Je favoriete baslijn(en)

Herbie Hancock - Chameleon: damn, wat knort die bas lekker, en een heerlijk lijntje!
En nog zoveel meer uit Herbie's Hedhunters-tijdperk zoals Spank-a-Lee enzo.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Herbie Hancock - Chameleon: damn, wat knort die bas lekker, en een heerlijk lijntje!
En nog zoveel meer uit Herbie's Hedhunters-tijdperk zoals Spank-a-Lee enzo.

ja inderdaad ( ik had m ook bovenaan staan:D ) voor zover ik weet komt die bas uit en arp oddysey trouwens.

niet echt een electronisch nummer, maar wel een synthbass en echt geweldig: Boogie on reggae woman van Stevie Wonder. 8)

Basgitaar: Walking on the moon van The Police
Synthbas: Streethawk van Tangerine dream. Ik weet niet wie van de 3 deze bas heeft ingespeeld, maar ik gok Chris Franke.

zat gisteren Koyaanisqatsi van Philip Glass te luisteren,

zitten ook prachtige bassen in vind ik,
vooral aan het begin en eind.

Is een (kerk)orgel denk ik?

Origineel geplaatst door RpW
niet echt een electronisch nummer, maar wel een synthbass en echt geweldig: Boogie on reggae woman van Stevie Wonder. 8)

Da's grappig was dat nummer al weer helemaal vergeten een snelle moog bass toch?

Origineel geplaatst door Exzit
Da's grappig was dat nummer al weer helemaal vergeten een snelle moog bass toch?
Ja, fonky Moog-bas ! Ik had dit nummer een paar pagina's terug al genoemd...

Origineel geplaatst door deins
zat gisteren Koyaanisqatsi van Philip Glass te luisteren,

zitten ook prachtige bassen in vind ik,
vooral aan het begin en eind.

Is een (kerk)orgel denk ik?

:luv: Uberrrrrrrrr!!!!

Voor mij ook Walking on the Moon van The Police, Theme for Great Cities van the Simple Minds, en Blue van LaTour.

Origineel geplaatst door JHR
Ja, fonky Moog-bas ! Ik had dit nummer een paar pagina's terug al genoemd...

ha, tja, echt een geweldig nummer....

de beste (naar mijn bescheiden mening dan) synthbas zit in een nummer wat ik ooit van zo'n plastic singeltje uit Keyboard magazine heb geplukt ergens in de jaren 80. Het is voor zover ik weet nooit echt uitgekomen. Het is een nummer van Patrick Leonard (producer van oa. Madonna's Cherish en La Isla Bonita) genaamd "Farewell Fancy Pastin" . Eigenlijk zou ik wel een link naar een mp3tje moeten plaatsen maar ik wil geen rechten-advocaat aan m'n broek krijgen.... :D

In Hergest Ridge van Mike Oldfield zit een heerlijk stuk bas...meer een melodie dan gewoon een baslijn.
Wat Electronischer muziek betreft moest ik gelijk denken aan MARRS: Pump up the Volume. :)

Wat bedoelt TS met "electronische" muziek? Tellen gesampelde baslijnen van basgitaren/funkplaten ook mee?

Dan vind ik dat gedreun van "Pete Rock - The Creator" ook wel dope.

Origineel geplaatst door loveyourjunos
Billy Ocean - WHEN THE GOING GET'S TOUGH, THE TOUGH GET GOING!

geniale baslijn ook, geen idee welke synth :)

ow man....:r :r :r

(sorry hoor :D)

Een van mijn favo's:

Elecktroids - Time Tunnel

ik weet nog steeds niet wat voor synth dat is

Origineel geplaatst door smackos
ow man....:r :r :r

(sorry hoor :D)

Een van mijn favo's:

Elecktroids - Time Tunnel

ik weet nog steeds niet wat voor synth dat is

Tsssk... :(

... sorry hoor maar dat nummer Time Tunnel (ik heb dat even op internet gezocht) heeft wel de ultiem lullige midi basloop :)

Nee doe mij dan maar lekker Billy Ocean hoor. 8>

Back