De grote Korg Poly Six thread

Hoe zat dat ook al weer, iets met opstarten met Key Transpose ingedrukt en de arpeggio switch in een bepaalde stand en dan een akkoord aanslaan...zoiets.

Ik heb nog geen Poly 61 gescoord.

Ik ben na het horen van een demo van een Korg Poly61 geinteresseerd geraakt in deze synth. Tja, zit laatste tijd achter analoge synth's aan.

Nou heb ik inmidels vernomen dat er twee versies van zijn:

1. Poly61 - zonder MIDI (bouwjaar 1981-1984)
2. Poly61M - met MIDI {bouwjaar na 1984)

Zijn er versies te vinden met MIDI of wordt dat zoeken naar een spelt in een hooiberg (geduldige zaak) ?
Tot nu toe hebben al mijn synth (gelukkig) MIDI wat ik het liefst zo wil houden ivm met computersetup.

Nou heb ik nog geen goede demo gehoord van de Korg Poly800....is dit apparaat kwa geluid te vergelijken met de Poly61 of hebben we het over twee totaal verschillend klinkende apparaten?

Laatst gewijzigd:
:stupid Ha...typefoutje, dat was wel erg lang terug he 1881 :)
Heb het maar ff hersteld

..

..

poly 800 en poy 61 klinken heel anders,de poly 61 is veel warmer,de poly 800 heeft een soort additieve oscillators die vindt ik niet zo goed klinken,er blijft altijd wat piepen op de achtergrond.
De poly 6 klinkt wel het mooist uit die rij,hoewel ik de voorkeur geef aan de mono/poly het monofone broertje van de poly6 dit is echt een van de vetste korgs i.m.o.
De poly61 is erg beperkt qua editten maar heeft wel 2 oscillators per stem..er bestaat een midikit maar die is prijzig.De poly61m zie je bijna nooit te koop aangeboden,ik denk dat er niet veel van zijn gemaakt.

;)

RednoiZ, bedankt voor de informatie.

Mischien straks dan toch een synth zonder MIDI.
MonoPoly moet ik nog beluisteren maar vind Poly61 al lekker klinken.
Poly61 heeft een lekker klinkend randje (weer zo'n typische muziek uitdrukking)

http://207.81.7.85:100/poly61.html

poly61.jpg

Dit is gaaf! Deze gast had dus een poly6 met een verrot keyboard en een poly61 met een goed keyboard en midi. Hij heeft het keyboard overgezet naar de poly6 en de poly61 plus midi in een 19" behuizing gebouwd.

Hij zegt dat de keyboards hetzelfde zijn (en zal dus ook wel gelijk hebben), wat betekent dat de Poly6 retrofit die in de eerste pagina van dit topic genoemd wordt ook voor de poly61 werkt. Dit idee had ik al gekregen door foto's van de poly6 te vergelijken met de poly61.

Naar mijn mening is de 19" behuizing niet echt mooi gelukt, dus het lijkt me een leuk projectje om mijn poly61 eens uit de berging te halen en zijn poging te overtreffen.

Nu moet ik alleen nog even iemand vinden die die PIC voor mij programmeren kan.

Re: ..

Re: ..

Origineel geplaatst door RednoiZ
poly 800 en poy 61 klinken heel anders,de poly 61 is veel warmer,de poly 800 heeft een soort additieve oscillators die vindt ik niet zo goed klinken,er blijft altijd wat piepen op de achtergrond.
De poly 6 klinkt wel het mooist uit die rij,hoewel ik de voorkeur geef aan de mono/poly het monofone broertje van de poly6 dit is echt een van de vetste korgs i.m.o.
De poly61 is erg beperkt qua editten maar heeft wel 2 oscillators per stem..er bestaat een midikit maar die is prijzig.De poly61m zie je bijna nooit te koop aangeboden,ik denk dat er niet veel van zijn gemaakt.

