mmt8... goed idee?

Nightly Build

Go for what you know
ben het sequencen met de muis een beetje beu
ik denk er over een alesis mmt8 te tweedehansen
weer eens wat anders lijkt me

is dat een goed idee of zonde van de moeite?

en wat kan je er mee?
er zit maar 1 midi-uitgang op
dus moet je met 1 poort meerdere synths doorlussen en ook nog een drummachine clocken?
als dat zo is lijkt me het niet zo'n gewldig idee.

ik heb begrepen dat hij wel goed bruikbaar is voor live...

tips, positive en/of negatieve ervaringen met dit apparaat zijn welkom

en wat is een beetje goede prijs... 100 euro?

mmt8

mmt8

jaren jaren geleden heb ik eens een nieuwe mmt8 gekocht.
hier heb ik een paar jaar mee gestoeid, twas een leuk apparaat.
toen over op de pc, is dus ook niet alles, nu heb ik een sequentix p3 en dat is een super sequencer!
als je een tweede handsje kunt krijgen moet je de zwarte versie hebben en niet de grijze, deze hebben namelijk zeer slechte buttons.

von haulshoven

akai asq10? 4 midi outs 64 midi kanalen, 2 midi ins die bijden standaard gemergt zijn, masterclock out op midi out naar keuze , nog andere syncs in en uit, metronoom uit etc

live ritmetjes of melodietjes inspelen op een klaviertje,

of in de stepedit op de te editten step gaan staan en de noot die je wilt hebben indrukken op het klavier zodra je de noot aanslaat tikt de metronoom mee en weet je meteen hoe lang je die noot wilt hebben, loslaten als hij lang genoeg is, volgende step, etc

je kan ook nog een standaard drumgroup aanmaken, en "alle drums uit verschillende drumkits linken aan noten (als een andere drumkit bijv de snare en hihats op andere noten heeft staan etc) ", dit was meervoor de mpc60 bedoelt maar met een sampler eraan gehangen werkt het fijn

midi cc,s recorden en weer uitsturen, overdubbing. ik kan met gemak tracks die ik bijv in ableton heb gemaakt ook helemaal uit werken op dit ding, maar een hele track maken is wel tijdrovend dat blijf ik liever in ableton doen, maar ik vindt hem vooral ideaal voor dingen die ik in ableton nooit zou maken of op zou zijn gekomen

Om mee te sequencen is zo een Alesis echt ruk.
Om sequences in te stoppen en live te gaan is die ok.
Als je gewoon is wat anders wil lekker sparen en een P3 kopen!

zo'n alesis is best leuk, koop er gewoon 1 dan merk je zelf wel hoe het werkt. Vind je het niks, dan verkoop je hem gewoon weer!

hier meer info

http://www.mmt8.com/

Back