Yamaha CP-70

jeroentuitd

Stamgast
Kan iemand mij vertellen of er een software versie is van de Yamaha CP-70 (of iets wat kwa klank een beetje redelijk in de buurt komt)?. Voor de "hardware" versie kom ik nl heel wat geld en plaats te kort...;)

laat u horen!

Samples van HollowSun...

cp70_cover_thumb.jpg

http://www.hollowsun.com/cds/cp70_page.html

- Nord Electro (even externe reverb erbij regelen). Sound sample (mp3) via www.clavia.se te vinden.
- Nord Stage (misschien ook wel een mp3 op www.clavia.se)
- Roland SRX-07 (expansiekaart) heeft een heel aardige CP70/CP80 (zie www.rolandus.com en dan de Flash demo voor de SRX sound libraries voor een demootje; het is patch 004, "Stage Grand")

En diverse sample libraries zijn vast evengoed of beter (ik zag Hollow Sun al en er zijn er zeker meer).

weet niet hoe hollow sun klinkt maar ken echt geen een synthesizer of piano die het CP70 geluid goed kan weergeven en daarbij dus ook werkt met aanslag dynamiek etc.
Echt alles klinkt zwaar ruk. Zelfs Yamaha heeft in hun stage piano reeks geen een goede CP70.

Ik ben en blijf maar blij met me samplebank en externe chorus.

Overigens, zie nu al gelijk dat dit drie keer niets is... Die gasten hebben gewoon de zooi door een Boss chorus gehaald (om het Tony Banks CP geluid te krijgen) en dat gesampled...

Yeah right... Modulatie effecten samplen ! Erg leuk, klinkt ook even snel op iedere noot...

Origineel geplaatst door Slipperman
Yeah right... Modulatie effecten samplen ! Erg leuk, klinkt ook even snel op iedere noot...

van de site
I have also sampled every note (again, full length) through a Boss/Roland chorus unit

Volgens mij heb je een beetje last van snellezerigheid i.c.m. vooroordelen.
Geeft niets, maar ik weet van mensen die 'm hebben dat het een prima samplecd is.

Heb je uberhaupt de demo al beluisterd, voordat je wat optypte?

Origineel geplaatst door Hanz
Volgens mij heb je een beetje last van snellezerigheid i.c.m. vooroordelen.
Geeft niets, maar ik weet van mensen die 'm hebben dat het een prima samplecd is.

Heb je uberhaupt de demo al beluisterd, voordat je wat optypte?

Snellezerigheid: inderdaad al blijf ik toch bij mijn standpunt dat het beter zonder effect gesampled had kunnen worden. Mensen die geen chorus willen of juist nog meer chorus hebben daar nu niet echt de kans meer voor.

De demo heb ik zeker gehoord. Echter, zoals de maker aangaf is dus niet het tony banks achtige geluid (is een mix van chorus en normale output) maar merk wel duidelijk dat hij A Curious Feeling veel heeft gedraaid...

Toch maar eens die demo van mijzelf posten die ik al maanden beloof

Origineel geplaatst door Slipperman
weet niet hoe hollow sun klinkt maar ken echt geen een synthesizer of piano die het CP70 geluid goed kan weergeven en daarbij dus ook werkt met aanslag dynamiek etc.
Echt alles klinkt zwaar ruk. Zelfs Yamaha heeft in hun stage piano reeks geen een goede CP70.

't Is wellicht maar wat je gewend bent. Ik heb geen echte CP70/80 en moet het gewoon met vergelijkingen met platen doen: Tony Banks, maar ook Kenny Kirkland op Stings live-dubbelaar Bring On The Night, Joe Jackson, of een enkele live-opname van Dave Grusin. Maar met de Nord Electro-variant ben ik eigenlijk dik tevreden, zeker met een beetje chorus eroverheen. Iets minder, maar toch (voor mij) voldoende is die Stage Grand van Rolands SRX-07. In elk geval zou ik deze zelf niet "zwaar ruk" willen noemen, en wellicht een ander ook niet. Dat even ter nuancering, want eenieder heeft uiteraard recht op zijn eigen mening en kwaliteitsstandaard :okdan:

Ben wel met je eens dat een standaard stage piano i.h.a. zeker tekort komt voor de CP70/80 sound. Dat gold in elk geval voor mijn Yamaha P80 en eigenlijk ook voor mijn RD700 (hoewel die alweer iets minder beroerd is, maar zeker niet briljant).

Maar dan heb ik het dus alleen over hardware-alternatieven en niet over sample libraries of een plug-in.

Snellezerigheid: inderdaad al blijf ik toch bij mijn standpunt dat het beter zonder effect gesampled had kunnen worden.

Behalve dan dat hij zowel met als zonder chorus op de cd staat, dus je hebt ook de tweede keer te snel gelezen :D

Origineel geplaatst door etaoin
Daar sluit ik me bij aan (bij de mensen die hem hebben en hem prima vinden).

En anders ik wel. Ik ben maar wat blij met de hollowsun CP70 cd...... scheelt me reteveel sleepwerk naar de zolder :D Ik bedoel, puriteins geneuzel is fijn en kan errug ver gaan, maar ik heb een streep getrokken na de CS80 omdat mijn rug nog een paar jaartjes mee moet ;)

Ik ben heeeel erg tevreden met de Electric Grand CP70 op mijn Nord Stage. Ingebouwde chorus werkt goed. Moet wel een beetje bijgetweakt worden om het midden en hoog wat op te pompen, maar dat kan op de Stage ook.

Nu kan ik de sounds van Tony Banks (niet alleen Curious Feeling) behoorlijk goed benaderen.

Back