Internet of je studio de deur uit?

Internet of je studio de deur uit?

• Studio gaat er uit

Stemmen: 8 14,0%
  • Doei internet

Stemmen: 35 61,4%
  • Anders

Stemmen: 14 24,6%

• Totaal aantal stemmers
    57
Ik heb net een paar weken zonder internet gezeten erg frustrerend.... maar goed ik kon op school en op mijn werk nog gewoon internetten :D Dat kan niet met een studio dus ik kies voor internet de deur uit

Ik heb sowieso geen internet dus voor mij geen keuze...

Ik zal i~net missen, maar als ik tussen die 2 zou moeten kiezen, blijft de studio.

Is trouwens wel afhankelijk van de reden waarom 1 van de twee moet wijken. Als 't puur een "tijdsprobleem" is, gaat i-net weg.

Internet, daar hoef ik niet lang over na te denken.

Ik weet zelfs zeker dat ik eindelijk zou toekomen aan al die dingen waar ik nu geen 'tijd' voor heb (lees: zin in, wegens weer een paar verloren internetuurtjes). Soms ervaar ik internet echt als een vervelend afleidend iets, maar het is lastig om zomaar die stekker er uit te trekken en doen alsof het er niet is.

Aan de andere kant is het wel handig om internet te hebben als je een beetje met synthjes klooit.
Niet alleen wegens het technische verhaal van system updates, manuals, patches etc. downloaden, maar ook het contact met gelijkgestemden, aan wie je even wat kan laten horen als je er doorheen zit.

Goede vraag eigenlijk, aangezien internet me vaker dan eens van m'n studio bezigheden afleid...
Ik heb wel 'ns 2 weken zonder internet gezeten toen ik van provider overstapte en dat viel me echt heel erg zwaar. Bankzaken, contacten, werk... alles gaat voor mij via internet... Toch vond ik het wel rustgevend, zo zonder internet. De belangrijke zaken deed ik via de telefoon (ik belde m'n pa, die kon dan vrolijk m'n mail checken :D) en ik kwam erachter dat die echt belangrijke zaken niet veel meer dan een kwartier tijd kosten... De rest is dus puu...

Potdomme, nu zit ik hier dus een totaal verwaarloosbaar relaas te schrijven over hoeveel tijd internet me kost, terwijl ik evengoed verder kan gaan met die track waarmee ik bezig ben...

Het gaat U goed.

:doei:

hoe rigoreus zou 'internet eruit gaan?'. Als 't om alleen mijn kamer gaat is het geen probleem, ik kan wel zonder hiero (al regel ik bankzaken het liefst online). Voor m'n opleiding ben ik echter wel genoodzaakt Internet te gebruiken dus ik heb wel èrgens i-net nodig.

ik heb pas 2 weken zonder internet gezeten
en 1 week zonder studio
ik mis internet meer dan mn studiotje

Origineel geplaatst door Hanz
Internet, daar hoef ik niet lang over na te denken.
wat moet er dan nog van het synthforum terecht komen...?! behoorlijk hanzloos dus ;)

maar goed, ik zie niet zo in waarom ik zou moeten kiezen tussen deze 2 (sorry meester oenga :D)...
beide moet gewoon samen kunnen gaan... eten en slapen kost ook tijd trouwens...

Origineel geplaatst door 6 trak
maar goed, ik zie niet zo in waarom ik zou moeten kiezen tussen deze 2 (sorry meester oenga :D)...

Potverdrie! Mij een beetje tegenspreken?? :D

Maareh.. 't is een gewetensvraagje, that's all. :mega:

Mijn antwoord zou ook "internet" zijn...
Maar ik vraag me af...gaat er nog iemand "studio" antwoorden?

..

..

gelukkig heb ik mijn studio niet thuis,en in mijn studio geen internet..dus studio is de deur al uit ....:D

Origineel geplaatst door Ramoonus
ik heb pas 2 weken zonder internet gezeten
en 1 week zonder studio
ik mis internet meer dan mn studiotje
uhuh, zou ik ook hebben.

Daarom zou m'n 'studio' er eerder uit gaan, helemaal nu ik in een behoorlijke dip zit en ik geen tot weinig muziek maak... :stupid

Het scheelt dat ik niet zoveel hardware heb staan...(2 synths, + wat fx spul)
Als die 'studio' dan de deur uit is kan ik altijd nog met software werken, vroeger deed ik niet anders...en ook daar is nog goede muziek mee te maken, dus zonder 'studio' zie ik het nog niet eens zo somber in. :)

Dit is een vraag in de categorie: ben je liever blind of liever doof? :frons:

Bij mij zou de studio er ook uit gaan, want dat is toch niet zo veel (een synth, een sampler, een groovebox, een quadraverb, een mixer, midi patchbay en een audio patchbay).

Belangrijk is wel de motivatie van de vraag, want ik zie niet meteen waarom je voor de één of de ander zou moeten kiezen. Als het om geld gaat, kan ik beter internet de deur wijzen, want van de 2e hands waarde van m'n gear kan ik hooguit een jaar internetten. Als het om tijd gaat, kan ik ook beter internet weg doen, want muziek maken doe ik niet zoveel... maar dat kan veranderen als ik geen internet heb :)

Maar als het om m'n plezier gaat, kan de muziek weg. Doe er niet zo veel mee.
Overigens zou ik na het verwijderen van de studio gewoon weer een midi klaviertje kopen en pingel ik wel met de VSTi's of een ander hip programma :D

poe poe moeilijke keuze :erm:

internet is verslavend en leuk tijdverdrijf, maar ik vind het verder totaal geen toevoegende waarde hebben aan mijn leven..
oftewel, weg internet, ik ga wel wat meer met m'n apparaten freaken.. :doei:

Back