Voice reserves

A3-jan

Stamgast
Ik heb een yamaha motif-8...

Heb volgende probleem:

Ik heb een piano+strings geluid gemaakt in de voice mode (dus niet een performance) en nu heb ik wanneer ik soms speel het lijkt of ik noten mis!
Bij mijn roland heeft dit te maken met de voice-reserve, maar hoe zit dit bij de yamaha motif??

Hoi,

Een Yamaha Motif 8 heeft een polyfonie van 62 noten wat in principe ruim voldoende is in Voice Mode.

Een Voice kan maximaal 4 Elements bevatten. Een enkele toets kan dus maximaal 4 noten van de beschikbare polyfonie verbruiken. Als je met beiden handen speelt en bv. 6 toetsen tegelijk aanslaat, dan gebruik je dus 24 noten van de beschikbare polyfonie. Misschien maak je gebruik van een sustain-pedaal waardoor er bij bepaalde passages meerdere noten 'overlappen' en je soms het dubbele aantal noten verbruikt.

- Is het een Preset Voice of een User Voice.? (met eigen samples?)
- Is je Motif 8 verbonden via MIDI met een externe sequencer op het ogenblik dat het probleem zich voordoet?
- Misschien heeft die Voice één of meerdere Elements waarbij een hoge AEG-Release waarde is ingesteld?

Attachments

• aeg-rel.png
    aeg-rel.png
    41,6 KB · Bekeken: 88
Het is een user voice zelf gemaakt van piano sound 1 element en 2 strings...en vaak wanneer ik een slide maak over het toetsenbord gebeurt dit! Zonder de sustain te gebruiken.

Back