Patchbays en inserts

Wodka

Ouwe rot
Hoi,

Hoe sluit ik mijn inserts het beste aan op mijn patchbay?

Ik kan hierover namelijk nergens echt duidelijkheid krijgen in handleidingen. Zodra je namelijk een kabel op je inserts aansluit krijgt je insert geen signaal meer terug en is er dus geen geluid meer. Als ik dus mijn inserts altijd op een patchbay heb aangesloten heb ik dus geen signaal?

Ik heb een Neutrik NYS SPP L patchbay: http://www.neutrik.com/images/ock/products/downloads/210_11538.pdf

Begrijp ik het goed dat als ik de patchbay in de split mode gebruik dat ik dan voor mijn inserts achterin een stereojack kan gebruiken en dat mijn signaal dan in de patchbay vanzelf word opgesplits naar in en out?

zo dat laatste zou ik HEEL fijn hebben gevonden!
ik heb insertkabels gebruikt daarvoor, kortom van stereo naar mono

mijn patchbay is normalled ingesteld. dat wil zeggen dat achter boven wordt verbonden met achter onder zonder dat daarvoor een kabel benodigd is. als je voorin iets erbij prikt wordt het signaal onderbroken en pakt de ingestoken kabel het signaal zegmaar over.

zal even fotootje maken van mijn patchbay voor de duidelijkheid. :) nouja hoop dat het duidelijk is..

Re: Patchbays en inserts

Origineel geplaatst door Wodka
Hoi,

Hoe sluit ik mijn inserts het beste aan op mijn patchbay?

Ik kan hierover namelijk nergens echt duidelijkheid krijgen in handleidingen. Zodra je namelijk een kabel op je inserts aansluit krijgt je insert geen signaal meer terug en is er dus geen geluid meer. Als ik dus mijn inserts altijd op een patchbay heb aangesloten heb ik dus geen signaal?

Ik heb een Neutrik NYS SPP L patchbay: http://www.neutrik.com/images/ock/products/downloads/210_11538.pdf

Begrijp ik het goed dat als ik de patchbay in de split mode gebruik dat ik dan voor mijn inserts achterin een stereojack kan gebruiken en dat mijn signaal dan in de patchbay vanzelf word opgesplits naar in en out?

voor de Neutrik kun je ook speciale insert blokjes kopen...check maar eens op hun site...

zijn dat blokjes waardoor je gewoon stereo jack kabels naar je patchbay kunt leggen en ie ze zelf splitst? want dat is wel heel erg makkelijk

Back