Oplichters ????

Ja, dit stinkt aan alle kanten. Ze claimen OEM software te verkopen, maar ook dat geloof if niet.
1) voor zover ik weet bestaan er voor sommige van de aangeboden pakketten geen OEM versies (Zoals bijvoorbeeld Autocad)
2) bij sommige van de Steinberg pakketten staat wel vermeld dat je een USB-protection key nodig hebt, maar die zit er natuurlijk niet bij
3) In de FAQ staat duidelijk:
you are not able to register the product online
Verder staan er hier en daar nog wat slordige taalfouten in de FAQ.

Trouwens BIG inschakelen heeft alleen zin als de maker van de site vanuit Nederland opereert.

Bovendien vind ik BIG typisch zo'n nutteloos initiatief, ik heb absoluut geen medelijden met software fabrikanten. Als je als software fabrikant je spullen niet goed beveiligen kan dan heb je kennelijk toch lousy programmeurs.

[voetnoot]Ik heb alleen legale software op mijn laptop staan, langleve de GPL!! [/voetnoot]

Bij nader inzien heeft melden bij de BIG helemaal geen zin:
Activiteiten B.I.G.

Informatie verstrekken over zaken als auteursrecht is niet altijd even boeiend. Daarom is de campagne B.I.G. ontwikkeld, waarin verschillende activiteiten worden ontplooid zoals promotietours, tv commercial en programma?s, prijsvragen en andere (online) acties. Het is niet de bedoeling om gebruikers van illegale games en software te straffen, maar om inzicht te verschaffen over de gevolgen van piraterij voor de games- en software industrie.
Ze doen dus helemaal niks, alleen een beetje herrie schoppen. Valt dus onder het kopje "Webserver vulling"

Origineel geplaatst door The Headacher

[voetnoot]Ik heb alleen legale software op mijn laptop staan, langleve de GPL!! [/voetnoot]

Wat is GPL? Als je die site trouwens doorgeeft aan Steinberg of Adobe of welke softwarefabrikant die daar staat dan ook, kunnen zij er verder werk van maken.

Tja, cubase, photoshop, illustrator, dreamweaver. Ik krijg bijna iedere dag mails met dit soort aanbiedingen binnen. En iedere keer op een andere .com, .biz ..etc. site. Vanwege het internationale karakter van dit soort sites is er denk ik ook weinig tegen te doen...behalve dan je gezonde verstand gebruiken :eureka:

Back