TLAudio zooi

Weet iemand hoe die tlaudio c-1 over je eindmix klinkt?

Origineel geplaatst door dione
Afijn....is er dan verder nog iemand die ervaring heeft met de TLA C-1 of met de TLA EQ-2 ?

Beide zijn mooie bakken, Ik ken de C1 erg goed 5 jaar gehad in mijn eindmixen, klinkt wollig en warm. niet de snelste stamp compressor maar heerlijk om de boel mee tekleuren. TLA EQ 2 is mooi veelzijdig maar ruist een beetje.
De EQ1 (heb ik ook jare een gehad) was ook mooi maar ruiste ook iets. Allen hebben ze het zelfde karakter. Een soort Wollig, warm geluid vooral als je de buizen wat overstuurt. Kwalitatief een flinke stap beter dan de Ivory serie.
Deze poormans TLA serie kun je beter laten voor wat het is, leuk maar niet meer dan dat.
Voor die prijs kan je andere leuke zaken kopen.

Wat me opvalt in deze thread is dat vooral veel over de kwaliteit gesproken wordt maar die is voor elke comp. en EQ anders. Een Urei heeft een ander karakter dan een U/A een avalon, crane song of Manley etc.
Ik geloof dat je hier niet van beter maar andes moet spreken. De kombinatie soort muziek en comp-eq kan daar in vrij bepalend zijn. Ik ben zelf erg verliefd geworden (als je dat zo kan zeggen) op de klank van Avalon. Ook het Milenia spul vind ik prachtig, heerlijk open met veel detail en dynamiek. De Distressor is ook een lekker stuk gereedschap. Ik houd zelf minder van de Urei, U/A en duurdere Focusrite spullen. Of te warm en details verhullent of te clean en koud.

Dit geld eigenlijk voor veel meer apperatuur (Ja zelfs Synth's) !! Dus in dit geval is het gewoon gaan luisteren uitprobere en vergelijken wat je bevalt. Wat betreft de RMR spul, voor de prijs is het heel leuk, maar je kan het scht niet vergelijken met de hiervoor benoemde. Je Stereobeeld wordt wat aangetast en je diepte. Maar voor voor de prijs is het haast onverslaanbaar. Ik gebruik ze beide regelmatig op instrumenten en submixen.

Back