TLAudio zooi

Origineel geplaatst door dextah
Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor .
Voor dat geld koop ik toch liever een dikke synth .
Ik ga maar eens een Really Nice amplifier op de gok kopen denk ik ."
"t zit me wel gebakken met die compressors ...

die TFPro P38 is rond de 1500 euri...valt dat ff mee...

Ik zit op oa Gearslutz te kijken naar comps en 2500 euro is niks voor een compressor .
Voor dat geld koop ik toch liever een dikke synth .
Ik ga maar eens een Really Nice amplifier op de gok kopen denk ik ."
"t zit me wel gebakken met die compressors ...

Dat hele dure spul klinkt niet 2300 euro beter dan een FMR, dat hoor je ook iedereen zeggen op Gearslutz. De meeste gasten op Gearslutz komen veel meer uit de bandjes en commerciele recording hoek,,, en bijna niet uit de dance/homeproducer hoek. Zij hebben ook hele andere eissen aan een compressor denk ik,, veel meer vocals, en akoestische opnames ipv beats en basslines uit synths.

Ik heb zelf ook een FMR besteld bij Thomann,, de rnla kost 239 euro, ik lees er niets anders dan goeds over overal dus ik denk zowiezo niet dat je er een buil aan kan vallen.

http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-190166.html

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat hele dure spul klinkt niet 2300 euro beter dan een FMR, dat hoor je ook iedereen zeggen op Gearslutz. De meeste gasten op Gearslutz komen veel meer uit de bandjes en commerciele recording hoek,,, en bijna niet uit de dance/homeproducer hoek. Zij hebben ook hele andere eissen aan een compressor denk ik,, veel meer vocals, en akoestische opnames ipv beats en basslines uit synths.

Ik heb zelf ook een FMR besteld bij Thomann,, de rnla kost 239 euro, ik lees er niets anders dan goeds over overal dus ik denk zowiezo niet dat je er een buil aan kan vallen.

Daar gaat het me nou om .
Hoe kan een FMR van die prijs zo goed klinken .
Is het nou ook niet een beetje de kleren van de keizer ?
Ik snap wel dat hoogwaardige componenten .. discreet etc duur is, maar zo duur .
Van bv Universal audio comps etc is de research toch al lang al terugverdiend ?
Is het dan zo duur om een mono compressor van dat niveau te bouwen ?
Ik las bij het verslagvan Radiance van het bouwen van de SSL clone dat je voor 200 euro aan materiaal klaar kan zijn, die van hem kwam op 450 .
De originele zag ik voor rond de 3,650.00 dollar ..
Is dat dan research waar je voor betaald ? Of zijn die elfjes die ze inelkaar zetten erg duur per uur ?

Ik stond ook al op het punt om er een te kopen via Thomann ..
Hoe lang gaat het ongeveer duren denk je ?
Heb je al een bevestigins mailtje gehad etc .
Nederland was weer het enige land waar cash on delivery niet kon .
Heb jij getsort of met creditcard ??

Psies...maar toch,een FMR is natuurlijk nog geen SSL,Neve of ander duur apparaat...een FMR is gewoon een heel goede compressor met beperkte controls die klinkt als een compressor van een paar centen meer...

Ik heb de RNLA nog niet gehoord,ben eigenlijk ook wel benieuwd...de RNC bevalt me goed...

laat effe wat horen als je hem hebt boba .. ben erg benieuwd ! misschien koop ik er ook wel 2 van en laat dan zo'n houten rack met frontplates overkomen zodat ze samen met hun 2 broertjes in zo'n topbox kunnen .. :D

Ik stond ook al op het punt om er een te kopen via Thomann ..
Hoe lang gaat het ongeveer duren denk je ?
Heb je al een bevestigins mailtje gehad etc .
Nederland was weer het enige land waar cash on delivery niet kon .
Heb jij getsort of met creditcard ??

Ik ga het geld storten, ik heb al een bevestiging gehad en heb het geld gestort dit allemaal binnen 2 dagen na bestelling.

Daar gaat het me nou om .
Hoe kan een FMR van die prijs zo goed klinken .
Is het nou ook niet een beetje de kleren van de keizer ?
Ik snap wel dat hoogwaardige componenten .. discreet etc duur is, maar zo duur .
Van bv Universal audio comps etc is de research toch al lang al terugverdiend ?
Is het dan zo duur om een mono compressor van dat niveau te bouwen ?
Ik las bij het verslagvan Radiance van het bouwen van de SSL clone dat je voor 200 euro aan materiaal klaar kan zijn, die van hem kwam op 450 .
De originele zag ik voor rond de 3,650.00 dollar ..
Is dat dan research waar je voor betaald ? Of zijn die elfjes die ze inelkaar zetten erg duur per uur ?

Ik heb me laten vertellen dat bij een hoop van die dure Neve Drawmer Avalon etc spullen er heel veel arbeid gaat zitten en het finetunen van de componenten. ZOdat bijvoorbeeld elke mogelijke instelling even mooi resoneert op de psychoakoestische schaal ipv db en dergelijke.
Waarschijnlijk is dit iets minder bij die fmr, maar agghhh who cares de signalen die wij in onze homestudios doorsturen zijn toch allemaal synths en samples itt akoestische zang opnames met microfoons van $6000 waar Britney Spears door staat te kreisen.
Ik zou denk ik liever investeren in goeie converters en goed bron materiaal, zoals goede synths idd.

