Old school acid labels

Resonance

Turn up the reso!
zou er nog een markt zijn voor de oude acid?

zijn er uberhaupt nog mensen die naar t old school type acid luisteren? en wordt er nog nieuwe acid in dit genre uitgebracht tegenwoordig? of heeft iedereen t wel zo'n beetje gehad met dat minimale gepruttel?

zo niet ben ik erg benieuwd of mensen evt. labels kennen die hierin geintresseerd zouden zijn

stond binnen nu en een jaar terug nog een threath in releases met een forumlid die acid had uitgebracht,

ah.. had dit niet verwacht.. voortaan toch eerst maar ff de zoek funktie gebruiken :o:

en Inland? wat bedoel je precies? ben iig niet zo thuis in de acid, luister altijd maar 1 cd die ik supervet vindt..
verder kom ik hier en daar wel eens wat tegen, en ik vindt t leuk om t te maken..
ohja verder ook nog een keer naar een acid feestje geweest waar rob acid was.. maar toen was ik te vaag, heb er weinig van mee gekregen.. meer ervaring heb ik niet met acid muziek :)

aangezien er hier wel wat forum leden zijn die serieus in de acid muziek zitten (releases en optredens enzo)
had ik gehoopt op wat goeie tips ..

ben trouwens zelf nog niet echt zo ver, maar t is iig een goeie motivatie om ergens naar toe te bouwen wetend dat er ook een evt. markt voor is :)

Aan je laatst geposte song te horen ligt acid je zeker goed en zou je wel eens snel omhoog kunnen geraken!!!

Ik wil eens enkele goede acid cd's kopen heb je tips,oud of nieuw.

hey bedankt voor t compliment :)

Acid Drops Vol2 - Special Turntable Mix Attack

deze dubbel cd (mix maar met losse tracks die je kan skippen) is echt super
komt geloof ik uit 1999 alweer een tijdje oud dus, maar erg vet!

cd1

01 - steve bug loverboy [06:37]
02 - snitzer and mc coy auto agression [03:46]
03 - welt in scherben walt in scherben2 [03:45]
04 - emmanuel top turkish bazar [03:37]
05 - khardasia larn [06:25]
06 - xerrox galactric [05:49]
07 - anreas kramer nachtpsychose [07:28]
08 - brain17 mysterious place [03:14]
09 - skylab arrival [05:06]
10 - arrakis acid stuck [05:37]
11 - lars moston sort me out [04:39]
12 - andreas kraemer die furcht [07:45]
13 - rob acid the subject is me [07:25]
14 - enri lorenz red herring [07:06]

cd2

01 - the shrink wicked [05:57]
02 - dmusic shop let there be house [06:23]
03 - flaner and sloop the black agenda [05:12]
04 - southside spinners luvstruck [04:16]
05 - soi solaris2 [03:03]
06 - muk van duk thomas schumacher delivery [05:02]
07 - andreas kraemer vs tkissler die zusammenkunft [07:34]
08 - dave the drummer fade away [06:24]
09 - disx3 red [03:10]
10 - pouding grooves pouding grooves8 [04:11]
11 - recontruct fundamental tone [07:53]
12 - andrew wooden der nachtmensch [05:37]
13 - joey beltram game form [05:03]
14 - dynamic maniax pumpin waves [03:45]

Ja, het was een paar jaar geleden ineens weer populair en toen kwamen er heel wat labels die natuurlijk ook acid moesten gaan uitbrengen. Er zal nu ook nog wel zat uitkomen. Ik zelf heb ook een paar acid nummers uitgebracht in 2003. Check ook www.acid-house.net was voorheen een uitgebreid forum en database, maar op de nieuwe site is dat nog niet allemaal beschikbaar.

Staan veel vette acid mixen op die site :D

ben trouwens ook wel benieuwd naar wat muziek die je heb uitgebracht, zijn daar legale (preview) mp3tjes van?

De meeste oude acid was echt supervet toen het nieuw was.

Als je het nu terug hoort dan klinkt het (op een paar uitzonderingen na) gewoon zwaar kut: Lompe 707 bassdrums, lelijke samples, saaie basslines, slechte compositie, slechte productie, etc.
Misschien stoer toendertijd, maar 99% van de acid platen van toen zullen nu nooit uitgebracht worden omdat het oninteressante tracks zijn die ouderwets klinken zonder bijzondere ideeen, basslines of andere geluiden.

Zelfs de grote acid-klassiekers klinken ruk. Leuk dat ze de eerste waren die de 303 gebruikten met distortion of acid uitgevonden hebben. Daar moet je ze voor respecteren, en de tracks moeten zeker naar een museum, maar ze kunnen niet meer meeconcureren met nummers van vandaag de dag zoals het vliegtuig van de gebroeders Wright op geen enkel punt kan concureren met het gemiddelde vliegtuig van vandaag de dag.

Het enige dat ik zelf nog met acid heb zijn jeugherinneringen en mijn eigen oude acidtracks, maar muzikaal gezien stelt het allemaal maar weinig voor.

Het is een ideaal genre voor beginnende muziekmakers, omdat het zo lekker makkelijk is om de sound te verkrijgen, net als bij gabberhouse. Zodra artiesten het josti-niveau ontstijgen, wat meer talent ontwikkelen en hun gear upgraden dan is er weinig plezier meer te beleven aan het produceren van alleen pure acid.

Kortom, klassieke acid is (gelukkig) al jaren dood.

