An1x vs Midiboard

barn

Detroit nerd
Ok...

In de tussentijd dat ik voor de Andromeda spaar...;)...wil ik toch een masterkeyboard hebben om het een en ander softwarematig aan te sturen...

Nou lees ik her en der op dit forum dat een Yamaha An1x een goed master-keyboard is...
Mijn vraag is dan dus:
Heeft de An1x toegevoegde waarde wat betreft het geluid ten opzichte van een gewoon midiboardje... Ik wil de Yamaha gebruiken voor bijvoorbeeld (dreigende/soulvolle) Detroit strings...vreemde background geluidjes dat soort stuff... Dus heeft ie toegevoegde waarde in 'Detroit-based techno' en/of 'Loop-based minimal Techno'...

Iemand hier ervaring mee?

(stupid noob vraagje: nieuw worden ze niet meer gemaakt hè?...:erm: )

nope, productie is al ene tijdje (kweenie hoeveel jaar) gestopt.

Ik heb er een dus, en ik vind um persoonlijk wel erg flex klinken, je kunt er echt alle kanten mee uit. De klank vind ik wel erg clean en helder, maar das ook niet verkeerd. Ik weet zeker dat je de dingen die jij ermee wilt doen goed haalbaar zijn.

Maar als midi keyboard.. kweenie of je echt van plan was er dik piano op te gaan spelen? Tis een gewoon (goed, dat wel) synthklavier, nix mis mee, en je hebt nog 8 knoppen om controllerdata uit te sturen, dus wat dat betreft erg ok.

Wat maak jij ermee BDeep?

En wat bedoel je met dik piano spelen?

En weet iemand een site met mp3-samples erop? heb gezocht maar niet gevonden...

Ik maak er vooral techno mee, of 2-step-achtige dingen, ik kijk niet zo nauw ;). Dan haal ik er vooral strings uit en gefilterde melodietjes (als je snapt wat ik bedoel).

En "dik piano spelen" is gewooon een onduidelijke uitdrukking van mij, ik bedoel er mee uhmmm verwachten dat ie net zo speelt als een piano (dus de aanslag en dergelijke) maar aangezien je minimale techno maakt zal dat allemaal wel meevallen ;)

Uhmmm mp3tjes... kweenie... ff kieken... hier! http://www.sounds-central.co.uk/phat/index.htm daar staat wel wat, anders kan ik wel wat voor je maken, maar dna moet je geduld hebben :D

Als je wat wilt laten horen, vooral wat mooie strings...graag...

pffffffff een synth gaan gebruiken als masterkeyboard?
Hmm tja ik weet wel waarom hoor ... vanwege vele geile knopjes en glijvakjes zeker?

Kijk dan ook eens naar Korg Triton (too expensive), Korg Prophecy (te weinig octaven), Midiman Oxygen 8 (te weinig octaven), Yamaha CS6x (goede prijs/prestatie).

Zelf zou ik gaan voor iets met knoppen ... Midiman Oxygen 8 of iets van Doepfer icm een Oberheim piano klavier of Roland PC200mkII.

Wat voor softsynths ga je aansturen eigenlijk?

Origineel geplaatst door barn
Als je wat wilt laten horen, vooral wat mooie strings...graag...

Komt eraaan hoor, mijn hoofd staat alleen nu ff naar andere dingen, zal in het weekend worden denk ik.

Ik wil dus alleen een synth als masterkeyboard gebruiken als het geluid ook echt een beetje mijn ding is mbt mijn muzieksmaak...
En volgens veel berichten hier op de site en elders op internet is dit een prima (beginners-)bakkie... ook aangezien de prijs...

als midi-boardje denk ik eventueel aan:
evolution-mk249c.jpg

Ik wil dus wel wat speel vrijheid mbt octaven hebben.

Wat is het verschil qua geluid/prijs etc. tussen een An1x een Cs2x en een Cs6x...???

BDeep... ok ik hoor het wel!

AN-1x

AN-1x

AN-1x is relaxed om als controller te gebruiken, In principe kan je meer dan 40 verschillende controllers verwijzen.
Alleen het stepsequense gebeuren vind ik niet vriendelijk. Noten verwijzen moet dan met de draai knoppen kan wel eens tijdrovend zijn.

Back