Cakewalk

Supernova

Stamgast
Hiep hoi,

Wat ik zou willen weten...
Zijn er op dit forum nog mensen die Cakewalk gebruiken?

Ik gebruik al jaren Cakewalk en ben zeer tevreden.

Zijn er mensen die van Cakewalk naar een andere sequenser zijn overgestapt en waarom?

Dank,

Sander

Heb jaren Cakewalk 8 gebruikt. Alleen cakewalk veroorzaakte timing problemen met m'n virus en toen ben ik overgestapt op cubase.

ben begonnen met cakewalk op windows 3.11 .....

volgens mij is sonar de officiele opvolger van cakewalk, en helemaal niet slecht (understatement)

Ik gebruik ook nog steeds cakewalk (versie 8 of 9 tegenwoordig volgens mij).

Mijn computer trekt sonar nog niet zo, en ik heb nooit een fatsoenlijk draaiende versie van cubase of logic op mijn PC aan de gang gekregen (vooral de timingproblemen bij cubase waren mensonterend...), en cakewalk is loeistrak!

Binnenkort eens mijn computer updaten en overstappen op sonar.

jep heb ook jaren keekwalk gebruikt maar ben op een gegeven moment overgegaan op logic vanwege de audio mogelijkheden in logic

maar voor te sequencen is ie perfect

Re: Cakewalk

Origineel geplaatst door Supernova
Hiep hoi,

Zijn er mensen die van Cakewalk naar een andere sequenser zijn overgestapt en waarom?

Dank,

Sander

Yo!

Ik gebruik Cakewalk ook al jaren en mij hoor je ook niet klagen.
Ik gebruik inmiddels versie 9 Pro Audio. Alleen gebruik ik dat audiogedeelte nooit.

Om af te mixen gebruik ik namelijk n-track studio van Fa-soft.
Wat een heerlijk programma is dat!

Maar om te sequencen gebruik ik Cakewalk.

R.

Re: Cakewalk

Hiep hoi,

Dank,

Sander

Hier nog zo'n trouwe gebruiker...

Ooit gestart met Cakewalk Apprentice, (zat bij een Soundblaster 16 dacht ik) daarna overgestapt op Pro Audio 7, 8, 9, Sonar XL 1, Sonar XL 1.3 en wacht nu met smart op m'n update Sonar XL 2.0

Ik gebruik ook Cakewalk 9 Pro Audio, en ik vind het een heerlijk programma, vooral vanwege de MIDI mogelijkheden. Ik gebruik hem ook voor HD-recording.
Ik heb ook Sonar even kunnen proberen, maar ik vind die niet zo fijn werken, hij begint namelijk een beetje op Cubase te lijken kwa layout, niet meer de recht-toe-recht-aan matrixindeling van versies 3-9. Dat vind ik persoonlijk erg jammer, voor mij in ieder geval een reden om voorlopig niet over te stappen op Sonar.

Heeft iemand trouwens enig idee waar je het volledige 9 pakket nog kunt kopen?

Voor dat ik het vergeet: als je ooit over wilt stappen van Cakewalk naar Sonar (en dat is eigenlijk gewoon Cakewalk 10 of 11) hou er rekening mee dat je ouwe 16 bit Sound Blaster niet ondersteund wordt!
Daar kwam ik dus achter met mijn SB AWE64 Gold. Ik ben dus weer teruggestapt naar 9.0 en ben daar wel weer tevree over ondanks dat Sonar er fraaier uitziet.

R.

Niet bij nagedacht....
nogmaals sorry!
Laten we verder gaan met het onderwerp!
Cakewalk!!!
Waarom wel of niet?

Leon, wat zijn de voordelen van sonar ten opzichte van cakewalk?

De meeste wijzigingen zitten in de user interface en de audio mogelijkheden. Zo zijn er veel virtuele instrumenten (DXi based, maar met enkele hulpmiddeltjes kun je ook VST instrumenten gebruiken). Hij lijkt stabieler en strakker met midi timing dan versie 8.

Het is een compleet nieuw pakket tov Cakewalk (Pro Audio).

Volgens mij kun je een complete demo downloaden bij www.Cakewalk.com, moet je maar eens proberen !!

Cakewalk!!!
Waarom wel of niet?

't Is een keuze. Heel simpel.
Jaren geleden heb ik e.e.a. geprobeerd met Cakewalk en met Cubase. Met Cakewalk kon ik gewoon veel beter omgaan.
That's all.
Op de dansvloer horen ze het toch niet met welke sequencer het gemaakt is.

R.

Supernova, misschien een leuk idee om je avatar aan te passen. Als ik iets met een midi sequencer doe dan is het of Cakewalk of SEQ-303. Cakewalk werkt prima en ziet er overzichtelijk uit.

Heb jaren vol tevredenheid Cakewalk gebruikt. Sonar vond ik persoonlijk erg tegenvallen, de ease of use van 9.03 was eruit gegooid maar de DXi's kwamen er dan bij...met een vette latency :( ...

Ik wou toch graag dieper in de softsynths duiken. Daar kwam Cubase om de hoek met natuurlkijk ASIO ondersteuning. Het zag er allemaal stoer uit vond ik, maar vergeleken met Cakewalk was het verschrikkelijk om mee te editen en het duurde al een tijdje voordat ik een eerste softsynh aan de praat had. Maarrrrr...toen ik het eenmaal wat door had wou ik niet meer terug... snapput ook nie ;)

Als je maar je eigen relaxedste sequencer hebt toch?

Is er ook iemand die een MC-505 gebruikt in samenwerking met Cakewalk? Dit vraag ik omdat alles aangestuurd wordt: chorus, delay, filters, bank en patch keuzes etc. etc. alleen de effecten in de MC-505 kan ik niet aansturen via de Cakewalk sequencer. Hoe kan dit?

Is er ook iemand die een MC-505 gebruikt in samenwerking met Cakewalk? Dit vraag ik omdat alles aangestuurd wordt: chorus, delay, filters, bank en patch keuzes etc. etc. alleen de effecten in de MC-505 kan ik niet aansturen via de Cakewalk sequencer. Hoe kan dit?

Ik heb ooit een MC505 aangestuurd met Cakewalk, maar nadat ik die 505 verkocht heb, niet meer natuurlijk :)

Ik kan me vaag nog iets herinneren dat je de effecten wel kunt aansturen, maar dat het met sysex commando;s moest.

Back