Old school acid labels

Ach ja, ieder z'n mening.....
Persoonlijk ben ik al 15 jaar in m'n (k)nopjes met m'n zilveren Josti-Band-in-a-Box

303 geneuzel alweer

303 geneuzel alweer

Origineel geplaatst door sms303
wijze woorden! :)
ff wat nieuwers:
Labworks Germany
dit is ff zo uit mn hoofd.. er is nog veel meer ouwe goeie shit...

yooh moest jij niet naar frankrijk ,..hup

en ff opver labwork rec;...label alle byna eerste20 zijn vette kneiter acid platen

pulsar rec met freddyfresh that is
drop bass network ,...

ik vindt t ook een beetje jammer asje tegenwoordig naar een obscuur[krakerig] underground feesje ga ,..je byna allen rammende over kill beats hoor ,..weinig acid meer these days
meer op de kleine lief hebber feesjes
alle mononomm feesjes draaiden ze vroeger ..8jaar terug ofso wel heftah acid in rap tempoo met drie door elkaar in een manier zoals "hun "dat konden ,..
tegen woordig zijn ze gelukkig meer met broken beats / electro bezig
gelukkig check maars industrial funk site ,...en nee mono tis geen funk ,..

Origineel geplaatst door NiFF
De meeste oude acid was echt supervet toen het nieuw was.

Als je het nu terug hoort dan klinkt het (op een paar uitzonderingen na) gewoon zwaar kut: Lompe 707 bassdrums, lelijke samples, saaie basslines, slechte compositie, slechte productie, etc.
Misschien stoer toendertijd, maar 99% van de acid platen van toen zullen nu nooit uitgebracht worden omdat het oninteressante tracks zijn die ouderwets klinken zonder bijzondere ideeen, basslines of andere geluiden.

Zelfs de grote acid-klassiekers klinken ruk. Leuk dat ze de eerste waren die de 303 gebruikten met distortion of acid uitgevonden hebben. Daar moet je ze voor respecteren, en de tracks moeten zeker naar een museum, maar ze kunnen niet meer meeconcureren met nummers van vandaag de dag zoals het vliegtuig van de gebroeders Wright op geen enkel punt kan concureren met het gemiddelde vliegtuig van vandaag de dag.

Het enige dat ik zelf nog met acid heb zijn jeugherinneringen en mijn eigen oude acidtracks, maar muzikaal gezien stelt het allemaal maar weinig voor.

Het is een ideaal genre voor beginnende muziekmakers, omdat het zo lekker makkelijk is om de sound te verkrijgen, net als bij gabberhouse. Zodra artiesten het josti-niveau ontstijgen, wat meer talent ontwikkelen en hun gear upgraden dan is er weinig plezier meer te beleven aan het produceren van alleen pure acid.

Kortom, klassieke acid is (gelukkig) al jaren dood.

De gouden platen uit die tijd zijn nog altijd top en zijn nooit meer geevenaard. Natuurlijk was er veel troep, maar das tegenwoordig en eigenlijk gewoon altijd het geval geweest in elk genre. Zo gauw iets verkoopt, verschijnen er veel releases van ongeinspireede artiesten die snel ff wat geld willen verdienen. En dat hoor je dus ook in de muziek. Die nummers hebben gewoon geen charme, emotie en klinken super saai. Dus die 99% waar het over hebt is niet iets van vroeger.

En mensen die zeggen dat acid maken makkelijk is, snappen het ook niet. Dat zijn van die mensen die denken, van ow, het is gewoon ff zo'n appraatje kopen en dan maak je zo acid.
Nou sorry hoor, dan krijg je dus van die 1000 en 1 in dozijn kut muziekjes die niks met het acid gevoel te maken hebben. Als je mij een gitaar en een drumstel geeft kan ik dan ook ineens rock maken?

Ook schrijf je dat die oude nummers muziek van tegenwoordig niet kunnen evenaren. Nou sorry jongeman. Het is toch echt andersom. Zijn die moderne nummers beter omdat ze duizend en 1 technische snufjes toevoegen? Geef mij maar beperkingen, die zijn veel creatiever.

En dat het geziek dat het slecht klink. Sjezus, wat een onzin. Lompe 707 bassdrum zeg je?
Wat wil je dan een domme stamp 909. De 707 bassdrum is juist erg gaaf!
Ik haat juist het hi-tech, cleane, technisch perfecte, ruisloze van tegenwoordig.

