Hulp Gevraagd : MC505 in combinatie met ...

novio8

Nieuwkomer
Hallo,

Onlangs heb ik mij een groovebox 505 aangekocht, en nu zoek ik nog een goed master keyboard om wat gemakkelijker te zijn, aangezien ik er nog niet veel van ken en jullie prachtig werk leveren op dit forum :-), kom ik dan ook naar jullie om mijn probleem voor te leggen.

=> in de 2e hands muziekshop waar ik mijn 505 heb gekocht staat er nog een roland e 5 te koop, ik veronderstel dat dat toch wel al een redelijk oude machine is aangezien ik er bitter weinig van terugvind op het internet. Nu, daar staat hij te koop voor 250 EUR (eventueel wil hij nog iets van de prijs af doen), maar toch lijkt me dat nog duur niet? ?

=> op ebay staan er dan nog diverse andere aanbiedingen die misschien interessant zijn? een roland d10 voor 59 EUR, een A30 voor 199 EUR en een E20 voor 99 EUR. Is er 1 van deze keyboards goed om mee te starten of sla ik de bal helemaal mis?

=> wat stellen jullie anders voor als master keyboard in prijsklasse 0-250 EUR ? eventueel natuurlijk van andere merken !

ik ben nog een totale nOOb op dit gebied, dus hopelijk kunnen jullie me wat helpen

ALVAST, HARTELIJK, BEDANKT !!!!!!!!

yamaha csx1 goed als midi keyboardje, 100 tot 125 euro

verder zijn er nog bulten oude synths die niks meer waard zijn, om en rondt de 60 tot 100 euro maar wel midi hebben , dus zich uitstekend laten lenen voor een midi keyboard

Re: Hulp Gevraagd : MC505 in combinatie met ...

Origineel geplaatst door novio8
en nu zoek ik nog een goed master keyboard

=> wat stellen jullie anders voor als master keyboard in prijsklasse 0-250 EUR ? eventueel natuurlijk van andere merken !
E-mu Xboard 49. Als je alleen een controller nodig hebt is dat genoeg. De A30 is ook mooi, maar niet zo compact en 't ding heeft weinig sliders/draaiknoppen.

Alle andere synths die je noemt (D10 is wel erg goedkoop overigens, maar weer geen sliders en voor de prijs kan het zijn dat de staat ook minder is). hebben in feite een voorganger van de engine van de MC-505. Voor het geluid hoef je 't dus eigenlijk niet te doen.

ik ben nog een totale nOOb op dit gebied, dus hopelijk kunnen jullie me wat helpen
Hoop niet dat je 't onbeleefd vindt, maar wat heb je voor de 505 moeten neerleggen? :)

alvast al bedankt voor de antwoorden,

hopelijk volgen er nog !

505 heb ik gekocht voor 450 EUR, wel in zeer goeie staat, met handleiding in nl

Heb zelf een Behringer UMX prima ding nog wat extra controllers erbij en wat software.

Je hebt al een mooi apperaraatje rond de 100 a 150euro met sliders en knoppen we zo handig.

Kijk eens op www.feedback.nl

Suc6

Zoals al eerder gezegd was ik voor een CS1X van Yamaha gegaan.. Kosten nietveel, prima controller en nog best aardige interne sounds ook nog! Voor de prijs van een nieuwe midi-only controller heb je een 2dehands CS1X..

Back