Ik heb me laten vertellen dat bij een hoop van die dure Neve Drawmer Avalon etc spullen er heel veel arbeid gaat zitten en het finetunen van de componenten. ZOdat bijvoorbeeld elke mogelijke instelling even mooi resoneert op de psychoakoestische schaal ipv db en dergelijke.
Waarschijnlijk is dit iets minder bij die fmr, maar agghhh who cares de signalen die wij in onze homestudios doorsturen zijn toch allemaal synths en samples itt akoestische zang opnames met microfoons van $6000 waar Britney Spears door staat te kreisen.
Ik zou denk ik liever investeren in goeie converters en goed bron materiaal, zoals goede synths idd.

Dus toch de elfjes ..

de elfjes,,:)

hey ik dacht dat je bij thomann geen shipping hoefde te betalen boven een x bedrag???????:confused: Ik heb een order van ruim 800 euro geplaats.

Ik snap het idd ook niet waarom die goede spullen ZOOO duur zijn. Ze klinken idd niet naar de prijs (la2a =3200,- euro).
Dit geld niet alleen voor voor compressors, maar ook voor mic's, ed. In de jaren60 konden ze producten voor een paar honderd dollar maken en nu dezelfde dingen voor vele duizenden dollars......

Ik vind het daarom niet gek dat veel mensen plugins, zoals UAD, als plaatsvervangers van duur (en goede) HW zien. Dan zijn de plugins NET IETSJES minder goed, maar wel VELE VELE MALEN goedkoper.

Origineel geplaatst door Nouveau
In de jaren60 konden ze producten voor een paar honderd dollar maken en nu dezelfde dingen voor vele duizenden dollars......
.

Hehe, in de jaren 60 verdiende je ook maar een paar honderd dollar ipv een paar duizend per maand. Inflatie!

Maar het verschil tussen de echt dure apparaten en de goedkopere (de duurdere goedkopere) is inderdaad niet zo groot als de meeste denken. Maar voor sommige mensen dus wel de investering waard. Nadeel is echter het bekende gezegde dat je signaalpad zo goed ls als je slechtste component. Dus als je richting die klasse gaat, zul ook de rest meemoeten.

Wat daar ook nog eens bij komt kijken is dat je die extreem dure apparaten dus meestal voor andere toepassingen/muziekstijlen gebruikt ziet dan de meeste op dit forum ze zullen gebruiken. Dat haalde iemand hierboven al goed aan. Een ander, niet te vergeten factor is dat sommige klanten gewoon die apparatuur eisen. Als U2 jou belt en je zegt dat je goedkope spullen hebt hangen ze op, als je zegt dat je neve en ssl etc hebt, zijn ze misschien wel geinteresseerd.

Ik heb het in mijn studio meegemaakt, dat na de aanschaf van een echt dure tafel (>150K) ik opeens meer klanten kreeg, die helaas niet beter waren dan die ik daarvoor had hehe. Dure namen trekken klanten aan. En extra klanten is extra omzet.

Je moet ook niet vergeten dat de RNC en RNLA deels digitale bakjes zijn,waar die duurdere bestaan uit puur analoge componenten...

Nee hoor ze zijn beide analoog. Alleen de bediening is digitaal.
De frequentie response van de Fatso gaat tot 100kHz en die van de Distressor tot 200 kHz.

Origineel geplaatst door Backdrop
Nee hoor ze zijn beide analoog. Alleen de bediening is digitaal.
De frequentie response van de Fatso gaat tot 100kHz en die van de Distressor tot 200 kHz.

Aha .
Zouden ze dan niet goedkoper moeten zijn omdat de bediening digi is, of maakt het dat juist duurder ?

Origineel geplaatst door dione
Je moet ook niet vergeten dat de RNC en RNLA deels digitale bakjes zijn,waar die duurdere bestaan uit puur analoge componenten...

Hoe afgezaagd dit ook mag klinken, daardoor heb je eigenlijk het beste van twee werelden. De VCA's blijven analoog dus de best mogelijke kwaliteit en geen dure digitale converters of goedkope converters met afrondingsfouten. Digitale signaalmeting een aansturing, krachtig en lekker goedkoop om te bouwen.

Aha .Zouden ze dan niet goedkoper moeten zijn omdat de bediening digi is, of maakt het dat juist duurder ?

Ik denk dat de voornaamste reden om de aansturing digitaal te doen ruimte- en daardoor kostenbesparing is. Er zitten zoveel verschillende settings op dat als elke functie een eigen knop heeft je een 2U of zelfs een 3U frontpaneel zou moeten hebben. Verder blijven het wel eersteklas componenten in het audio pad en die kosten net zoals bij andere
high end apparatuur geld.

Vergeleken met een LA2A of een 1176 is een distressor voor 1700USD bijna de helft goedkoper maar wel veel flexibeler.

Quote uit de SOS:

"Because the Distressor features so many user-adjustable options, the designers have dispensed with conventional switching in order to save panel space. Instead, they've used a very simple set of buttons which allows you to cycle around the various options by repeatedly pressing the appropriate button until you get what you want. Each option is clearly indicated by an LED, so you always know exactly where you are. Digital control circuitry is used to manage the switching, and a gold capacitor can keep the on-board memory going for up to a month to store your last-used switch settings. For indefinite storage, two batteries can be fitted inside the case."

Back