roland sh-2

ch9527

Ouwe rot
iemand bekend met de roland sh-2.

is 't de moeite waard om te zoeken? qua specs lijkt het een degelijke synth. Hoe is de sound, vergelijkingen?
wat zou een reeele prijs zijn?

als je van die synth/sound houdt, is het een leuk ding. was ooit best lastig te vinden en deed wel rond de 1200 gulden/600 euro, zal intussen wel achterhaald zijn. 400-450 lijkt me redelijk.

tja, 2 vco's en sub, pwm als je alle zeilen bijzet krijg je een lekker breed tapijtje. hij werkt wel leuk en makkelijk maar echt bijzonder (toetsenbord, geluid) vind ik m niet. ik zou er niet naar op zoek gaan, maar m wel even checken als ik m tegenkwam. zoiets.

Ik heb het kleinere zusje, de SH-09. 1 VCO, simpel maar zeer effectief. Vooral het filter. Twieieieieieiwiieieieiwiewieiet !

Ik heb ook een Roland SH-09 wat naar mjn inziens een simpele variant van de SH-2 is. De 09 vind ik goed klinken; met name de bassen en leads vind ik zeer fijn. Als de gangbare prijs rond de €400 à €450 ligt, lijkt me dat nog wel reëel, zeker in vergelijking tot de prijzen die voor een plastic klinkende 101 gangbaar zijn.

volgens de recensie heeft de sh-2 amerikaans klinkende filters in tegenstelling tot de sh09 en sh101 die een meer roland sound heeft. Daardoor heeft de sh-2 meer substance in het laag en is het een uiterst geschikte bass-synth.

Origineel geplaatst door Sly Dog
..zeker in vergelijking tot de prijzen die voor een plastic klinkende 101 gangbaar zijn.

Pardon?

Origineel geplaatst door ch9527
volgens de recensie heeft de sh-2 amerikaans klinkende filters in tegenstelling tot de sh09 en sh101 die een meer roland sound heeft. Daardoor heeft de sh-2 meer substance in het laag en is het een uiterst geschikte bass-synth.

Nou dat staat er niet helemaal. Klinkt anders dan 101, dat wel. Maar het lijkt me sterk dat er een ander filter in zit dan in de SH-09. Het SH-09 filter klinkt inderdaad niet als de latere Rolands, hard en romig (?), meer fluiten dan gillen. Dat is ook de reden waarom de SH-09 ondanks z'n simpelheid voorlopig mag blijven.

was iets te kort van geheugen. inderdaad lijkt het erop dat die sh09 dezelfde filters heeft als ik jou zo mag geloven.
jammer dat ie niet gewoon lekker 2 envelopes heeft. Toch maar kijk voor een jupiter4?

Tsja, als ik de ruimte had zou ik ook voor een jupiter 4 gaan, alhoewel ik die nog niet zelf onder handen heb gehad. Wat betreft de enkele env: ja da's wel een beperking maar ach, daar komen vaak de mooiste dingen van !

De SH09 en SH2 klinken inderdaad minder plastiek dan de 101.
Ze neigen meer ricting Moog maar zijn het natuurlijk weer niet.
Wel lekkere warme discrete vco's en de 2 is best wel een killer.
Overigens de zelfde vcf als een sh09 hoor.

:L

ik heb een SH-2.
je ziet ze bijna niet. ik heb er 375 voor betaald.
voor bass is ie zo bruut, lekker rauw en korrelig , vult echt alles op als je vco2 iets ontstemt, heel erg breed.
maar wellicht is een jp4 gevarieerder en niet zo zeldzaam of een pro-mars?

Heb er 2 maal een gehad.
Best een lekker ding
Zijn soms via ebay in japan te vinden voor 250-500 E

Voor het geld vind ik een Yamaha CS-15 of een Korg mono-poly meer de moeite

Back