Spijt van synths die je hebt verkocht/geruild..?

Spijt? De Nord Modular heb ik weggedaan voor een EX-5. Ik had beter de EX5 kunnen overkopen want de Modular mis ik toch wel.

De Akai MPC2000XL verkocht wegens ruimtegebrek maar mis hem toch nog. Het was zo'n lekker straigh forward machinetje.

Ik heb nog niet veel synths verkocht.

De Korg Prophecy die vervangen is door een Korg Z1
De Roland MC-303 die vervangen is door...niets (nou ja, wat ik met de MC-303 deed, kan ik ook met de Karma)

Nee, nog geen spijt dat ik die spullen heb weggedaan.
(Wat ik nu gebruik zal niet zo makkelijk de deur uitgaan)

Ik heb een Korg MS-20 en MS-50 verkocht. Ik gebruikte ze soms als controller voor de Minimoog (extra env's en lfo etc.) Qua sound vond ik ze niet geweldig.

Mijn vriendin "zeurt" er nog steeds over. Ze mist de MS-20.
"Die schattige zwarte synthesizer had je nooit mogen wegdoen"

Spijt van m'n Yamaha TG-33, 10 jaar terug ingeruild voor een CM-500. Met name omdat ik al die midi's niet meer af kon spelen.

Hoewel; als ik um nu weer zou horen zou ik het een vast &#$@ ding vinden.

eigenlijk nergens van..
Als ik echt iets mis wat verkocht is, ga ik er weer naar op zoek
gelukkig is er nog zat aanbod.
Zeldzame spullen in goede staat kun je beter wel houden

De enige synth waar ik spijt van heb dat'ie weg is.... mijn Teisco 110F. Was gewoon een beest van een lead synth, die rubber modulatie patches waren live ook te gek.

mijn eerste synth een Kawai K1...
ooit van mn pa gekregen... maar uiteindelijk toch te beperkt

Ik heb eigenlijk nog steeds een beetje spijt dat ik ooit mn juno106 wegdeed. Mn excuses was toendertijd "geldgebrek" wat overigens complete bullshit was, ik woonde nog bij mn ouders, kreeg StuFi en ik had een bijbaantje......

Ik heb er nog altijd veel spijt van dat ik in 2007 mijn MC-505 heb verkocht. Achteraf gezien had ik dat jaren eerder moeten doen....

:okdan:

men sq10 sequencer, ooit gekocht voor 500 euro in hele mooie staat. Nu vragen ze al bijna het dubbele ervoor. Moeilijk om hem voor zo'n prijs even terug te kopen voor erbij.

Ik heb eigenlijk nergens spijt van, voor de apparaten die ik heb verkocht heb is er een betere in de plaats gekomen (nou heb ik ook nog nooit een MS/Juno/TR of ander cult apparaat gehad :D)

spijt...ja, dat heb ik ook wel over een paar zaken :

- MS20 (begin jaren 90 gekocht voor 200 gulden en in 2000 verkocht voor 1100)
- SY77 (maar heb nu sinds kort een TG77 :luv: )
- Korg DSS-1 (als sampler veel te ingewikkeld maar wel een kei van een synth ! voor mij persoonlijk het beste filter ooit)
- Linndrum (als ze nu nog te vinden en een beetje te betalen waren zou ik er direct weer eentje kopen)

OB12 mn eerste echte synth... Toe geruild tegen een marshall JCM800(gitaarversterker) had ik nooit moeten doen, JCM800 klinken nammelijk kut! maja aan de anderekant, JCM800 verkocht voor 800 euro ofzo, wat ik nieuw voor de OB12 betaald had, dus al met al... Gewoon verkopen wat anders kopen altijd goed, als je later spijt heb koop je het gewoon weer terug! Alleen wel zuur als je in de jaren 90 mooie analoog spul heb weggedaan voor een fractie van de prijs wat het nu kost!

Spijt is een groot woord, maar ik heb ooit een MPC1000 weggedaan voor veel te weinig geld zonder me er ooit in verdiept te hebben.. Niet dat ik veel met samples doe, doe alles met de computer, maar het was toch wel leuk geweest.

Sindsdien besloten nooit meer dingen te verkopen die ik minder dan een maand niet gebruikt hebt.

Back