DJ ergenis

Orgineel geplaatst door VVoRM
Dat Dj's geen namen of labels willen vertellen kan ik wel begrijpen. Natuurlijk wil je niet aan wannabees je geheime recept vertellen. Misschien getuigt dat wel van juist meer respect voor de producer.

Ben ik het niet echt mee eens, als je een beetje trots bent op jouw geperste vinyl- wat ik denk ik zou zijn- is het natuurlijk leuk als meerdere er plezier van zullen beleven. (En dan heb ik het niet eens over opbrengsten.) Lijkt het me juist minder als zo'n plaatjes draaier dat van mij zou weerhouden.

het gaat er ook om dat dj's hun labels afplakken ed. om de platen die ze in hen set gebruiken een beetje voor hen zelf te kunnen houden.

je nheb zo wel een leuke set die niet iedereen zomaar ff nadoet.
Let wel dat er ook veel white labels zijn en het er dus wel op mag staan, maar er gewoon geen naam op staat.

Wij brengen ook wel eens wat onder een white label uit.

Dat heeft ook te maken met de muziekrechten , maar das een ander verhaal.m

Ik ben apetrots op mijn Vinyl. Misschien dat ik daarom wel niet zo happig ben om alle namen prijs te geven. Ik ben trouwens niet iemand die al zijn platen afplakt hoor. Daar ben ik in eerste instantie te lui voor en ten tweede wil ik altijd graag weten wie het heeft gemaakt. Dit probleempje kun je makkelijk oplossen door alles op de hoes te schrijven en alsnog de plaat af te plakken maar dan verdwijnt die Plaat in een andere hoes. En je weet nooit meer wie dat heeft gemaakt!!!
Ok Nogal chaotisch misschien dat je mij daarom zelden hoort draaien:-)

wij hebben bij ons label ook een aantal dj's en die plakken wel af.

Maar bv een tiesto of een jean doet dit weer niet.

Kijk en als je een beetje bekent bent met het vinyl dat uit komt en je gaat veel luisteren in de winkel, dat weet je zelf ook wel welke plaat ze draaien.

ik draai zelf ook en ik ben er te lui voor.

Nou ik heb eerlijk gezegd ook nooit wat uitgebracht. Ik ben meer een plaatjesdraaier. ik mix die 2 (soms 3) schijffies aanmukaar en that's it. Ik heb meer respect voor tha real thang maar ik heb geen kitlist (zie intro). Helaas heb ik alleen maar een gare PC waar ik af en toe wat geluiden uit laat komen (alles klinkt vet overstuurd omdat ik waarschijnlijk een nog beroerdere soundcard heb). Maar ik dien gelukkig wel tot inspiratiebron voor mijn vrienden die wel produceren :-) En hoe langer ik op dit forum zit des te meer ik zin krijg om ook wat uit te brengen. En als ik dan wat uitgebracht heb en er worden maar 200 stuks verkocht dan ben ik alleen maar Happy. want dat betekent dat ik die 200 mensen wel blij heb kunnen maken met uniek stukkie product. Ik vind het dan ook onzin om te zeggen dat je niet je platen mag afplakken. Laat zo'n commerciele rakker maar lekker zwoegen door +/- 25.000 nieuwe platen per wk. hmmmmm Dat moet ik als homedj ook doen en als ik dan eindelijk een knappe productie heb gevonden dan mag er best een sticker op. (Maar ja dat zie jij mij toch niet doen omdat ik daar toch te lui voor ben)

Mmm ik vind dit toch wel een beetje overtrokken, de meeste 'echte' goede dj's maken zelf gewoon top platen, en kan ik dan gewoon echt wel goede artiesten noemen. Neem nou Tiësto bijvoorbeeld, wordt de hemel ingeprezen, maar hij maakt wel vette muziek, van progressive tot lounge (In My Memory) en Marco V maakt ook platen die hij alleen in zijn eigen set draait en niet uitbrengt, dit is gewoon vet! Als je hun geen artiesten noemt ben je gewoon jaloers denk ik...

Orgineel geplaatst door Twin-x

Dat ken ik ja. Altijd als ik een gig heb en je nodigt wat vrienden uit dan zegt men altijd: mag je weer draaien tof..........
Mag ik weer draaien :confused: . Ik krijg daarna altijd de neiging om ze te schoppen.

Dit is inderdaad wel heel irritant ja, maar ik heb et nog erger gehoord. Een maat van mij ging een dj set halen, waarna ik van twee mensen hoorden: 'O, dus nu ga jij muziek maken?'
#%&"%#!!!

Origineel geplaatst door olafmol
live optreden zijn vaak zoveel saaier dan DJ's als het gaat om electronische muziek...tis helaas niet anders....je gaat er ook met een ander idee naartoe....

