De grote Korg Poly Six thread

Origineel geplaatst door Kraan
Dat van die knoppen was bekend, maar de verschillen in geluidsopwekking waren mij niet bekend. Weer wat geleerd dus. :geslaagd:

Als dit dan het grote Poly6-topic is, mogen er ook wel wat geluidsfragmenten komen met alleen de Poly6. :)

Sorry, hoewel ik de mijne amper gebruik doe ik hem niet weg. Het is mijn eerste synth (sinds 9 jaar) :luv: En daar komt bij dat je hem na het aanzetten eerst een tik op de juiste plek moet geven en de vorige eigenaar er een gitaar op heeft laten vallen waardoor er 3 toetsen naar de kloten zijn.

ik heb nog zat toetsen liggen voor de polysix en de poly61,......:D speel er wel eens mikado mee,.......best geinig hoor

Origineel geplaatst door Draakje
Jo shiftr,
Bedankt voor de linx. 155 euro voor een printje vind ik ook erg veel geld, maar dat zelfbouwprojectje moet wel lukken, ik heb redelijk wat DIY ervaring, ook met printjes etsen en PIC's branden enzo, dus te gekke link!

als toch printjes gaat bakken kijk deze dan ook eens http://www.butoba.net/polysix/p6rw.html

Origineel geplaatst door Draakje
Jo shiftr,
Bedankt voor de linx. 155 euro voor een printje vind ik ook erg veel geld, maar dat zelfbouwprojectje moet wel lukken, ik heb redelijk wat DIY ervaring, ook met printjes etsen en PIC's branden enzo, dus te gekke link!

Wat kost het om een 2e er bij te branden? De rest kan ik zelf allemaal. Als dat goedkoop is vind ik het de gok wel waard om hem in een poly61 te proberen. Werkt het niet, kan ik hem altijd aan iemand doen met een Poly6.

Origineel geplaatst door matrixxx
ik heb nog zat toetsen liggen voor de polysix en de poly61,......:D speel er wel eens mikado mee,.......best geinig hoor

Tof! Ik check even welke het zijn, ik heb de poly61 momenteel in de kelder staan vanwege ruimtegebrek.

Edit:

Deze freak gebruikt hem trouwens ook:
http://www.jimitenor.com/gear.html

Origineel geplaatst door matrixxx
als toch printjes gaat bakken kijk deze dan ook eens http://www.butoba.net/polysix/p6rw.html

En ook bedankt voor deze link. Ik wil het zo simpel mogelijk houden, hoef eigenlijk alleen de noten midi aan te sturen dus hou het denk ik bij die midi retrofit, alhoewel die butoba projectje de arpeggioklok kan midisyncen met een keuze uit 8 timebases, wel erg vet! maarja ik heb ook een midi naar klokgenerator die dat kan regelen.
De polysix is er nog niet maar ik zal alle linx nog eens goed bestuderen.

Ben zelf eigenlijk ook al een tijdje aan het nadenken over een poly6.
Ik heb nu zowel een poly-61 als een mono/poly.
Ik hoopte eigenlijk dat je een poly-61 wel kon modden met draaiknoppen voor het filter net als de de poly-800.
Maar dit schijnt toch een moeilijk zo niet onmogelijk te zijn. dus ik wil m´n poly-61 verkopen en doorsparen voor een polysix. De poly-800 vindt ik toch wat minder.
De monopoly is toch wel m´n favoriete synth. Kun je zulke wierde dingen uithalen vooral met de arpeggio in polymode.

Ja die Mono/Poly is waanzinnig...echt een "speels" ding, leuk om mee te werken. Ik heb een album met alleen maar dat ding gemaakt(Cultus Island) en toen heb ik hem weer verkocht omdat ik hem echt helemaal uitgemolken had. Maar nu kriebelt het weer.

Origineel geplaatst door smackos
Ja die Mono/Poly is waanzinnig...echt een "speels" ding, leuk om mee te werken. Ik heb een album met alleen maar dat ding gemaakt(Cultus Island) en toen heb ik hem weer verkocht omdat ik hem echt helemaal uitgemolken had. Maar nu kriebelt het weer.

Heb je dat album nog te koop smackos? Daar ben ik wel benieuwd naar...

De M/P, P6 en P61 stonden op een gegeven moment alledrie hier. Momenteel heb ik alleen de Mono/Poly nog maar over omdat die toch het flexibelst is. En om heel eerlijk te zijn, voor wat ik met een Polysix doe is de versie die in mijn KLC zit goed genoeg.

vind het wel grappig dat je zegt dat die in de KLC net zo goed is.
ik heb de polysix ook eens met de korg legacy vergeleken en in de eerste instantie dacht ik ook van jezus die lijken wel heel erg op elkaar, nader hand hoor je toch dat de poly6 iets dieper gaan en voller is maar de lagacy doet niet onder.

overigens is de poly6 en de monopoly een lekkere combi

Origineel geplaatst door etaoin
Dat zeg ik niet, ik zeg dat hij voor mij goed genoeg is. Da's heel wat anders :D

ja,..............:)

Origineel geplaatst door shiftr
maar hij lijkt idd best goed, in tegenstelling tot die MS-20 plug ins.... mijn poly6 heeft de neiging wel flink wat ranziger te zijn....

in de eerste modellen van de poly6 gaat het resonantie filter nog niet eens zo vel en door een weerstand te veranderen gaat de reso nog veel verder. de meeste poly6 synth hebben die laatste update er al in zitten standaard uit de fabriek.
weeet alleen niet meer van af welk serie nr het gaat

de mijne is serie nummer 391215 t zal dus wel een van de latere zijn.... die van mij ia jaren geleden ooit een beetje ontstemt geraakt, daarna heb ik hem proberen te stemmen, zonder de juiste service manual erbij, en dat was geen succes. daarna heeft hij een aantal jaar ongebruikt in de hoek gestaan. nu heb ik hem een aantal maanden geleden weer helemaal herstemt en getuned, aan de hand van de service manual. hij is weer helemaal strak, maar klinkt toch iets anders, iets ranziger, als toen hij klonk toen ik hem net had (bijna 10 jaar geleden).

maar klinkt toch iets anders, iets ranziger, als toen hij klonk toen ik hem net had (bijna 10 jaar geleden).

Dat kan natuurlijk te maken hebben met componenten die ouder worden en dat hij daarom wat anders is gaan klinken. Maar hoe vergelijk je hem met hoe hij 10 jaar geleden was?

Origineel geplaatst door sander
Forumlid Bounce heeft een officiele remix gemaakt, ook met dezelfde machines.

valt die remix ergens te beluisteren?

polysix...the poor mens prophet..

polysix...the poor mens prophet..

fijne synth,maar dat batterijgezeik...jammer dat ze ergeen 2 vco's ingezet hebben,dan was het echt een werldbak geweest,al die rare sync en crossmodulatieeffecten van de mono/poly hadden er wat mij betreft ook in gemogen....
Ik heb er ook al meerdere gehad en er staat er nog eentje nu in de studio,maar ik heb de mono/poly liever..
Mono/poly heeft ssm 2030 vco's dat maakt ook een verschil..:okdan:

Back