Ik ben op zoek naar de ideale tool om techno mee te maken

een machinedrum is leuk voor live,
als je met een 909 en wat synths niet ver genoeg kan komen weet ik het ook niet..
al je je setup meester bent moet het tog vrij snel gaan lijkt me..

Origineel geplaatst door r.5
...2) Je TR-909 wisselen voor een Machinedrum SPS-1.
..

met afstand de slechtste tip ever

Waarom niet gewoon Technomaker XXL? :D ..... Nee serieus, daar maak je vette loops mee!

mja, leuke loopjes kan je ook met reason maken, en ze daarna ergens inproppen, een su-700 bijvoorbeeld ofzo, zit me een beetje in deze machine te verdiepen, en dit lijkt er toch echt op het gene ik zoek...

dus je zoekt een tool om techno live te spelen, remixen, loopen?

dan zou ik voor een laptop met ableton live en een mpc gaan! misschien nog een extra hw synth om wat arpjes en andere foefjes te spelen. midi controllers ook niet te vergten. Als je ableton eenmaal door hebt (session view) en je hebt een goede template, wil je nix anders. Mogelijkheden zijn ongelimiteerd! Wat vet is aan Live is de "independent track lenght" in de session view (audio clips). Je loopt 4 maten en speelt er 14 over, nog eens 5, nog eens 8.. etc... Live = live spelen met jezelf :D Het is een Loopstation met VEEEL MEEEeeeer
btw, met Live is een muis verleden tijd!

zat ik ook al aan te denken, ableton live + een leuke geluidskaart voor me laptoppie, korg legacy pakketje, me nord rack 2 en dx-200 houden, loopjes maken in reason en die dan als clips (or whatever) in ableton bij elkaar schroeven.

Deze werkwijze vind ik erg intressant, loopjes live bij elkaar plakken, dus het word of ableton of een su-700, ik kan al een su-700 krijgen voor 775 euro met alles erop en eraan, maar ableton live 5 is toch goedkoper, en dan kan ik er nog een leuk kaartje bij kopen en eventueel nog dat korg legacy pakket, als controller zou ik mijn novation remote 25 kunnen gebruiken of dat vage ding van dat legacy pakket.

hoe dan ook, ik begin nu toch wel een idee te krijgen wat mij een leuke manier van werken lijkt en wat ik daar voor nodig heb...

vergeet ook geen midi drukknop kastje en een midi footswitch! Bome´s MIDI translator zal ook van pas komen. (zet midi om naar keystroke(s) en is gratis)

Oh en vergeet die Yamaha! ;) ...... 800 euro?? :doei:

misschien moet je houden wat je hebt en er gewoon mee de slag gaan.
toffe muziek maken kun je ook met de grootste rotzooi, je moet weten wat je wil en hoe je dat dan moet aanpakken met de dingen die je hebt.

je hebt een 909 en een nordrack2.. het enige dat je nog nodig hebt is een sequencer en skills
(die zijn overigens niet te koop in de winkel).

koop gewoon ableton live en ga lekker beuken met wat je al hebt.. meer gear = meer manuals om te lezen = minder tijd voor muziek.

in het kader daarvan bied ik je overigens aan je 909 aan mij te doneren, bij wijze van therapie. ;)

Origineel geplaatst door Absynth
mja, leuke loopjes kan je ook met reason maken, en ze daarna ergens inproppen, een su-700 bijvoorbeeld ofzo, zit me een beetje in deze machine te verdiepen, en dit lijkt er toch echt op het gene ik zoek...

Waarom niet met je hardware, loopjes maken en die in bijv. reason of in live gooien inplaats van andersom

Je woont niet echt om de hoek hè? Jammer! Want je bent van harte welkom om een paar combi's uit te proberen. Alleen de SU700, of samen met wat FX en wat andere gear, kan je zien dat er met sommige dingen toch wel wat haken en ogen zitten aan de SU700. (Maar ik doe hem nooooooit meer weg:))

Dus je bent welkom! Woon trouwens niet meer in dat pand....