;)
Idd, een Poly-61 heeft niet bijster veel edit opties. De midikit van Kenton is behoorlijk prijzig: €436.161 (£293.75)

http://www.kentonuk.com/kenton/retrofit_inh/kg61-inh.html

Inderdaad (te) weinig editmogelijkheden op de poly 61.
zo had ik bv graag een aparte envelop voor het filter gehad en ruis had ook leuk geweest.
Toch vind ik de basisklank erg goed. En ik vind het ook een mooi apparaat kwa design (zal niet iedereen met me eens zijn)

enne voor de prijs van die midikit koop je vier poly-61´s

ikheb alleen de monopoly onderhanden gehad
vettuh bak ,..en als de poly six en kleine neef is mag dat een leuke poly heten maar ik vindt net als t jno arp verhaal
dat de synth beperkt wordt asje alleen kan syncen dmv trig en de arp alleen kan gebruiken
begryp me niet verkeerd [gebeeurdt regelmatig :D ]
je kandr best leuke loops mee maken ,..tis inieder geval noot orienteerd door de arpegiate

ik vond voornamelijk aan de monopoly t erg wys dat je twee mg [lees lfos had ]
en die unison stack mode 4 osc jaaaaaaah wie doet dategenwoordig nog [evolver]
zie je niet zoveel op analoge synth met knoppen de zonder knoppen synth hebben er soms drie ...waarom ...?
t zal toch wel weer aan de chips liggen in de mp en poly6 zitten de 240en ?
en in de poly 800 en poly 61 weer niet
de juiste chips sluiten soms wel t een en anderuit

jammer dat de poly 61 wel leuk klinkt dmv de 2dco structuur maar aleen te trigeren is ,...de 61 [zonder m] versie dan
zou dan voor de ssm sound bv voor een bitt 01/99/ ofso gaan,
- welk model allemaal t zelfde qa sounds d8 ik

ookleukom te weten dat in de poly six een ok chorus zit
want die zit ook in de dw6000/en in de dw8000 weer een dubbele delay d8 ik...?
er staat er nu een te koop voor 150.- een dw6000
ik vraag me af hoe die zich verhoudt tot bv de poly 61
want ook 2dco [en waves ] en de rest een analoge synthstructuur ]

hij heeft zelfs de looks van poly 61

en wel degelijk midi implementatie
sorry voor dat ik r de grote korg wat is er nog meer intressant van maakt ben iig beetje topic op de vrijdag :peukie: :okdan:

Attachments

• dw6000.jpg
    dw6000.jpg
    24 KB · Bekeken: 132
Ik heb vorige week een DW6000 gekocht, ik had hem heel lang geleden maar nu dus weer.

Hij is niet te vergelijken met een Poly61 etc. Het geluid is heel erg "korrelig" doch veel duurder klinkend dan een poly61. Het is een beetje een cheapo Prophet VS....;) (Prophet VS meets Poly 800 ofzoiets). 8 digitale waveforms die door een heel ruig en lomp filter gaan.

Het verschil met de dw8000: Dw8000 heeft 16 golfvormen ipv 8, een arpeggiator (De 6000 heeft geen arpeggiator) en een delay inderdaad ipv een chorus. De chorus op de dw6000 is heel erg goed vind ik.

Hier is een dw/poly demo trackje die ik gemaakt heb met de dw6000 en Korg Poly 800:

http://www.xs4all.nl/~awolfe/dw6000.mp3

De sequence/arp is typisch de dw sound
De baslijn en string = poly 800

Hier nog een andere, de strings zijn dw daarna komt er een poly800 chord memory sequence in met wat gefreakte poly 800 stabs ofzoiets :D
http://www.xs4all.nl/~awolfe/metereologischinstituut.mp3

Een hele fijne bak voor soundtrack/ambient-achtige muziek!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MagicVisions

2. Poly61M - met MIDI {bouwjaar na 1984)

Zijn er versies te vinden met MIDI of wordt dat zoeken naar een speld in een hooiberg (geduldige zaak) ?

in duitsland moet je ze zoeken, daar stikt het van de poly-61M's
ik had die van mij een jaar of 4 geleden voor 150 euro inclusief verzenden (of was het toen nog gulden?)

Back