Tape over merkname

Rollie

Stamgast
Ik vraag me af waarom bij optredens van bands de merknaam van synths wordt afgeplakt. Onlangs zag ik dit ook weer bij David Paich van Toto. De naam YAMAHA afgeplakt, maar de synth duidelijk te herkennen als een Motif 8. Waarom doen ze dit?

Op de 25th anniversary DVD (die vanuit de HMH) is juist "Korg Triton" afgeplakt en is "Yamaha Motif8" duidelijk te zien, net als "Yamaha SY99" voor de 2e toetsenist.

Eigenlijk geen idee, waarom. Misschien omdat ze die grote witte letters niet mooi vinden. Ik heb een Kurzweil gekocht, waarvan de letters ook afgeplakt waren. Als je een Kurzweil hebt, ben je daar toch trots op?! ;)

Standaard sponsoring / endorsing verhaal...

De grotere concerten worden tegenwoordig op alle vlakken gesponsord. Als bij de sponsors ook een concurrerend merk zit van een van de gebruikte keyboards, kan ik me voorstellen dat die eisen dat dat afgeplakt wordt.

Zou dus kunnen verklaren waarom Korg is afgeplakt en Yamaha niet: Yamaha heeft er geld in gestoken.

[edit]
net te laat :D

Origineel geplaatst door Slipperman
wat je ook wel eens ziet is dat ze merknamen voor een deel afplakken...
Zag zo bij Mark Kelly (Marillion) al gear van Poland en Borg voorbij komen...

Dat vind ik dan wel weer humor

Een voormalig bandlid van m'n stiefvader plakte letterlijk alles af wat maar geen grafische functie had. Hij vind het "visuele herrie". Overal zaten dikke zwarte plakken gaffer tape op, soms al jarenlang (met opkrullende zijkanten en lijmresten dus).

Ga het dan zwart spuiten ofzo .... Maar ja, dan kon ie 't weer moeilijker verkopen als hij het ooit weg zou doen.

:erm: Sja, afplakken, omdat je 't niet mooi vindt.. Dan zou ik eerder iets op 't podium veranderen: zorgen dat er iets voor je synth staat. Of inbouwen.

't Is altijd leuk om een beetje gear te spotten op het podium. Dan kom je er ook achter wat voor bakken mensen gebruiken voor bepaalde sounds. Afplakken van merknamen zorgt voor een hogere moeilijkheidsgraat in het spot-de-synth spelletje ;)

-C-

Back