welk toetsenbord voelt als een piano - met midi?

ik heb zelf deze

sl-990pro.jpg

en dat speelt toch ook wel lekker hoor!

...hij weegt in ieder geval net zo zwaar als een piano ;)

Origineel geplaatst door B.S.E.
ik heb zelf deze

sl-990pro.jpg

en dat speelt toch ook wel lekker hoor!

...hij weegt in ieder geval net zo zwaar als een piano ;)

Ik ook, sinds een week, en is idd prettig ding. De 880 heeft wat meer functies, maar voor een one-trick-pony (gewoon over MIDIkanaal 1 speuluh) is dit echt prima.

Zoals beloofd ben ik de winkel ingetogen. Heb gemerkt dat mijn vingers inderdaad aanzienlijke verschillen in aanslagen ervoeren, zoals door jullie al voorspeld.

Ging gistermorgen spelen op een Roland A-90 die tweedehands te koop stond en die her en der was aanbevolen vanwege zijn piano-aanslag-kwaliteiten. Dat stelde me nog danig teleur. De toonrepetitiesnelheid (trrrrrrrrrr met 2 vingers op 1 toets) lag relatief laag (die toets komt niet snel genoeg omhoog). Veel problematischer: mijn vingers liepen vast tussen de zwarte toetsen in snel passagewerk of gleden erover uit. Daarentegen is zo'n A-90 wel een excellente midi-controller, dat zag ik ook wel. Waarna ik me weer ging afvragen hoe zwaar ik elk van mijn criteria moet laten wegen. Al was het maar omdat die A-90 in de orde van 600 Euro moest kosten en ik dus wel bereid was dat te overwegen... ;)

Conclusie: mijn startvraag is in die zin beantwoord, dat ik weet hoe ik verder kan zoeken. Ik sta nog steeds open voor tips richting bepaalde apparaten die mijn criteria zouden kunnen benaderen, eventueel voor een budget tot ca. 600 Euro. Als ik 'm heb, laat ik het zeker weten.

Allemaal weer hartelijk bedankt en ik zie uit naar aanvullende tips.

Back