Welke synth's hebben LEDjes zoals Nord Lead 3 die per programma de waardes laat zien?

Novocain

Ingeburgerd
Welke synth's hebben LEDjes zoals Nord Lead 3 die per programma de waardes laat zien?

Kan iemand een opsomming doen. Of is er ook een andere manier om af te kunnen lezen welke waarde elke knob heeft op synths?

Ik hoor t graag van jullie.

novo

Sowieso de nieuwe Moog Little Phatty.

LP_TopWeb.jpg

thx, er zijn dus niet legio synths die daar een manier voor hebben. Het is gewoon frustrerend, ik heb een Nord Rack 2 en ik weet dus nooit waar welke knob op staat per patch. Is dit met veel synths het geval? Daar is dus weer n voordeel aan VST's ;)

als je aan een knop draait zie je toch wel in een display waar ie op stond ?

nou bij de Nord Rack 2 niet. Maar daar had k even niet aan gedacht. Werkt dat een beetje fijn? Nee is nog niet ideaal natuurlijk. Als je kijkt bij de Nord3 als je een andere patch selecteerd zie je meeteen hoe alle knobs zijn ingesteled das top. Zijn er meer synths met die functie?

weinig,.. eigenlijk geen

de nord 3 heeft vlg mij de fijnste UI die je op een synth kunt vinden! die ledkransjes met 2 kleurige leds zijn heerlijk. zou er zo een kopen alleen al daarvoor... maarja dan de klank nog he ;)

Interface van de Nord3 is heel mooi ja, daar zouden meer fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Eigenlijk zou het standaard moeten zijn voor multi-timbrale synthezisers.

Mijn truuk; Koop voor elk geluid een aparte synth (dan staan de knoppen automatisch op de juiste stand, indien je ze dan ook nog mono-timbraal gebruikt) :D hehe

Naar mijn weten zijn idd alleen de moog little phatty en de nord 3 de synths die dat hebben. (bij efx apparatuur en midi-controllers heb ik het ook al waargenomen, ook mooi)

Origineel geplaatst door Novocain
thx, er zijn dus niet legio synths die daar een manier voor hebben. Het is gewoon frustrerend, ik heb een Nord Rack 2 en ik weet dus nooit waar welke knob op staat per patch. Is dit met veel synths het geval?

zo'n beetje alle analoge synths ;)

Back