Origineel geplaatst door sander
Natuurlijk was er veel troep, maar das tegenwoordig en eigenlijk gewoon altijd het geval geweest in elk genre.

tegenwoordig eigenlijk alleen maar meer.. met de opkomst van de vele plugins en andere muziek software kan tegenwoordig iedereen muziek maken zonder geld erin te investeren, en een pc heeft tegenwoordig bijna iedereen wel

kraaaak

kraaaak

En dat het geziek dat het slecht klink. Sjezus, wat een onzin. Lompe 707 bassdrum zeg je?
Wat wil je dan een domme stamp 909. De 707 bassdrum is juist erg gaaf!
Ik haat juist het hi-tech, cleane, technisch perfecte, ruisloze van tegenwoordig. [/B]

kijk ik vindt asje een plaat draait die een stilte moment heeft [wel een fattuh acid stilte dan 303 geruis op de achtergrond] en dan de kraak en crackle van de naald/groef er door heen hoort ,..
das helemaal niet vervelend want dan weet je dat ie grys gedraaidt is ,../omdat t een ok plaat is en een oude is ,...
en en en

ik noem dat altyd t open haard gevoel ,..
:D

Het is een ideaal genre voor beginnende muziekmakers, omdat het zo lekker makkelijk is om de sound te verkrijgen, net als bij gabberhouse. Zodra artiesten het josti-niveau ontstijgen, wat meer talent ontwikkelen en hun gear upgraden dan is er weinig plezier meer te beleven aan het produceren van alleen pure acid.

Kortom, klassieke acid is (gelukkig) al jaren dood. [/B]

Omdat jij het Josti-niveau bent ontstegen, maak je nu zeker trens?

De meeste oude acid was echt supervet toen het nieuw was.

Als je het nu terug hoort dan klinkt het (op een paar uitzonderingen na) gewoon zwaar kut: Lompe 707 bassdrums, lelijke samples, saaie basslines, slechte compositie, slechte productie, etc.
Misschien stoer toendertijd, maar 99% van de acid platen van toen zullen nu nooit uitgebracht worden omdat het oninteressante tracks zijn die ouderwets klinken zonder bijzondere ideeen, basslines of andere geluiden.

Zelfs de grote acid-klassiekers klinken ruk. Leuk dat ze de eerste waren die de 303 gebruikten met distortion of acid uitgevonden hebben. Daar moet je ze voor respecteren, en de tracks moeten zeker naar een museum, maar ze kunnen niet meer meeconcureren met nummers van vandaag de dag zoals het vliegtuig van de gebroeders Wright op geen enkel punt kan concureren met het gemiddelde vliegtuig van vandaag de dag.

Het enige dat ik zelf nog met acid heb zijn jeugherinneringen en mijn eigen oude acidtracks, maar muzikaal gezien stelt het allemaal maar weinig voor.

Kortom, klassieke acid is (gelukkig) al jaren dood.

Grappig dat je op je eigen site dan wel twee acid snippets plaatst (http://www.xs4all.nl/~niff/fs1r/fseqs/mp3/). Blijkbaar ben je het josti-niveau nog niet ontstegen.

Gasten, die NiFF kan alleen maar trollen, hij plaatst een kut opmerking in een topic en dan nokt ie um... mooi laten gaan :)

Terug naar de orde van de dag: Acid labels!

Bunker brengt toch ook acid uit? Djax?

-C-

Origineel geplaatst door rvooh
de vlaamse school ;)

Vlaanderen het land van New Beat (eind jaren 80)
een langzamere versie van acid met Europese/Vlaamse invloeden.. New Beat wordt redelijk onderschat maar opgepitcht klinkt het best wel lekker...

HitHouse de Nederlandse variant op chicago acid.. opkomst net voor de New Beat helaas dat Peter Slaghuis het niet verder heeft kunnen ontwikkelen

Peter Slaghuis R.I.P.

In Belgie is op acid gebied meestal meer de te doen dan in Nederland..

Ps. R-Ond --> pictures la france 9-9-6 Oblyk/Dfroké-Anonym-SMS303 :D

Origineel geplaatst door sms303
Vlaanderen het land van New Beat (eind jaren 80)
een langzamere versie van acid met Europese/Vlaamse invloeden..

denk dat de walen er ook wel weg mee konden hoor :)

mijn opmerking "vlaamse school" refereert naar "flemish skool", een relatief recent acid nummer met typisch belgische kenmerken
- tevens de lanceerplaat op eerder door Evil303 genoemd label

Back