a-Juno 2 output kaput?

Laurens O

Sta op en scheur!
Dag allemaal,

De rechter-output van mn alpha Juno 2 geeft geen gehoor meer, alleen als ik de toetsen wat harder aansla komt er een kort soort van tikkend geluid uit.
Hij heeft een paar weken uitgestaan en voorheen deed ie het gewoon nog.

De linkerkant doet het gewoon nog perfect en nee, het ligt niet aan de kabel of connector, dit heb ik al uitgebreid gecheckt. Het tikkende geluid klinkt totaal niet als een brakke connector of kabel ofzo, meer digitaal achtig, kan het niet beter omschrijven.

Wat the #@! kan dit zijn? Ik hoop niet dat ie dood gaat! Oh nee!! =(

Doet ie dat op de koptelefoon ook?

Wat zou kunnen is dat de mute transistor overleden is. Kan nooit veel zijn. Als je in de buurt van den bosch woont wil er wel naar kijken.

Groet

Beetje late reactie maar goed, als iemand hier er verstand van heeft en er naar zou willen kijken (studioduif?) dan zou ik dat ontzettend waarderen!
Ik wil er opzich wel voor betalen, of iets voor geven of wat dan ook.

Ik heb overwogen om naar "The Music House" te gaan, maar t zit er dik in dat die lui me dan bijna letterlijk een arm en een been afrukken om zo'n geintje te repareren. Echt niet normaal, ben er een keertje met mn 303 naar toe geweest omdat het circuit af en toe lekt en daardoor mn ledjes soms spontaan flikkeren. (heb m notabene in die staat bij hun zelf gekocht!). Maar wat ik toen voor n prijs te horen kreeg... Ben gauw de winkel uitgelopen :( (Trouwens ff apart threadje openen hoe ik dat kan maken...)

Wie zou me willen helpen met mijn zielige Junotje!?

Alvast bedankt!

Origineel geplaatst door Laurens O
Beetje late reactie maar goed, als iemand hier er verstand van heeft en er naar zou willen kijken (studioduif?) dan zou ik dat ontzettend waarderen!
Ik wil er opzich wel voor betalen, of iets voor geven of wat dan ook.

I

Ik wil er best wel naar kijken hoor, heb in ieder geval ook een @J2 ter vergelijk.

Neem maar kontakt op voor een afspraak.

Aangezien het om hetzelfde probleem gaat : output kapot, zet ik hem hierbij.

Ik wil alle patches van m'n juno 1 naar de juno 2 overgooien via midi bulk dump.
De midi output van de alpha 2 doet het niet, ik heb hem open gehad en kon niks los/kapots vinden. Vermoedelijk zit het dus in het midiprintboard.
Ik dacht slim te zijn om dan via de tape outs te werken van de juno 1 naar de juno 2, maar de juno 2 heeft heeel geen tape in :stupid omdat ze met die cardridges werken.

De handleiding en diverse editors geven aan dat midi in en uit aangesloten moeten zitten en werkende moeten zijn.

Hoe is dit via een eventuele omweg op te lossen ? Even los gezien van alles met de hand in te gaan programeren ....
grtn, Niel

Ik wil alle patches van m'n juno 1 naar de juno 2 overgooien via midi bulk dump.
De midi output van de alpha 2 doet het niet, ik heb hem open gehad en kon niks los/kapots vinden. Vermoedelijk zit het dus in het midiprintboard.
Ik dacht slim te zijn om dan via de tape outs te werken van de juno 1 naar de juno 2, maar de juno 2 heeft heeel geen tape in omdat ze met die cardridges werken.

De handleiding en diverse editors geven aan dat midi in en uit aangesloten moeten zitten en werkende moeten zijn.

Hoe is dit via een eventuele omweg op te lossen ? Even los gezien van alles met de hand in te gaan programeren ....
grtn, Niel

Een idee misschien om er een PC met EZalpha (@juno editor/library) tussen te zetten?
Dan heb je alleen je Midi-out vd Juno1 en Midi-in vd Juno2 nodig ... Juno1 Bulkdump naar PC en dan van PC naar Juno2 Transferen.... Zou moeten werken toch???

