alternatief voor Electribe ER1 MKII

davidk

Nieuwkomer
Vandaag wilde ik de Electribe ER1 MKII gaan halen bij de Feedback, wassie uitverkocht.

Ik was op zoek naar een drum computer waar ik wat mee kon experimenteren. Ik heb geen concrete plannen of projecten wil gewoon wat pielen met beats.
Nu ben ik dus op zoek naar een alternatief. Iemand tips?
Qua muziekstijlen hou ik echt van van alles: Noise/industrial(hardcore), goa, acid, electro. Als't maar stampt.

Op marktplaats zag ik de Groovebox Roland MC 303 is dat een goed alternatief?
Overigens is m'n budget maar 200 euro..

Yamaha Rm1x misschien? Ik ken hem niet, maar ik ken de mc303 wel. En alles is een beter keus dan dat ding. RM1x past 2e hands precies binnen je budget en lijkt me een uiterst geschikte beginnersbak.

als je geen schrik hebt om je handen vuil te maken ga dan voor de waldorf attack .....is zoveel meer uit te krijgen dan uit die electribes ....de vsti kost geen bal (zorg wel dat je een midicontrolertje hebt ....

de nord modular haal je ook mooie percussieklanken uit

Die Yamaha is wel een optie! Wel oud zeg, 1999, maargoed :). Past goed in't budget i.i.g.

De waldorf attack is niet wat ik wil. Ik wil echt wat hardwarematigs. Weg van de computer :)

Tweedehands ER-1 een optie? Je ziet ze vaak gaan voor 100-150 euro. Hou je nog geld over voor een gitaarpedaaltje die je achter je Electribe kunt hangen :)

Goeie tip :)
Hmm, die is 30E boven m'n budget, maar dat moet dan maar. Stom dat ze't daar in de feedback dan niet over hadden..

Moet ik dan zelf die drumcomputers er in gaan laden, of staan die er al in?
Wil namelijk meteen beginnen met pielen en niet al te veel werk hebben vantevoren (het verdiepen komt vanzelf wel, als ik het leuk vind dan...)

Origineel geplaatst door davidk
Goeie tip :)
Hmm, die is 30E boven m'n budget, maar dat moet dan maar. Stom dat ze't daar in de feedback dan niet over hadden..

Moet ik dan zelf die drumcomputers er in gaan laden, of staan die er al in?
Wil namelijk meteen beginnen met pielen en niet al te veel werk hebben vantevoren (het verdiepen komt vanzelf wel, als ik het leuk vind dan...)

Ik weet niet of er al geluiden inzitten, eigenlijk. Waarschijnlijk wel al wat, maar 't zal niet veel zijn. Maar samples kun je gemakkelijk van internet halen, of zelf sampelen van bijvoorbeeld cd of plaat. Die kun je vervolgens opslaan en laden van een media kaartje.

2e hands is sowieso financieel een goed alternatief. Het is niet alleen goedkoper, je maakt bij een eventuele verkoop ook minder verlies. In jouw geval (expirimenteren met drumdoosje) zeker het overwegen waard.

En inderdaad raar dat ze bij Feedback de ES niet aanbevolen. Misschien hebben ze die ook niet meer, dat zou natuurlijk kunnen...

Origineel geplaatst door davidk
Die Yamaha is wel een optie! Wel oud zeg, 1999, maargoed :). Past goed in't budget i.i.g.

De waldorf attack is niet wat ik wil. Ik wil echt wat hardwarematigs. Weg van de computer :)

Waldorf rack attack :okdan:
Die is wel hardware ;)

Origineel geplaatst door Chinetti
En inderdaad raar dat ze bij Feedback de ES niet aanbevolen. Misschien hebben ze die ook niet meer, dat zou natuurlijk kunnen...

Mja anderzijds zijn ze bij feedback zo passief als het maar kan. Echt interesse voor de muzikant is er niet bij...als je maar een doos meeneemt....dan is het goed.

Ik kom er omdat het dichtbij is en ze vrij veel hebben mar m'n adviezen haal ik wel op internet. Wat dat betreft is feedabck hard achteruit gegaan vind ik.,........

Plus dat ze inderdaad, zoals ook in dit geval, spullen op de site hebben staan die ze al lang en breed niet meer verkopen. De Er-1 MKII hebben ze namelijk echt al zo'n beetje een jaar niet meer op voorrraad. Maar het lokt wel mensen blijkbaar.

Ik zou idd een 2e hands re-1 MKII scoren als ej die leuk vind. Een Rm1x is ook heel leuk hoor....maar toch heel anders.

Waarschijnlijk hebben ze de ES-1 ook niet meer. Bij i4 vertelden ze mij dat de oude Electribes per juli niet meer verkocht mogen worden ivm. de aangescherpte milieuregels.

Die gelden natuurlijk niet voor tweedehands :L

Oke, oke mensen, goede tips :)

Ik zie er allleen nergens 2dehands staan. Kijk ik'r overheen?

(zou't zin hebben om hier een oproepje te plaatsen?)

heb je everder nog meer spullen thuis?
zo ja dan is die er wel leuk, als het je enige bak is zou ik verder kijken naar idd een rm1x (volgens mij zijn de electribes trouwens ouder dan de rm1x) of een es-1. bij de veeeel leuker dan die er-1!

De RM1 X heeft een zalige interface, echter verwacht geen wereld schokkende drumpatronen als je het doosje stand alone gebruikt.
dan kan je volgens mij beter voor een AN/DX/ER gaan !
Succes
:)

Is dit dan te gebruiken als een tb303 of begrijp ik dit verkeerd?

Kan je dan direct opnemen op een spoor in cubase?

Origineel geplaatst door divinio
Is dit dan te gebruiken als een tb303 of begrijp ik dit verkeerd?

Kan je dan direct opnemen op een spoor in cubase?

hmm een ER1 is een drumcomputer met ingebouwde sequencer, een tb303 is een synthesizer met ingbebouwde sequencer. Beide kun je direct opnemen op een audiospoor in qbeest. (maar welke synth /drumcomputer niet?)

Origineel geplaatst door Hazes
hmm een ER1 is een drumcomputer met ingebouwde sequencer, een tb303 is een synthesizer met ingbebouwde sequencer. Beide kun je direct opnemen op een audiospoor in qbeest. (maar welke synth /drumcomputer niet?)

MC303 groovebox niet

of wel dan?

Back