liefst bij zou willen is iets met 88 kwalitatief goede toetsen en een goede akoestische piano-sound. Daarna komen er vast wel weer nieuwe wensen. Die Prophet-12 ziet er wel erg leuk uit, of misschien toch iets van Moog... Of een leuke modular.. .. :z:doei:

Wel! Een simpele EM-20 sample klinkt als een basgitaar, waar de fameuze DX-7 bas klinkt als een lichte nylon-gitaar zonder lage tonen.

Een basgitaar klinkt als een basgitaar.

PUNT

Ha! helemaal vergeten... ik wil (dit jaar) nog een Solaris, en dan het liefst één gemod met polyfone aftertouch......

Drie synths die bovenaan mijn wenslijst staan zijn:
- Elka Synthex
- Yamaha CS80 (GX-1 is ook goed :) )
- EMS VCS3

De eerste zal nog wel haalbaar zijn. Of de prijs moet opeens omhoog schieten. De andere twee ben ik bang dat die mijn studio nooit in zullen gaan. Of ik moet de lotto winnen.

Ha! helemaal vergeten... ik wil (dit jaar) nog een Solaris, en dan het liefst één gemod met polyfone aftertouch......

Heb er één in pre-order staan, ze worden inmiddels ook mondjesmaat te koop aangeboden tweedehands, maar ik wil per sé voor de 3e productie run gaan anders had ik m al gehad ;)

Laatst één bespeeld, wat een genot! Echt een apparaat waar je slapeloze nachten aan over gaat houden.... gegarandeerd! :okdan:

De Yamaha GX1, maar past denk ik niet in mijn huis.:dubbel:

Een jupiter 8 zou welkom zijn, verder ben ik tevreden met wat ik nu heb en dat is niet eens zo veel

Back