adat converter voor de Project mix

Ik denk dat ik voor de focusrtie Octopre LE ga ...

Mits iemand mij kan overtuigen dat de inputs die op de voorzijde zitten, naast elkaar stroring geven of niet goed gemonteerd is...

Want dat is voor mij nog steeds een beetje een struikelblokkie. Ik heb nog steeds het idee, dat dit niet echt 'stabiele' ingangen zijn.

Laatst gewijzigd:
Is dit een teken dat er niets mis is met de manier van constructie, waar ik mezelf toch wat zorgen over maak :D ?

Het wordt de octopre.... mede door de recensies en z'n 500 euro ( waar ik em gezien heb ) :)

Nog eventuele dingen waar ik rekening mee moet houden ?

Misschien net te laat maargoed, hier bieden ze de Digimax FS voor 580 euro aan:

http://www.geluidenlichtshop.nl/

Heb er zelf ook al een besteld, ze weten wel nog niet hoe snel ze hem van de importeur binnen krijgen.

Wat betreft de Octopre LE, daar kan je je volgens mij ook geen buil aan vallen :)

JOS !!

Je brengt me weer aant twijfelen :( :D ...

Egelijk heeft ie alles mee. Adat in/out Wordclock in / out.

Maar die kabels voor op, dat wordt zo'n warboel/tering zooi :(

En bij die Focusrite is dat ook wel het geval maar dan heb je nog enigszins overzicht. Omdat ie maar op een klein stukkie al zijn in's heeft zitten. wat het nog enigszins acceptable maakt...

Laatst gewijzigd:
De Focusrite Octopre heeft deze standaart ADAT OUT ? Daar hoef ik toch niet xtra die adat kaart bij te kopen ? 200/250 euro's :( Die moet ik toch alleen hebben waaneer ik ADAT IN nodig heb ?

Volgens mij heb je wel de uitbreidingsoptie nodig om te beschikken over de ADAT in en uit. Dus zonder deze uitbreiding geen mogelijkheden op het vlak van digitale audio (of je moet een aparte converter kopen).

Let op dat veel winkels deze uitbreiding dan ook tesamen aanbieden met de octopre LE, dit scheelt dus wel wat qua prijs.

Ja maar dan wordt het verdomme dik 700 euro's en dacht juist klaar te zijn voor een 500 waar ik ze dus voor heb gezien, maar das dus zonder ADAT OUT ??

Hoe mot ik em dan aansluiten ? Hoe verwachten ze dat als er geen adat IN/OUT op zit :confused:

Ik heb wat navraag gedaan en het klopt inderdaad dat de octopre LE (voor mijn doel namelijk uitbredding aam m'n DAW) dus nog een apart adat in/out kaartje nodig heeft, want deze zit er dus niet automatisch op. Komt dus nog een dikke 200/250 euro's erbij voor een adat in/out kaartje...

Anders most ik het gewoon analoog gaan doen gaap:

E 499 ( kosttie standaard ) + 200/250 euries = te duur :)

Dus wordt het de M- audio Octane ! :biertje:

Als ik dit alles nu in het begin had geweten :stupid had dat een hoop geklooi,gezeur en getyp gescheeld :dubbel::

focusrite

focusrite

We hadden een focusrite Octa met boards voor maar 575.00 maar die zijn alle 5 weg inmiddels
Wel echt de mooiste van alle keuzes

Ik ben een beetje aan het twijfelen over het volgende;

Het is toch wel vrij belangrijk dat ik ook de mogelijkheid heb inserts op m'n adat converterte heben, lijkt me zo ?

Ik wil daar ( in de toekomst ) toch wel wat effect spul op aansluiten. In hoeverre heb ik wanneer ik een adat converter kies met 8 inserts de mogelijkheid om te kunnen routen ( qua inserts betreft )

Is er een mogelijkheid om terwijl een effectkassie bijv. maar 4 outputs heeft om over een totaal van 8 inserts te kunnen laten lopen ? ( In hoeverre is dit reeel en in hoeverre klinkklare onzin ? )

In dat geval is de Digimax misschien toch wel ( weer :D ) wat.

Neem aan dat wanneer ik elk kanaal van FX wil voorzien ( 8 ) ik een FX unit moet hebben die ook via 8 kanalen moet uitsturen ( FX unit )

Is er dus in combi met zo'n Presonus Digimax FS nog iets ( alternatiefs ) te routen zodat dit als nog kan ??

Origineel geplaatst door jaccis
Ik ben een beetje aan het twijfelen over het volgende;

Het is toch wel vrij belangrijk dat ik ook de mogelijkheid heb inserts op m'n adat converterte heben, lijkt me zo ?

Ik wil daar ( in de toekomst ) toch wel wat effect spul op aansluiten. In hoeverre heb ik wanneer ik een adat converter kies met 8 inserts de mogelijkheid om te kunnen routen ( qua inserts betreft )

Is er een mogelijkheid om terwijl een effectkassie bijv. maar 4 outputs heeft om over een totaal van 8 inserts te kunnen laten lopen ? ( In hoeverre is dit reeel en in hoeverre klinkklare onzin ? )

In dat geval is de Digimax misschien toch wel ( weer :D ) wat.

En als je er nou een patch bay tussen hangt dan kan je alles met elkaar routen

Hebben we hier nu ook al een patchbay voor ?

Wat wordt er toch allemaal veel gepatchbayed ...

Wat zou ik hiervoor ( nu weer ) moten hebben ?

Ja, ik zag het, kun je het niet hier posten?
Ik verstuur op een of andere manier alleen maar berichtjes naar mezelf :confused:

Ik snap nu niet helemaal meer wat je nou precies wil?

Je stuurt alles rechtstreeks in je computer 16 channels inclusief a/d converter.

En dan heb je ook weer 16 channels out voor fx en filters die je intern in je daw zou kunnen routen.

Kom je outputs tekort dan knal je er een patchbay (bv een behringer Ultrapatch PX-3000)tussen en moet je vervolgens op je patchbay gaan routen om naar een bepaald fx te gaan.Dit is pas nodig als je meer als 16 keer mono fx inputs heb of 8 keer stereo.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben uitleggen is niet mijn sterkste punt.

groet

Daar zijn toch je inserts voor waar je vanuit je output ( fx apparataat ) naar je insert gaat ( zodat je over desbetreffende kanaal bijv. een geselecteerde galm krijgt?

En via je inserts kun je toch routen :confused:

Back