Herbie Hancock - Chameleon: damn, wat knort die bas lekker, en een heerlijk lijntje!
En nog zoveel meer uit Herbie's Hedhunters-tijdperk zoals Spank-a-Lee enzo.
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw Herbie Hancock - Chameleon: damn, wat knort die bas lekker, en een heerlijk lijntje!
En nog zoveel meer uit Herbie's Hedhunters-tijdperk zoals Spank-a-Lee enzo.
Basgitaar: Walking on the moon van The Police
Synthbas: Streethawk van Tangerine dream. Ik weet niet wie van de 3 deze bas heeft ingespeeld, maar ik gok Chris Franke.
de beste (naar mijn bescheiden mening dan) synthbas zit in een nummer wat ik ooit van zo'n plastic singeltje uit Keyboard magazine heb geplukt ergens in de jaren 80. Het is voor zover ik weet nooit echt uitgekomen. Het is een nummer van Patrick Leonard (producer van oa. Madonna's Cherish en La Isla Bonita) genaamd "Farewell Fancy Pastin" . Eigenlijk zou ik wel een link naar een mp3tje moeten plaatsen maar ik wil geen rechten-advocaat aan m'n broek krijgen....
In Hergest Ridge van Mike Oldfield zit een heerlijk stuk bas...meer een melodie dan gewoon een baslijn.
Wat Electronischer muziek betreft moest ik gelijk denken aan MARRS: Pump up the Volume.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.