TLAudio zooi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door HardwareSucks
Hehe, wat een boekenwijsheid weer. Niet om vervelend of betweterig te doen (ja, ik heb praktijk ervaring, ja en die is professioneel en ja ik verdien al 15 jaar mijn brood met die apparaten, en ja, ook urei en tla en neve), maar ik kan je melden dat met een goede compressor je zonder problemen 20:1 op een leadvocal kunt compressen/limitten.

Aangezien je 30 bent, vind ik het wel enorm stoer dat je op je 15de al je brood verdiende met spul, waarvan je als puber amper weet wat het nut van zulke dingen is.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door nick nova
Aangezien je 30 bent, vind ik het wel enorm stoer dat je op je 15de al je brood verdiende met spul, waarvan je als puber amper weet wat het nut van zulke dingen is.

Tsja, niet iedereen gaat eerst studeren om daarna pas te werken he...op mijn 15e kon ik dus idd mijn boterham verdienen van dit vak. Maargoed, idd offtopic, dus.......

Kan best, ik heb ook op mn 16e bij cat music gewerkt, microfoons klaarzetten, koffie rondbrengen etc.

Iemand ervaring met die goedkopere presonus compressors, bluemax etc???

Origineel geplaatst door dextah
...
ik wil gewoon met 1 comp klaar zijn.

Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

In mijn ervaring kan dat bijna niet. Ieder merk / model heeft zijn eigen eigenschappen, waarbij ieder apparaat meer of minder geschikt is voor een bepaald geluid. Dus ik zou eigenlijk minimaal 2 verschillende merken nemen of van één merk verschillende modellen. Anders heb je het risico dat alles in je track te veel het zelfde sausje krijgt.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door FrankH
Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

In mijn ervaring kan dat bijna niet. Ieder merk / model heeft zijn eigen eigenschappen, waarbij ieder apparaat meer of minder geschikt is voor een bepaald geluid. Dus ik zou eigenlijk minimaal 2 verschillende merken nemen of van één merk verschillende modellen. Anders heb je het risico dat alles in je track te veel het zelfde sausje krijgt.

Idd .. en een kick ga je niet compressen als die electronisch is .. alleen om goed verschil tussen basslijn en kick te maken .. dmv side bijv . Maar het kan wel maar dan moet je kick en snare doen .. of via de bus .. maaq rdat hangt weer af aan de muzieksoorten en wat je zelf wil natuurlijk

En dobre gebruikt een drawmer 241 dacht ik over zijn eindmix en dat klinkt er fijn vind ik ..

maar er is niet 1 oplossing .. je kan eigenlijk alle kanten uit ! experimenteren is de key en dan je opstelling bepalen !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Origineel geplaatst door MadR
Idd .. en een kick ga je niet compressen als die electronisch is ..

!

Waarom niet !? Dat vind ik toch weer zo typisch .. toen ik jaren geleden de SAE volgde zeiden ze dat ook al .
Wat een onzin ( vind ik .. voor dat ik weer een stortbui over me heen krijg )
Als ik compress wil ik het het als een soort van fx horen .. niet als een tool van waar een comp eigenlijk voor is bedoelt .. zeg maar .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !

Waarom niet !? Dat vind ik toch weer zo typisch .. toen ik jaren geleden de SAE volgde zeiden ze dat ook al .
Wat een onzin ( vind ik .. voor dat ik weer een stortbui over me heen krijg )
Als ik compress wil ik het het als een soort van fx horen .. niet als een tool van waar een comp eigenlijk voor is bedoelt .. zeg maar .

hehehehe .. ik schrijf ook nog : en wat je zelf wil natuurlijk !

Een compresser wordt dus klassiek gezien gebruikt om ook de zacht aangeslagen acoustieke kicks niet te laten ondersneeuwen als alle kanalen opstaan .. als dus de velocity zeg maar niet gelijk is .. bij electronische dingen kan je dat allemaal zelf bepalen ..

Maar dit al je wel weten!

ik ben alleen geen fan van dynamiek loze kicks .. zeker niet naast dikke basslijnen .. want ook als fx ga je in 90 % van de gevallen punch verliezen ! maar ook dat is een smaak kwestie !

dus iedereen wat ie wil .. tis gewoon proberen wat je het beste bevalt !
jouw sound is jouw sound ! en daar heb ik dus alles mee gezegd !

succes !

Afijn....is er dan verder nog iemand die ervaring heeft met de TLA C-1 of met de TLA EQ-2 ?

als je met 1 bak klaar wil zijn die wel wat mag kosten, is dan die focusrite liquid channel een goeie misschien?? zijn hier mensen met ervaringen met dit ding???

ik wil gewoon met 1 comp klaar zijn .

Ik denk toch dat de distressor het meest all round is. Ik vind z'n broertje Fatso al erg bruikbaar met z'n drie verschillende preset compressors met of zonder limiter.

Origineel geplaatst door dione
Afijn....is er dan verder nog iemand die ervaring heeft met de TLA C-1 of met de TLA EQ-2 ?

Ik heb een C1 (een oude met rechthoekige VU meters)
En Fjoesz heeft ook een C1 (een nieuwe met ronde VU's)

Is die ook ...capable of behaving like a variety of compressors, giving the sound of different types of compression ?
Ik ben lui :)
Kan het niet vinden .
Dat is wat me wel aansprak .

jij bent echt lui...:D....ja dat kan ie...hij heeft 4 verschillende compressie standen...zo uit m'n hoofd : Joe Meek SC2,1176,LA2A en nog 1...

Origineel geplaatst door dione
jij bent echt lui...:D....ja dat kan ie...hij heeft 4 verschillende compressie standen...zo uit m'n hoofd : Joe Meek SC2,1176,LA2A en nog 1...

Ik zie het nu op het plaatje idd :)
Dat is toch wel leuk .
Eens even googelen ..

Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor .
Voor dat geld koop ik toch liever een dikke synth .
Ik ga maar eens een Really Nice amplifier op de gok kopen denk ik ."
"t zit me wel gebakken met die compressors ...

quote: Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor

als je daar pas op gearslutz achter komt, is het dan niet verstandiger om idd goedkoper te beginnen. Je leert een apparaat van >2500 pas echt waarderen als je de verschillen voelt met een van 250 euro. Ik bash sommige apparaten, maar ben dankbaar dat ik ze gehad heb. Op een ouwe fiets moet je het leren! *D

Origineel geplaatst door HardwareSucks
quote: Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor

als je daar pas op gearslutz achter komt, is het dan niet verstandiger om idd goedkoper te beginnen. Je leert een apparaat van >2500 pas echt waarderen als je de verschillen voelt met een van 250 euro. Ik bash sommige apparaten, maar ben dankbaar dat ik ze gehad heb. Op een ouwe fiets moet je het leren! *D

Ja .. daar kom ik nu pas achter ....

Bedankt voor je advies ...................

Back