Terug in the Game

Marv

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben nieuw..niet echt nieuw ben al 27 maar nieuw hier dus.
Ik wil weer muziek gaan produceren na een lange buitenlandse trip..Ik zit veel in de Urban scene dus veel Hip hop R&B, Dancehall en Reaggeton
Nu ben ik van plan het volgende aan te schaffen..
graag jullie opinie

-Heb net een dikk pc aangeschaft
-ben al begonnen om Cubase SX3 uit te vogelen gaat aardig
-wil een Fireface 800 aanschaffen
-Genelec 8040 of AdamP11A nog geen keuze
-Neumann TLM 103 kit

dat was het wel...Het is een aardige lijst..gaat ook een boel kosten maar ik wil op mijn basis opstelling geen water bij de wijn doen en moet dus goed zijn..
Wat vinden jullie van dit alles..
Ik denk namelijk dat ik met de fireface een goed keus maak aangezien deze overal wordt bejubeld en de specs van dien aard zijn dat ik denk dat dit de beste firewire interface is op dit moment
Wat betreft de speakers heb ik heel lang de 8040 boven aan mijn lijst gehad maar hoor ik super goeie verhalen over de P11A. Echter weet ik niet of deze voor mijn muziek stijl wel de juiste is . Denk ik effe een luister sessie doen bij Feeback. Ik vind die lui daar echter niet echt klantvriendelijk.
Wat betreft de Neuman heb ik totaal geen idee nog. Weet alleen dat het een goede naam heeft, Deze is ook in de aanbiedeing bij Feedback Rotterdam. Wat zijn jullie ervaringen.

hoop dat jullie me kunnen helpen thanks

Bericht door een moderator:
verplaatst

Die Neumann lijkt me een goede maar ook erg dure keuze. Waar heb je deze keuze op gebaseerd? Als je een dergelijke mic koopt moet je ook zeker investeren in een goede preamp!

Omdat ik ervan uitga dat de FF al degelijke preamps heeft..
Ik zag ergens in een blad ook dat deze Neuman op nummer 1 stond.
Heb jij een betere/of andere suggestie?

De preamps van de fireface zullen best aardig zijn hoor, maar daarmee haal je zeker niet het maximale uit zo'n dure mic. Dan kun je net zo goed een goedkopere mic kopen. Hoeveel ervaring heb je met mic's e.d.? Heb je al vaker met dit soort dingen gewerkt? Ik vind het namelijk nogal wat om even met zo'n Neumann te beginnen.

De laatste mic die ik heb gehad was een
groove tubes class a fet studio condensator mic am 52
Maar zoals ik al zei. Dit is mijn basis opstelling en daarin wil ik geem compromis sluiten.
Maar je brengt me wel op een idee. Dus alleen de pre amps van de FF zullen niet voldoende zijn..voor zo'n mic.
Heb je een suggestie voor een redelijke pre amp...

Als je 't maximale uit een Neumann wilt halen moet je nog flink investeren in een goede preamp. Al snel boven de 500 euro denk ik. Wat er goed op zou passen weet ik zo niet. Ik werk helaas nooit met dit soort duur pro-spul...

hmmmm misschien is de Neuman dan een beetje te hoog gegrepen...;{
enige suggestie wat er op dit moment een beetje in die richting is...en ik ook kan gebruiken met de preamp van de FF

Voor de prijs van de Neumann kun je ook een prima mic/preamp combinatie kopen. Bijvoorbeeld een Blue Bluebird samen met een FMRaudio RNP (=2 kanaals preamp). Het beste is het om je daarover goed te laten informeren in een muziekwinkel, en enkele dingen uit te proberen. Bij dit soort aankopen kun je 't beste afgaan op je eigen gehoor. Luister goed naar verschillende mic's en preamps, en maak een afgewogen keuze. Laat je niet gek maken door prijzen, reviews en meningen van anderen.

thanks ga ik zeker doen...blue ..da's toch die met dat bolletje...vind 'em wel cool uitzien..
Hey heb je ook wat ervaringen op monitor gebier...wat betreft ADAM

naah ik ben een broke mutahf#@#ka maar ik heb een presentje gekregen via een blauwe envelop. en ga het nu allemaal uitgeven

Ik zou je spullen toch even goed gaan testen voordat je ze koopt. Dat je geen consessies wil doen in je basis-setup is een goede instelling, maar trap niet gelijk met beide benen in alle verhalen over "industry standard" en dergelijke. Vaak krijgen producten hun goede naam niet voor niets, maar dat wil niet zeggen dat er alternatieven zijn die net zo goed of soms zelf beter zijn. En reviews op het web moet je al helemaal met een korreltje zout nemen, aangezien veel gebruikers niet echt objectief zijn wat betreft hun eigen gear (understatement).

Thanks man...zal zeker niet over 1 dag ijs gaan. Wil alleen niet te lang wachten..want van uitstel komt afstel

Back