analoge ontmaagding?!

joevdb

oscillating arppegio
Ik ben al een tijdje wat aant klooien met muziekmachines ... maar steeds virtuele/digitale cheap groovebox-achtige dingen. Ik heb zaterdag een JUNO-6 (in perfecte staat, voor ... 100€!) gescoord. Enne, ... ik wil niet anders meer! Wat een verschil! ONVOORSTELBAAR! Je kan zoveel leukere, ruwere dingen doen ... Ik ben dus 'analoog' ontmaagd door een Juno-6 en wil meer, MEER ;)

Ik wou dit gewoon even kwijt want ik ben er helemaal van ondersteboven ... Trouwens, is het normaal als je de idee hebt als je synth tegen je spreekt?8o)

gek van mijn juno!

heb mezelf een paar betrapt op het stilletjes praten tegen en strelen van mijn Juno ... is dit nu wat ze bedoelen met het feit dat 'analoog leeft'?
kan natuurlijk ook zijn dat nu echt gek aant worden ben, dus ... ik zal maar eens uitkijken naar een leuk dwangbuisje ...

Ja maar, 'my girl' heeft niet zo'n lekkere sub-oscillator enne de geluidjes die ze maakt als ik de resonantie verander zijn toch anders dan bij mijn JUNO :)

Nee, nee, alle gekheid op een stokje ... Ben gewoon erg blij dat ik de Juno heb en ontdekt hoe anders en leuker het is om met zo'n analoge synth te werken in tegenstelling tot het spelen met een digitale rompler. Op zich niks mis, met digitaal en grooveboxen, hoor ... ik vind nu analoog gewoon leuker ... (en heb spijt dat ik dit niet eerder ontdekt heb) ...

Origineel geplaatst door joevdb
Ja maar, 'my girl' heeft niet zo'n lekkere sub-oscillator enne de geluidjes die ze maakt als ik de resonantie verander zijn toch anders dan bij mijn JUNO :)

Nee, nee, alle gekheid op een stokje ... Ben gewoon erg blij dat ik de Juno heb en ontdekt hoe anders en leuker het is om met zo'n analoge synth te werken in tegenstelling tot het spelen met een digitale rompler. Op zich niks mis, met digitaal en grooveboxen, hoor ... ik vind nu analoog gewoon leuker ... (en heb spijt dat ik dit niet eerder ontdekt heb) ...

Hehe, het verschil tussen synthesizer, analoog of digitaal, en een rompler is uberhaupt al gigantisch! Maar mooi voor je in ieder geval, have fun! :biertje:

De juno6 is gewoon ook een leker ding :)

Erg leuk is de arp triggeren mbv van een (bijv)TR-626 (cheap)
Sluit trigger rimshot out van 626 op arp-clock in aan.
Programmeer je rim op de 626, druk arp en hold in op juno, ram op een paar toesten...et volia je hebt een vette analoge monosynth die in sync loopt met je midi set up (mits 626 met midiset up is verbonden ;))
Kan ook met andere drumbakken die trigger-out heben btw

Back