Linkje : http://www.alphadial.org/software.htm

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Liever niet de waarheid spreken omtrent winkels/handelaren/verkopers. aub

Kunt u dit nog eens herhalen?

Herhaling is de kracht van onthouden ;)

o ja ut mag wel ... uitsluitend als het over Feedback gaat (spookt ergens nog een anti-Feedback draad op het forum)

Origineel geplaatst door MokuM
Een idee misschien om er een PC met EZalpha (@juno editor/library) tussen te zetten?
Dan heb je alleen je Midi-out vd Juno1 en Midi-in vd Juno2 nodig ... Juno1 Bulkdump naar PC en dan van PC naar Juno2 Transferen.... Zou moeten werken toch???

Linkje : http://www.alphadial.org/software.htm

gaat niet werken zoals ik al zei ....

"1.0 How do I connect the Alpha Juno and the PC together?

Nice easy one to start with - MIDI In on the PC to MIDI out on the synth; MIDI Out on the PC to MIDI in on the synth. "

gaat niet werken zoals ik al zei .... "1.0 How do I connect the Alpha Juno and the PC together?

Nice easy one to start with - MIDI In on the PC to MIDI out on the synth; MIDI Out on the PC to MIDI in on the synth. "

Je wilt toch de patches van de juno1 naar de juno2 slingeren? (misschien begrijp ik je vraag gewoon niet :D ) Waarom zou je dan de MIDI IN EN de OUT van de Juno 2 aangesloten moeten hebben? Daar komt alleen Data binnen... Als ik patches vanuit EZalpha naar de juno 2 wil sturen heb ik ook alleen de MIDI IN vd Juno aangesloten, dat werkt gewoon...

trieste verhalen over de juno´s en ik zal hem nog iets triester maken aangezien ik ook 2 juno´s @2 bezit en bijde zijn stuk. een daarvan ook de midi out werkt opeens niet meer en de ander had ik het zelfde probleem waar de topic starter mee aankomt. het lullige is dat ik hem ben gaan doormeten met de scoop en kwam er achter dat er een roland amp stuk is (nee niet een roland filterchip) en die kan je dan vervangen maar dan heb ik nog niet de zekerheid dat de juno weer werkt aangezien er nog chips in de buurt zitten die evt beschadeging hebben opgelopen, al met al heb ik een juno die rijp is voor de sloop en de ander met de midi out moet te maken zijn (heb overigens een onderdelen juno)

als ik de juno heb nagekeken en hij doet het weer dan wil ik evt de onderdelen van mijn 2de juno aanbieden aan andere juno gebruikers die wat kunnen gebruiken,..

Origineel geplaatst door Niel

Ik dacht slim te zijn om dan via de tape outs te werken van de juno 1 naar de juno 2, maar de juno 2 heeft heeel geen tape in :stupid omdat ze met die cardridges werken.

grtn, Niel

als je midi in van je juno2 op de out van je juno 2 aansluit dan moet hij een signal loop geven als je een toets indrukt dan weet je zeker dat je in en out van je juno het doet,

als je midi in van je juno2 op de out van je juno 2 aansluit dan moet hij een signal loop geven als je een toets indrukt dan weet je zeker dat je in en out van je juno het doet,

ehm ... mijn juno 1 is in mint conditie en daar werkt dit trucje niet bij. Vreemd.
Hij ontvangt en zend wel midi. Local en omni on/off maakt niks uit ..... huh ??

Ik heb alles gechecked via cubase, in en uits.
Via de juno 1 kan ik wel program changes naar de alpha sturen, maar de gehele patch neemt ie niet over (hiervoor is dus die midi out ook nodig van de 2 naar de 1 concludeer ik hieruit).
In het verleden heb ik eerder 2 alpha's met volledige banks uitgewisseld. Dat werkte ook alleen als je midi ins en uits van beide synths aan elkaar koppelt.

ik heb mijn juno 2 net gemaakt en het was een transistor die bij de midi out zit die niet meer werkte,

voorlopig kan ik weer scheuren met dat ding,......................................geheel gereviseerd,........pjieuwwwwwwwww

Back