TLAudio zooi

Ramoonus

Hallo allemaal
Heb de search gebruikt maar is redelijk weinig over te vinden, over de kwaliteit en kleuring van de apparatuur
Er is genoeg bash te vinden

Welk apparaat gebruik je?
Hoe vind je de kleuring?

Hahaha...leuk commentaar van mensen : TL staat voor 'Too Lame Audio'...:D

Maar wat veel mensen zeggen : TL Audio is de Behringer van buizen-spullen...makkelijk verkrijgbaar,niet duur,wel bruikbaar maar zeker niet spectaculair...

De Fatman vond ik echt waardeloos,een collega van me heeft zo'n ding en die klonk nergens naar,behalve dat je'm leuk kunt oversturen..maar goed compressen deed ie niet en echte buizenwarmte toevoegen ook niet...

Ik heb in een winkel wel eens TL spullen (compressors,weet de types niet) geluisterd en daar was ik ook niet weg van,vond het allemaal wat dof klinken,terwijl de in prijs vergelijkbare Focusrite spullen (Platinum range) veel helderder en opener klonken...

Over de eq's en mic-pre's durf ik niet veel te zeggen,alleen maar wat je over het algemeen leest : dat de buizenwarmte tegenvalt en de geluidskwaliteit goed is maar niet vergelijkbaar met echt goede spullen...

tja het is allemaal wel gezegd in dit topic wat je er over kan zeggen .. gewoon een stel dbx160a en klaar ben je .. fuck kleuring, dynamiek en samensmelten daar gaat het om !

al ben ik wel benieuwd naar die buizentafel van hun .. zou dat andere kwaliteit zijn ? underworld heeft er 1 tje dacht ik !

Origineel geplaatst door dione
Hahaha...leuk commentaar van mensen : TL staat voor 'Too Lame Audio'...:D

Maar wat veel mensen zeggen : TL Audio is de Behringer van buizen-spullen...makkelijk verkrijgbaar,niet duur,wel bruikbaar maar zeker niet spectaculair...

De Fatman vond ik echt waardeloos,een collega van me heeft zo'n ding en die klonk nergens naar,behalve dat je'm leuk kunt oversturen..maar goed compressen deed ie niet en echte buizenwarmte toevoegen ook niet...

Ik heb in een winkel wel eens TL spullen (compressors,weet de types niet) geluisterd en daar was ik ook niet weg van,vond het allemaal wat dof klinken,terwijl de in prijs vergelijkbare Focusrite spullen (Platinum range) veel helderder en opener klonken...

Over de eq's en mic-pre's durf ik niet veel te zeggen,alleen maar wat je over het algemeen leest : dat de buizenwarmte tegenvalt en de geluidskwaliteit goed is maar niet vergelijkbaar met echt goede spullen...

Beetje overdreven .. beetje boel .
Ik vond de Fatman erg leuk .
Sound is beter dan menig compressor die ik heb gehoord .. de vergelijking met Behringer gaat echt veel's te ver .
( ik weet dat jij het niet zegt maar sommige)
De Fatman voegt wel degelijk buizenwarmte toe, geloof me, ik heb heel wat buizen app gehad de laatste jaren .
Mischien dat het niet de beste en meest uitgebreide compressor is, maar het is echt wel een leuk apparaat .
Ik heb op het moment een TLaudio eq en die is ook erg ok . Zal wel niet de top of the .. weet ik veel zijn .. maar het is een verdomd fijne eq .. zo ! :)
Maar ik ken de echt goede spullen dan ook niet .
Wat zou dat dan zijn, en zijn die van dezelfde prijsklasse of 3 a 4 keer zo duur ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een solid state tube app heb gehad of gehoord, teminste dat denk ik .
TLaudio is ook hybrid . Kan niet he ?

Origineel geplaatst door dextah
.. de vergelijking met Behringer gaat echt veel's te ver .

Bedoel je daarmee dat je Behringers veel beter of veel slechter vind ?:D

...

Exact, dat had ik een paar jaar geleden ook, niet overtuigend bruikbaar dus niet gekocht.

Nou moet ik zeggen dat ik amper iets compresss ..
Maar ik vond de Fatman toch echt wel fijn klinken .

Wat vinden jullie dan een goede compressor ?
Buizen + warmte + weet ik veel voor dezelfde prijs .

Wat een geloel toch, deze klinkt anders als een klokske

tl_eq2.jpg

Origineel geplaatst door trash

tl_eq2.jpg

Ik wou net zeggen, de Ivory range is het goedkoopste dat TL Audio te bieden heeft. Net als anderen zijn ze hiermee puur in de markt gesprongen om Jan Modaal ook van wat buizen te voorzien, maar het bedrijf maakt echt wel betere spullen dan dat natuurlijk.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Deze vind ik anders ook heel erg fijn.

En jij hebt volgens mij toch wel ervaring met tube en vintage eq/preamp enzo toch ?
Is er veel verschil in solid state( zo noem je dat toch ?) en hybrid zoals TLaudio ?

Origineel geplaatst door dextah
En jij hebt volgens mij toch wel ervaring met tube en vintage eq/preamp enzo toch ?
Is er veel verschil in solid state( zo noem je dat toch ?) en hybrid zoals TLaudio ?

Ik vind dat verschil allemaal zwaar overtrokken.
Altijd maar opmerkingen als: "je hoort de buizenkleuring" en "buizen zijn vet".
Gelul in de ruimte.
Ik ken veel buizen apparaten die helemaal niet mooi zijn.
Ik ik ken veel transistorapparaten waar ik een moord voor zou doen.
(andersom ook wel natuurlijk)

Uiteindelijk moet er toch geld betaald worden voor kwaliteit. Of er nu buizen if transistors inzitten.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik wou net zeggen, de Ivory range is het goedkoopste dat TL Audio te bieden heeft. Net als anderen zijn ze hiermee puur in de markt gesprongen om Jan Modaal ook van wat buizen te voorzien, maar het bedrijf maakt echt wel betere spullen dan dat natuurlijk.

Yep...ik ging er maar ff van uit dat het over de Ivory en Fatman dingen ging...dat duurdere spul van hun lijkt me ook wel lekker...

Origineel geplaatst door trash

Heb jij ervaring met de EQ-2 ? En zo ja,vertel eens meer...:)

Heb jij ervaring met de EQ-2 ? En zo ja,vertel eens meer...:)

Nou ja ervaring, ik heb deze gehoord, en mij sprak het heel erg aan, lekker warm romig.
Al is dit subjectief, was alleen verbaasd dat men tl audio niet zo veel vind, terwijl ze gave spullen maken.
Luister anders eens naar de producties van joris voorn, die heeft deze en de comp van deze reeks.

De eq zou ik zelf wel een keer aan willen schaffen.

over de TLA ivory 5021

over de TLA ivory 5021

ivory 5021 heb ik nu een paar weken in huis. voor kik en bass is het voor mij een prima ding. krijg de kik best lekker elastisch en de bass kan al een beetje laag grommen. 550 euro betaald, nieuw. qua prijs (en mijn doel) zou je dat dan kunnen vergelijken met bijvoorbeeld de compounder van focusrite. ik heb, denk ik, liever deze ivory. maar zeker weten doe ik het niet. heb ze niet echt kunnen vergelijken. ik heb begrepen van iemand met gebruikerservaring dat de fatman een heel andere -mindere- categorie bak is. c1 is weer 2 keer zo duur als de 5021 zal best te horen zijn.

bij tla lijkt me verschil tussen bijvoorbeeld c1 en fatman vrij groot en 1 conclusie over een merk is dan lastig.

Back