jp 8000 jp8080

erikje

Ingeburgerd
hallo ik had nog ff een vraag je wat is het verschil tussen de jp 8000 en de jp 8080 (behalve de toetsen).
ik las namelijk in een ander thread dat de jp 8080 vetter klinkt als de jp 8000 .
is dit zo zo ja dan kun je toch beter een jp8080 kopen met een los klavier ????
zo niet waarom niet waarom niet en wat zijn de voor en nadelen van de jp 8000 en de jp8080 als je ze met elkaar vergelijkt.

Volgens mij is de JP8080 van later.
Misschien andere DA conversie

In die tijd kwamen er ook verschillende harddiskrecorders uit van Roland met andere DA converters

Dit soort info kan je makkelijk op t net vinden, beetje moeite doen kan geen kwaad toch? :D

Maar goed, nou ik toch bezig ben:

JP-8000 is in '97 verschenen, de JP-8080 in '98.

Afgezien van de toetsen heeft de 8080 10 stemmen t.o.v. de 8 stemmen van de 8000, een noisewaveform op beide osc's t.o.v. 1x noise op osc 1 bij de 8000. Wat de 8080 verder nog heeft wat de 8000 helemaal niet heeft is een unison functie, een vocoder (met aparte audio en mic input), een distortion fx en een smartmedia slot om dingen op te slaan.
O ja, de 8000 heeft een plastic case terwijl de 8080 helemaal van metaal is.

Ik dacht dat dit hem wel zo'n beetje was...

Om eerlijk te zijn: ze klinken allebei exact hetzelfde, ze zijn ook gewoon hetzelfde qua engine en bij algemeen gebruik is geen van beiden een slechte keus.
Als je alleen echt die extra features strak vindt dan moet je natuurlijk voor de 8080 gaan.

unison op de 8080? dat wist ik helemaal niet, scheelt het veel en hoeveel unison kan je doen? en kun je de unison ook weer detunen ? klinkt de unison ook zoals je van een unison zou verwachten ? ik zou m,n jp8000 zo omruilen voor de jp8080 vanwege een goede unison denk ik

Back