Electribe and Reason (newbie quez)

rennified

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Al een paar jaartjes ben ik met muziek en Macs bezig. Sinds de eerste versie van Garageband ben ik al aan het stoeien met opnemen. Nu wil ik wat serieuzer electro muziekjes gaan maken en zit erg over de aanschaf van een Electribe te denken en wel in de volgende situatie;

Korg Electribe EMX-1 in combinatie met een softsampler in Reason 3.

Overal op internet lees ik eigenlijk dat de ESX-1 meer geschikt is voor electro, ook vanwege de sampler mogelijkheden, maar volgens mij is dat toch iets minder een intuitieve groovebox.

Heeft iemand misschien ervaring met een EMX-1 voor drums en synth en een softsampler in Reason (of andere Mac software)

Hopelijk is dit een goede manier om niet beide apparaten aan te hoeven schaffen. Ik werd ook al aangeraden een (oudere) S-mkII Electribe Sampler erbij te halen, die zijn nog maar 200 als je em nieuw wil. Maar als ik eenvoudig dit met Reason kan doen en toch aansturen vanuit m'n EMX-1 dan lijkt me dat veel vetter.

thanks alvast!!!

r.

Na het uitblijven van een reactie wat beetje lopen proberen, maar kreeg em niet aan de praat. Heb net een demo van Kontakt 2.1 van Native Instruments gedownload, maar dat lijkt toch een stuk beter te werken!

Mocht iemand hier wat ervaringen en/of tips met dit programma hebben hoor ik het graag :-)

r.

Mijn tip is:

- werk met een electribe SX of werk met software, niet beide tegelijk.

Combinatie van de twee lijkt mij dubbelop en zonde van je geld als je net begint.
Probeer alles uit en bepaal zelf voor je wat het fijnste werkt, succes.

Thanks joh!

Je hebt denk ik ook geluid, als je hardware gebruikt, dan het beste andere zaken ook hardwarematig houden. Ik zie alleen een EMX-1 meer zitten dan een ESX-1, de EMX is volgens mij meer het apparaat dat ik zoek om te synthen en de drumloops zelf te maken. Ik 'mis' dan wel de sampler, maar daarvoor dacht ik dus m'n Mac te kunnen gebruiken via midi :-)

Hey.

Ik ben het helemaal met Niel eens. Software en hardware kun je wel combineren. Maar met een groovebox als de MX of SX is dit zeer dubbelop.

Zelf hou ik er niet van samples te gebruiken. Ik probeer zelf geluiden te creeeren. Ik ben dan ook voor de MX gegaan, maar besef achteraf dat ie voor mij niet de complete track kan bouwen en vullen. Ik haal hele vette synth sounds er (toevallig?) wel uit maar hij is niet diep genoeg (qua programmeren) voor mij om een track helemaal mee op te vullen.

Ik gebruik de MX als mijn Main midi sequencer en ik stuur andere synths (bijv. microKorg) en modules mee aan. En ik gebruik een paar lekker geluiden uit de MX zelf, en haal ik andere synths door de Audio-in van de MX om lekker van die buizen te genieten.

Maar jah over het algemeen ben ik heel blij mee. Ik heb een minimalistisch studiootje ( en hou ik ook zo) en ik kan lekker mij creativiteit op los laten gaan met de MX. Als beginnend apparaat is ie heel vet. Je kunt je ideeen er wel op vast leggen en andere dingen mee aansturen ook met midi CC's. Hij gaat nu voor 599 Euro nieuw (ik had er 799 euro voor betaald =( ) Ook hele vette drums, synths & FX voor electro!!!

Back