Inderdaad er is veel verschil in acid met nu en toen maar het materiaal die deze dagen wordt gebruikt is dan ook top.

Niet alle oude acid is mismaakt!Mijn favorite plaat is nog altijd 3 o 3 van public energy!!

Echte acid neemt je mee in een trip....Dan is die goed...Erin gezogen worden!!!

Origineel geplaatst door jeetn
Echte acid neemt je mee in een trip....Dan is die goed...Erin gezogen worden!!!

wijze woorden! :)

Origineel geplaatst door NiFF

smaken verschillen mijn beste.. je zal het niet (snel) meer in een club horen maar gedraaid wordt het nog wel

Chicago acid (i Luvvvv it!!!)
Westbrook Records

Trax records

Phuture

DJ Pierre

Armando (Gallop)

Mike Dunn

HouseTime records

Jack Trax

Steve Poindexter

ff wat nieuwers:
Labworks Germany

dit is ff zo uit mn hoofd.. er is nog veel meer ouwe goeie shit...

als je soulseek toevallig gebruik is er best wel veel te vinden... zelfs oude hotmix5 opnames uit 1986 enzo ... of WBMX (volgens mij het radiostation waar Hotmix5 op werd uitgezonden)

enne vergeet het plaatje van Sander Sendex op Bunker records (sendex) vooral niet... bij toeval heb ik die plaat gekocht en had het id dat het een oude track uit 1987/1988 was!

Laatst gewijzigd:
Ik vind juist dat rauwe dat vroeger in acid tracks zat echt helemaal geweldig. Nu is dat toch minder. Gewoon ongegeneerd een 909 kaal erin rammen met wat overstuurde 303. Acid tracks van Phuture is echt wel een topper. Niks Josti-niveau....

Origineel geplaatst door ch9527
Gewoon ongegeneerd een 909 kaal erin rammen met wat overstuurde 303. Acid tracks van Phuture is echt wel een topper.

Ik hoor nergens een 909 of een overstuurde 303 in Acid Tracks.

ik geef toe.. de oude acid is idd redelijk makkelijk om te maken, als je eenmaal over de tools beschikt..
en ik ben een beginnend muzikant, maar goed dat is niet de reden dat ik van t oude acid houd..

ik vindt t gewoon heerlijk om naar te luisteren, in veel gevallen puur ritme en TB's

back to basics.. zonder flauwekul eromheen.. ik luister acid vooral om t geschreeuw en gepruttel van de TB's
lekker ritmetje eronder en de rest kan me gestolen worden eigenlijk :)

Het is juist de subtiliteit die acid nummers zo lekker laat leven. Een hoop simpele lijntjes die een organisch, levend geheel vormen, met gevoel voor opbouw in elkaar gezet.
Niff zijn post is natuurlijk weer lekker zwartwit ;). Maar er zitten ook een hoop tinten grijs tussen. Veel acid zuigt. Een 303 hebben we vaak gehoord maar het is een soort van electronische didgeridoo... een hypnotiserend geluid.

-C-

nooit gezegd dat acid track van phuture met overstuurde 303's is.
Ik snap de discussie niet. acid is niet tof omdat het simpel te maken is? een goeie acid track mag dan wellicht simpel klinken en wellicht makkelijk na te maken maar daar gaat 't niet om. een paperclip is ook simpel en blue monday is ook geen ingewikkeld nummer. misschien is het juist die eenvoud die het zo goed maakt!
ben blijkbaar nog op josti-niveau....

Origineel geplaatst door NiFF
De meeste oude acid was echt supervet toen het nieuw was.

Als je het nu terug hoort dan klinkt het (op een paar uitzonderingen na) gewoon zwaar kut: Lompe 707 bassdrums, lelijke samples, saaie basslines, slechte compositie, slechte productie, etc.
Misschien stoer toendertijd, maar 99% van de acid platen van toen zullen nu nooit uitgebracht worden omdat het oninteressante tracks zijn die ouderwets klinken zonder bijzondere ideeen, basslines of andere geluiden.

Zelfs de grote acid-klassiekers klinken ruk. Leuk dat ze de eerste waren die de 303 gebruikten met distortion of acid uitgevonden hebben. Daar moet je ze voor respecteren, en de tracks moeten zeker naar een museum, maar ze kunnen niet meer meeconcureren met nummers van vandaag de dag zoals het vliegtuig van de gebroeders Wright op geen enkel punt kan concureren met het gemiddelde vliegtuig van vandaag de dag.

Het enige dat ik zelf nog met acid heb zijn jeugherinneringen en mijn eigen oude acidtracks, maar muzikaal gezien stelt het allemaal maar weinig voor.

Het is een ideaal genre voor beginnende muziekmakers, omdat het zo lekker makkelijk is om de sound te verkrijgen, net als bij gabberhouse. Zodra artiesten het josti-niveau ontstijgen, wat meer talent ontwikkelen en hun gear upgraden dan is er weinig plezier meer te beleven aan het produceren van alleen pure acid.

Wat een kutpost.
Grote acid klassiekers klinken ruk?, weet niet aan welk bonzai boompje je in die tijd hebt gehangen, maar die klinken zeker niet ruk.
Maar ale, wat is voor jou goed dan?
Ideaal voor beginnende muziekanten?, vroeger 1 verkeerde pil geslikt ofzo, lijkt wel of je acid bent gaan haten.

Ik zou zeggen post er eens 1 van je uit je oude doos.

Vriend niff heeft dr een handje van om trol-posts te zetten, hou daar ook even rekening mee ;)

-C-

Back