Wavetable sampler

Origineel geplaatst door r.5
Kan je daar dan ook mee samplen? 8o)
Je kunt wel je eigen golfvormen inladen. Ik had beter een ;) achter mijn opmerking kunnen plaatsen.

De vraag was eerder hypothetisch... Persoonlijk vind ik de resultaten
van wavetable synthese niet zo wereldschokkend dat ik er een dedicated synth
voor in huis zou halen. Maar misschien vergis ik me wel... :engel:

De vraag was eerder hypothetisch... Persoonlijk vind ik de resultaten
van wavetable synthese niet zo wereldschokkend dat ik er een dedicated synth
voor in huis zou halen. Maar misschien vergis ik me wel... :engel:

Ik denk echt dat je je vergist. Het zijn gewoon de meest flexibele subtractieve synths die er zijn buiten modulars.

Het is wel erg vintage, maar ik zeg: digidesign turbosynth
De oscillator modules daarvan zijn ingericht op het achter elkaar plakken van waves.
Als je dan versie 2.0 of lager hebt kun je de waves meteen over midi naar een vintage sampler naar keuze dumpen.

Ofwel een aantal kleine sampletjes inladen en die snel na elkaar "Waldorfsgewijs" doorlopen of
bvb een lange sample met een aantal korte waves (uit een wavetable) aan elkaar geplakt en
dan dmv met de start- & eindtijd erdoorlopen? Of iets dergelijks...

Iemand enige nuttige tips of opmerkingen (synthese gerelateerd natuurlijk, 6 ;))

werkt inderdaad ,gewoon doorloopen ...maar dat lijkt dan wel meer op granulaire synthese

Origineel geplaatst door the tall lad
werkt inderdaad ,gewoon doorloopen ...maar dat lijkt dan wel meer op granulaire synthese

Enige tips? :)

Enige tips? :)

je neemt dus de desbetreffende sample en je stelt een korte looppoint in die scroll je dus doorheen je sample

vb ..laten we stellen dat je sample bestaat uit het woord 'synthforum '..als je dan met je (korte loop ) doorheen de sample scrolt dan zou je iets horen in de aard van...sssssssssyyyyynnnnnntttthhhhhfffffooooorrrrmmmmmm..(of achterste voren als je achteraan begint te scrollen).beetje zoals
granulaire synthese waaarind de sample wordt opgesplit in hele kleine segmentjes ....grains dus ...is niet echt wavetableachtioge maar komt toch in de buurt

je kan ook een lange wave tekenen in je audio editor bv......een sinus die geleidelijk aan overloopt in een square en daar dan dorhyeen scrollen met je loop ..have fun ....

je kan ook een lange wave tekenen in je audio editor bv......een sinus die geleidelijk aan overloopt in een square en daar dan dorhyeen scrollen met je loop ..have fun .... [/B][/QUOTE]

je kan ook beginnen met een saw osc, filter deze met lowpass, nu heb u sine ,nu nog een digitale overdrive, mits u het goed gedaan heeft is het nu een square. Weet zeker dat dit beter gaat dan tekenen. (granulaire synthese of transwaves)

je kan ook dat wat korg wavetable noemt makkelijk namaken door goed gebruik te maken van meerdere geluiden met verschillende in elkaar lopende adrs in te stellen (liefst met hold adsr). prop een fx over den alles valt in elkaar zoals bij de wavestation!

de waldorf wavetables zijn niet makkelijk na te maken met een sampler en transwaves ook niet.

maak loops van 1024 samples!!!! , of een vermenigvuldiging hiervan. dit is standaard wavetable lengte voor waldorf enz.

Origineel geplaatst door plieuw
je kan ook beginnen met een saw osc, filter deze met lowpass, nu heb u sine ,nu nog een digitale overdrive, mits u het goed gedaan heeft is het nu een square. Weet zeker dat dit beter gaat dan tekenen. (granulaire synthese of transwaves)

:confused:

ja ja probeert u maar, je kan zo een goede sample lange maken van osc geluiden. die je weer kan gebruiken als wavetable!

als je het niet gelooft probeer het maar en check het met een oscilloscoop. ik gebruik deze trick met synthedit en dan werk het gewoon goed.

want nogmaals een saw met alle harmonischen eruit wordt een sine!

een sine met overdrive wordt (mits goed gedaan) een pulse!

en ga zo maar door.

Back