Nou als ik dan eens kijk naar een gig van kraftwerk ofzo dan vind ik dat toch aardig indrukwekkend eruit zien. (ff persoonlijk maar toch kan niemand aan G. tippen met conerten :P ). Vangelis is ook aardig indrukwekkend om te zien (tja of je het echt onder electro kunt zetten... maar toch, veel synths en indrukwekkend). En zo kunnen we wel een aardig lijstje afwerken...

je gaat als monteur toch ook niet zeuren dat de coureur alle eer krijgt en met een fles champagne mag spuiten over de borsten van zeer goed ogende dames?

Origineel geplaatst door bounce
je gaat als monteur toch ook niet zeuren dat de coureur alle eer krijgt en met een fles champagne mag spuiten over de borsten van zeer goed ogende dames?

Tsja, als die coureur aan't racen is dan is de monteur vast en zeker iets heel anders in de pitbox aan het 'doorsmeren'.
(hij is TE makkelijk)

En ik luister te weinig naar DJ's om me er aan te kunnen ergeren. De muziek staat toch altijd wel veels te hard. Ik heb wel wat beters te doen dan een permanente gehoorbeschadiging op te lopen. (Monteur worden bijv. ;) )

Origineel geplaatst door Origin X
Mmm ik vind dit toch wel een beetje overtrokken, de meeste 'echte' goede dj's maken zelf gewoon top platen, en kan ik dan gewoon echt wel goede artiesten noemen. Neem nou Tiësto bijvoorbeeld, wordt de hemel ingeprezen, maar hij maakt wel vette muziek, van progressive tot lounge (In My Memory) en Marco V maakt ook platen die hij alleen in zijn eigen set draait en niet uitbrengt, dit is gewoon vet! Als je hun geen artiesten noemt ben je gewoon jaloers denk ik...

Dit is inderdaad wel heel irritant ja, maar ik heb et nog erger gehoord. Een maat van mij ging een dj set halen, waarna ik van twee mensen hoorden: 'O, dus nu ga jij muziek maken?'
#%&"%#!!!

ehm sorry maar sinds wanneer maakt dj tiesto zijn platen zelf?

Ach ja, DJ's.... Ik ben toch wel blij dat ze er zijn, maar over 't algemeen ERRUG belachelijke prijzen(=loon?!) die gevraagd worden voor de Top-DJ's! Ookal doen ze 't heel goed qua draaien, e.d. en maken ze zelf OOK nog wat plaatjes, dan NOG vind ik 20.000 voor een setje VEEEEEEEEEL!!!!!!

:( okee, ik ben een BEETJE jaloers...

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik heb wel het een en ander uitgebracht en het maakt me ook geen reet uit.

Want waar gaat het nu om?

Als je plaaten maar gedraaid worden.

mee eens....

behalve als een dj die voor me draait,ook mijn platen gaat draaien....da's lullig ( en dat gebeurd nog wel 's,vooral in het buitenland...)

Origineel geplaatst door dione
mee eens....

behalve als een dj die voor me draait,ook mijn platen gaat draaien....da's lullig ( en dat gebeurd nog wel 's,vooral in het buitenland...)

lullig? dat noem ik nou een goede warmup DJ met respect! ze draaien die platen van jou vast niet toevallug....

DJ-en

DJ-en

Ikzelf DJ vrij veel in de gothic/industrial scene. Niet dat daar veel geld valt te halen. 150 euro is het hoogste wat ik daar betaald heb gekregen. Vaak doe ik het gewoon voor een onkostenvergoeding, en de lol. Maar vrijwel alle DJ's in deze scene houden playlists bij, en publiceren die op de gothic/industrial forums. De gothic kids pluizen die lijsten na, en gaan de bubs downloaden(heel fout, maar ja), of kopen bij de CD standjes op de feesten. Heb ik altijd een grappige wisselwerking gevonden. Afplakken doe ik niet. Als zo'n cyberfluffy wil weten wat ik draai, dan mag hij/zij dat best weten.

Ter overdenking...

Ter overdenking...

Nou waar ik wel een beetje van schijt is dat het soms alleen om de persoon gaat. Er zitten trouwens heus wel DJ's bij die het leuk doen. Niet de bruiloft & partijen jongen.

Stel: een medewerker in een autofabriek zegt: O jaaa... moet je nou kijken, zou je hem niet! Die Schumacher is een beetje aan het rondkarren in ONZE auto's!!! En dan de blits maken! Wat een paardensnikkel!

Eh dus zou het ook een beetje een eer kunnen zijn dat hij jouw platen kiest. Eer is natuurlijk heel onzichtbaar en bederfelijk in muziekland.

Enne... Weet JIJ veel wie die fluit in Paloma Blanca speelde, maar Hans/George is dik binnen!

afplakken!!! AAAAARGHHH!!! de arrogantie! ik heb een keer meegemaakt dat een DJ me niet wilde vertellen welke plaat ie draaide toen ik hem complimenteerde met de vette track en vroeg wat het was....... toen ben ik maar gelijk weggegaan..de arrogantie....alsof het z'n eigen nummer is! hij loopt daarmee gewoon de producer en het label te naaien!

Back