softsampler en drumkits to keygroup assign vraag

bobaphat

Ouwe rot
Ik werk nu met Logic 5.x op de pc en ik kan echt niet meer tegen die EXS2 sampler, die trage laadtijd en het filebrowsing systeem valt voor mij niet mee te werken.

Ik wil dus nu een goeie sofstsampler gaan kopen, en dan het liefst voor drumkits.
Ik zoek een softsampler die
1. automatisch samples over de keyrange kan verspreiden
2. Elke sample assignable is naar een andere output of bus.
3 Het liefst ook akai formaat kan lezen.

Weet iemand iets?

Re: softsampler en drumkits to keygroup assign vraag

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik werk nu met Logic 5.x op de pc en ik kan echt niet meer tegen die EXS2 sampler, die trage laadtijd en het filebrowsing systeem valt voor mij niet mee te werken.

Ik wil dus nu een goeie sofstsampler gaan kopen, en dan het liefst voor drumkits.
Ik zoek een softsampler die
1. automatisch samples over de keyrange kan verspreiden
2. Elke sample assignable is naar een andere output of bus.
3 Het liefst ook akai formaat kan lezen.

Weet iemand iets?

Battery (2) van Native Instrument, die kan in ieder geval punt 2 en 3.

punt 1 is toch ook wel belangrijk. Batterie is weer iets te simpel kwam mogelijkheden ben ik bang

verder nog tips?

exs is idd huilen met de pet op.

battery 2 kan meer dan je denkt, maar kontakt 2 is ook erg goed.. imo zijn dat de enige 2 fatsoenlijke softsamplers.

battery is wel meer geschikt voor drums, maar ook voor niet-drum samples issie goed. ik gebruik 'm liever dan kontakt eigenlijk.. voor multisamples en sample libraries is kontakt2 beter..
kontakt 2 heeft trouwens ook functies uit intakt.. dat is wel erg tof. vooral omdat je dan dus ook granulaire timestretch/pitchshift dingen kunt doen met je geslicede beats.

wat trouwens grappig is: ik had vroeger een dutchmasters tapeje van de radio opgenomen en daar kwam op n gegeven moment een request van of een shout naar ene boba phat langs. was jij dat toevallig? :)

Ik zat die demo van Kontakt te checken en het viel me op dat die filebrowsing en het laden van samples echt vreselijk vermoeiend gaat. Je kan niet in een keer 60 drum geluiden laden om een drum kit te maken,, nee je moet sample voor sample draggen en droppen. persoonlijk krijg ik een slappe, en rsi van dit soort interfaces. ligt dit aan de demo of is dit in het echt ook zo??

Dragggen en droppen, sample voor sample en niet in 1x een map met samples,, geld dit ook voor Battery??

ja.. dat is kontakt. drag&drop is er niet bij, hoewel ik me verbeeld dat je ook vanuit een windows explorer er samples in kunt pleuren.. maar dat weet ik niet helemaal zeker.. 't ligt zowiezo niet aan je demo..

battery is wat beter wat dat betreft.. je krijgt gewoon zon explorer-venstertje waar je je samples kunt voorluisteren.. en dan kun je dus ook in 1 klap een hele boel samples laden..
overigens is dat dus ook niet drag&drop (zoals ableton), maar in ieder geval wat minder stug dan die kontakt-browser..

Tja ik kan daar niet met mn hoofd bij,, kontakt zit vol met functies en features die bijna nooit gebruikt worden en dan nemen ze niet eens de moeite om die filebrowsing even iets efficienter te maken. Met hoe het nu werkt kan je toch nooit een lekkere workflow krijgen????:confused:

Ik heb nu mn hoop maar op battery gevestigd

Back