D&R EQ mengpaneel reparatie vraagje

200k log (schema is een beetje slecht leesbaar...)
De input-gain en pan zijn ook stereo. De rest is mono.

Overigens is het allemaal Radiohm, dus om eerlijk te zijn verdacht ik die vanaf het eerste moment al.

Ah Radioohm, die hebben ook deze geweldige potmeters, buig NOOIT, of beter KOOP NOOIT, een pennetje om want dan doen ze het waarschijnelijk niet meer, wat een k.....dingen zijn dat.

Wel een hersenkraker die D+R, mischien D+R ff mailen, mischien wel een bekende storing bij hun?

Attachments

• 445606_lb_00_fb.eps.jpg
    445606_lb_00_fb.eps.jpg
    7,4 KB · Bekeken: 102
Disco Service Apeldoorn is een D&R service centrum.
info@discoservice.nl

p.s. etaoin, mocht er van alles losgehaald moeten worden om een onderdeel te vervangen,
dan kan ik dat wel doen hoor. Als jij het met 1 kanaal kan proberen, dan zou ik datzelfde wel voor de andere kanalen kunnen doen. Scheeld jou weer veel tijd en moeite.

Mensen, hartelijk dank voor de medewerking tot nu toe!!

Mijn aanname over orde-grootte was niet goed... Die weerstanden moesten in-circuit exact zijn wat er in het schema staat. Eentje die iets lager was dan de 100 ohm die in het schema staat was het probleem. Alle mid-sweeps doen het nu weer. Wel bizar dat in drie kanalen dezelfde weerstand dezelfde afwijking vertoont...

Origineel geplaatst door richard2000
Dus hij doet het weer en het zat in die 100 Ohmpies?

Yep, ik had ze in de defecte kanalen gemeten en daar waren ze iets van 80 of 90. Ik was ervan uit gegaan dat dat kwam doordat ik ze in-circuit aan het meten was en er verder niet over nagedacht omdat wat ik mat ongeveer goed was.
Maar in een goed kanaal waren ze wel 100 ohm in-circuit. Dat kleine beetje maakte duidelijk een wereld van verschil.

Origineel geplaatst door richard2000
Sja dat verklaart dus ook dat ze wel iets deden maar niet genoeg, wel vaag dat ze juist lager in waarde zijn geworden, meestal gaan ze juist omhoog in waarde, en dan nog 3 :confused: .
Slechte batch met fabrieksfout oid...

In kanaal 18 zat nog een weerstand van 12k die 7k was geworden.
Ik denk dat D&R niet zo lekker ingekocht heeft...

goed om dat nu te horen, ga binnenkort (zodra ik eindelijk het plafond in mijn nieuwe controle ruimte heb gebouwd DOH!) mijn d&r 8000 installeren. Als ik problemen heb zal ik meteen alle weerstanden checken.....

groeten,

Thomas

Zo dat was lang geleden allemaal. Leuk om nog eens te lezen. Ik ga hopelijk binnenkort m'n studiootje weer gebruiken. Ben ook erg benieuwd naar m'n mooir D&R. Hopelijk niet te veel stoffige pots en sliders. Ligt iets overheen dus dat zal wel moeten meevallen.

Back