M-audio prokeys 88 of Oberheim MC-2000?

ontwerper

Raadselachtig lid
Hi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed masterkeyboard.
Het liefst wil ik deze met 88 hammer action toetsen.
Om gelijk even de prijsklasse vast te stellen: rond de 550 euro.

Tijdens mijn zoektocht had ik 2 favorieten: de m-audio prokeys 88 en de casio px-310.
De casio heeft verassend prettige toetsen, de sounds kunnen er ook bij door maar de midicontrol mogelijkheden zijn natuurlijk erg beperkt.
De prokeys daarentegen is een echt controller board maar heeft daarnaast ook redelijk goede sounds. Qua toesten vind ik hem iets minder dan de casio.

Nu ben ik vandeweek tegen een advertentie (nieuw!) van de Oberheim MC-2000 aangelopen. Deze ziet er qua specs goed uit; geen sounds maar dat is ook niet mijn prioriteit. Hij heeft veel midi mogelijkheden en 4 midi out.
Alleen: ik heb het idee dat het een nogal oud keyboard is (sinds 1999 op de markt?). Kon ook niet veel recente gebruikers vinden. Dus vraag ik mij af of het hier om oude voorraad gaat. De prijs is nl 520 euro en daarmee binnen het budget.

Ik vroeg mij af of er iemand met een mc2000 werkt en mij kan vertellen of het nog voldoet.
Of dan toch maar de m-audio prokeys omdat die wat moderner is?

Hoor graag jullie meningen!

Wat is het belangrijkste voor jou? Ik neem aan dat het klavier, en daarmee dus het speelgevoel het belangrijkste is. Voor mij iig wel. Dus kies je diegene met het beste klavier.
Oud of nieuw model maakt in deze ook helemaal niet uit, in 1999 konden ze tuurlijk al prima klavieren maken ;) De Oberheim ken ik zelf niet trouwens. Maar dat de prokeys slecht speelt, dat ben ik helemaal met je eens.

Roland A90ex nog veel ouder en zegen om op te spelen. Oberheim vond ik zwaarder aanvoelen. Ach blijft persoonlijke kwestie. Oberheim maakt over algemeen degelijker spul dan M-Audio, maar de support van M-Audio is stukken beter.

Ik heb zelf de MC1000, kleinere broertje van de mc2000, maar volgens mij met het zeflde toetsenbord. De MC1000 vind ik zelf (als pianist) best fijn spelen, het is natuurlijk geen piano, maar een echte piano-feel in die prijsklasse heb ik ook nog niet gevonden. MC1000 ligt rond de 350 euro overigens en heeft iets minder functionaliteit dan de mc2000 (o.a. maar 2 zones en 2xmidi uit)
De MC2000 zal zeker geen slechte koop zijn denk ik.

heb zelf de 88pro van maudio gehad en snel weer verkocht omdat ik hem toch niet fijn vond spelen

oberheim ken ik verder niet

Back