midi probleem Reason

Peter86

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb een probleem met Reason, namelijk: ik krijg geen midi opgenomen, ik heb werkelijk alle verkrijgbare Reason tutorials/filmpjes enz. bekeken en doorgelezen en ik krijg het gewoon niet voor elkaar, ik zal even met jullie delen wat ik heb gedaan:

Ik heb via midi-apparaten zoeken (reason die dan automatisch je midi apparatuur zoekt en selecteert) mijn Edirol pcr-m30 gevonden en ook geselecteerd (een groen V'tje), ik kan dan ook gewoon een synth o.i.d. selecteren en bespelen, ik krijg het alleen niet opgenomen, ik selecteer dus een synth, click op het midi symbooltje links van de sequencer (lampje wordt rood), druk vervolgens op de record button en play en begin te spelen...er gebeurd alleen niets, er komen geen rode balkjes te staan in de sequencer. Misschien is het interessant om te weten dat het balkje onder "mute" (m) en "solo" (s) ook niet reageert als ik midi inspeel.

Hij is via usb aangesloten op mijn computer.

Ik heb dit probleem al voorgelegd aan een collega-forumlid maar die had er ook geen oplossing voor, hij zei dat het gewoon moest werken op de manier waarop ik het heb beschreven, echter dat het misschien handig was om het probleem voor te leggen op het forum, vandaar dus deze vraag.

Ik weet dat dit soort vragen niet zo worden gewaardeerd op het forum maar ik hoop toch dat iemand zo aardig wil zijn om mij even te helpen met dit probleem.:halleluja

alvast bedankt!

Vreemd probleem. Ik zou alles even opnieuw installeren denk ik.
Zo te lezen heb je niets verkeerd gedaan.

Ik heb nu reason even niet bij de hand maar zal vanavond even kijken of er iets kan zijn dat misgaat.

@ Ramoonus, Reason is het enige midi-programma wat ik heb, dit is dan ook mijn eerste "midi ervaring", en ehm, dit is waarschijnlijk een erg domme vraag maar wat bedoel je precies met drivers?

@Cornerman, ik wacht in spanning af:okdan:

Ik heb even gekeken en bij mij werkt het gewoon goed, ik gebruik een remote 25.
Ik krijg het ook niet voor elkaar dat het niet werkt, behalve dan als ik de controller in het midi geheel uitschakel.

Wat wellicht kan helpen is als je Reason gestart hebt, even de controller opnieuw opzoeken en aanmelden in reason.

Sorry dat ik niet meer licht op de zaak kan schijnen.

heb je de juist geluidskaart aangeduid in Reason (degene waarop je je midi keyboard hebt aangesloten) ?

en staat alles goed in het menuutje van je geluidskaart ?

even voor de goede orde: als je niets opneemt en alleen speelt dan komt er wel geluid uit Reason ?
en als je speelt (dus zonder opnemen) zie je dan ook een midisignaal inkomen (groen balkje dat uitslaat zoals een vu meter op een versterker helemaal links in de seq. window, daar waar de midi button zit) ?

Origineel geplaatst door Peter86
[Misschien is het interessant om te weten dat het balkje onder "mute" (m) en "solo" (s) ook niet reageert als ik midi inspeel.

o wacht, als ik dit lees dan neem ik aan dat je geen midi in signaal krijgt en dus ook geen geluid, in dat geval zou ik echt even kijken of je de geluidskaart hebt gekozen in de preferences, althans de juiste driver (programma dat de geluidskaart laat werken).

Laatst gewijzigd:
Heb je wel een apparaat toegewezen aan het binnekomende midi signaal. Bovenin bij het midi in device moet je per midi ingang (A,B,C of D) kiezen welk apparaat wordt aangestuurd door de beschikbare midikanalen (1 t/m 16). Heb je dit gedaan?

closeup_rack_overview2.gif

[EDIT]Sorry, ik lees nu pas in je eerste post dat je wel synths kunt bespelen... Dat werkt dus wel...[/EDIT]

jongens jongens bedankt voor jullie medeleven!

@ Chilistein: Ik heb mijn midi-keyboard gewoon aangesloten op de computer, niet op mijn soundblaster live (iknow iknow), daar moet je volgens mij dan een nieuwe plug voor halen toch? maargoed hij zit dus niet aangesloten op mijn geluidskaart.

Nou had ik dus wel mijn soundblaster geselecteerd (bij Audio out, audio card), maar ook als ik de primaire geluidskaart aanklik krijg ik geen midi opgenomen...ben ik nu gewoon heel dom bezig of is het iets anders:confused: .

Of MOET ik mijn midi controller aansluiten op mijn geluidskaart wil ik midi op kunnen nemen...

Chilistein: o wacht, als ik dit lees dan neem ik aan dat je geen midi in signaal krijgt en dus ook geen geluid, in dat geval zou ik echt even kijken of je de geluidskaart hebt gekozen in de preferences, althans de juiste driver (programma dat de geluidskaart laat werken).

Ik heb dus geprobeerd op te nemen met zowel mijn primaire als mijn soundblaster geluidskaart, en het balkje onder mute en solo (links van de sequencer) blijft leeg=(

wel godverdomme,

bel me NU op mijn 06-28459132 en I 'll talk you thru the process

ik loop nu naar beneden om mijn telefoon te halen,
ik waarschuw je; hij is gaar maar als die uitvalt gewoon nog een keer proberen

ok ik wacht af

chilistein bedankt gozer!!!!:okdan: :halleluja :halleluja :okdan: :halleluja

deze kan op :slotje:

iedereen trouwens bedankt voor de reacties, ik stel het erg op prijs, en het is erg fijn te weten dat ik ergens kan aankloppen met mijn (muziek gerelateerde) problemen. TNX:okdan:

in het schermpje van "auto-detect surfaces" moest ik mijn controller aanklikken, dan "edit" kiezen, en daar de midi input 1, veranderen van SB live! MIDI UART naar 1: EDIROL PCR 1, oftewel; bij mijn input stond mijn geluidskaart geselecteerd inplaats van mijn controller :stupid

maargoed, er is weer onwetende muziek-maak-beginneling gered dankzij dit forum....ode!

om 21:30 uit de brand en om 4:45 uur hier nog posten

je zal het nu wel gemerkt hebben:

Reason = VERSLAVEND

:peukie: :peukie: :biertje: :biertje:

Back