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Waarom niet gewoon Technomaker XXL? :D ..... Nee serieus, daar maak je vette loops mee!
en hij heeft zelfs een live jam module! 8o)
http://www.eworks.de/images/ref/xxl.jpg
(voor alle duidelijkheid: dat liveding werkt voor geen meter :D )

wel een grappig ding, die technomaker xxl...daar heb ik indertijd nog mijn eerste "tracks" mee gemaakt :P
hilarisch trouwens, hoe het programma op de verpakking voorgesteld wordt als hét ultieme pakket waarmee je in 5 minuten de nieuwste clubhit kunt maken:D

aan de topicstarter: ableton in combinatie met de hareware die je al hebt lijkt me idd perfect voor wat je wil.
zorg mischien best ook voor een midicontroller met wat knopjes en schuiven (iets in deze stijl) zodat je live makkelijk het volume van je tracks kunt aanpassen en nog wat aan de knopjes van je software effecten/synths kunt draaien :)

2) Je TR-909 wisselen voor een Machinedrum SPS-1.
Origineel geplaatst door fjoesz

Ik kan nog erger hoor! Je TR-909 wisselen voor een laptop met Reason op :duivels:

Ach, om wat oude clichétjes uit te halen valt die TR-909 wel mee hoor.
Die Machinedrum gaat misschien wel iets te ver in zijn mogelijkheden.
Stel je voor dat je op iets vernieuwend zou stuiten...

de tr-909 is geweldig. een electribe ook. een Korg Radias ook. test eerst eens wat materiaal uit tot je weet wat je wil.

Ik kan nog erger hoor! Je TR-909 wisselen voor een laptop met Reason op :duivels:
Ach, om wat oude clichétjes uit te halen valt die TR-909 wel mee hoor.
Die Machinedrum gaat misschien wel iets te ver in zijn mogelijkheden.
Stel je voor dat je op iets vernieuwend zou stuiten... [/B]

de mogelijkheden van de machinedrum rocken bigtime
alleen de sound joh, ielige niksigheid

Re: Ik ben op zoek naar de ideale tool om techno mee te maken

.., en de rs-7000 vind ik toch op de een of andere manier niet zo intressant
...
P.S ik maak dus hardtechno en ook wel wat electro.

Ssssja.. IK vind 'm toch wel 1 van de fijnere / fijnste Hardware sequencer, zeker voor live-gebruik. Alleen de kicks vind ikzelf ietsje minder, maar daar is de sampler voor (of een ander bakje).

Voor leuke techno zou dit meer dan zat moeten zijn:
RS7000 + je Nordrack2 + je TR909 + eventueel een ander synthje (Evolvertje / Virusje / Novation? / etc.).

Heb je ookwel eens gedacht aan een EFX-dingetje voor over bijv. je Clavia?

Wij hebben ook wel setjes met alleen de RS gedaan, en dat ken ook opzich, hoor.

De rest moet toch echt uit jezelf komen, aan je gear ligt 't dan eigenlijk niet echt meer.

aan de gear niet.....aan de manier van werken wel, ik vind het leuk en makkelijk om wat loopjes op te nemen, en die later bij elkaar te plaatsen tot een heel nummer, wat muten, un-muten, live fx en filters tweaken, dus dan lijken ableton of de su-700 me erg leuke manieren om een heel nummer te maken.

Origineel geplaatst door fjoesz
echt niet. heb ik ook gedaan. geen seconde spijt van gehad.

nu ja, als je vd 909 sound houdt moet je m gewoon houden, maar 'n machinedrum erbij is zeker een goed idee voor weirde shit die je onmogelijk uit n 909 haalt. daarin vullen ze elkaar goed aan.

Live is ook mijn favoriete productie tool.

hehe, van jou had ik die 909 gekocht ja.

Ik houdt wel van de sound....maar om daar nou de 909 voor te houden?.....ik heb met wat maatjes, die graag samples van de 909 wilden die hele bak leeggesampled, alle geluiden in alle standen en nog meer. Dus de sound zal ik altijd hebben.

ik denk toch dat ik voor Ableton live ga, aangezien dat een stuk goedkoper en volgens mij ook een stuk veelzijdiger is dan een su-700

Re: Ik ben op zoek naar de ideale tool om techno mee te maken

Hallo mensen, ik ben alweer een tijdje niet meer bezig met muziek maken, omdat ik nog steeds geen snelle en makkelijke manier heb gevonden om een beetje leuke technotraxx mee te maken

Wie zegt dat muziek maken snel en makkelijk moet zijn? Kunst is 1% inspiratie en 99% transpiratie!

Back