Sequencer voor basisschool

OJS

..............
Welk sequencer programma zouden jullie aanraden om op een basisschool te gebruiken. Volgens mij kicken we met zijn allen op zo vee mogelijk features e.d. maar ik zoek dus iets dat werkelijk heel simpel te gebruiken is en uit te leggen is aan kids van 8. Kjoebees voor Kids zeg maar........

Jullie mening graag:

- Garage Band?
- Band in a Box?
- Iets anders?

Ik heb geen ervaring met welke van bovenstaande sequencers.

Ligt er een beetje aan wat je er precies mee wil doen.

- Wil je audio kunnen opnemen?
- Wil je externe apparatuur kunnen aansturen via MIDI?
- Wil je plug-ins kunnen gebruiken?
- Is het voor de Mac of de PC?

Als het puur om muziekmaken voor kinderen gaat dan zou je eens kunnen kijken naar:
- Reason
- FLStudio (aka FruityLoops)
- Magix Musicmaker
- Cakewalk Music Creator
plus wat je zelf al noemde...

In de iets "professionelere" categorie
- Cubase SE
- Mackie Tracktion
- Cakewalk Sonar

Tunafish van Bram Bos ( www.brambos.com ) is echt de simpelste sequencer die ik ken.

Ik heb er toevallig van de week even mee zitten spelen, en ik moet zeggen, niet teveel opties en blabla heeft ook wel z'n charmes. Ik zou zeggen download de demo en kijk zelf eens of het wat is. Als ik me goed herinner kan je het sinds kort ook van een memory stick draaien, iets wat misschien ook wel van pas kan komen op school.

Plak er een paar gratis VST's in en je hebt een hoop lol voor weinig.:okdan:

Misschien is Reaper ook wel wat, ik geloof dat het nu uit de beta fase is dus helaas niet meer gratis, misschien ook waard om even naar te kijken.

Volgens mij ben ik toch iets te vroeg geboren, ik kwam op de basisschool niet verder dan wat pielen met een kwast lijm en wat papier maar tegenwoordig zit je in groep 3 gewoon vette trance ofzo te maken....:D

Laatst gewijzigd:
Tunafish!!

Tunafish!!