303 met LCD Display

spdk

ech wel
Vet:

bassline_TB303_mod.jpg

Meer info onder deze pagina.

Ik vind de 'blinde' interface van de TB zo lekker. Je zou dr in principe geblinddoekt mee kunnen werken.
Wat voegt die ML-303 modificatie eigenlijk toe?

-C-

Best handig hoor, kun je kijken hoe hoog je cutoff staat in stappen van 0 -> 127

En kijken welke versie je os heeft.

:D

Origineel geplaatst door C738
Ik vind de 'blinde' interface van de TB zo lekker. Je zou dr in principe geblinddoekt mee kunnen werken.
Wat voegt die ML-303 modificatie eigenlijk toe?

-C-

- Midi In
- Midi Out (Hardwareseitig fertig, Firmwareseitig geplant)
- mehr Patterns (Pattern-Select Schalter wählt auf jeder Position aus)
- nichtflüchtiger Speicher (keine Batterien mehr nötig)
- Firmware-Update einfach über Midi In
- Realtime Pattern-Edit (Pattern editieren während es spielt)
- melodisch korrekte Zufallspatterns erzeugen
- Accent-Layer-Pattern
-more planned..

Dit is toch gewoon een 303 clone in een echte 303 behuizing (als ik de genoemde bron mag geloven)?

Wel vet trouwens dat die coole "acid" acts die met een laptop werken nu eindelijk een midicontroller kunnen gebruiken die op een 303 lijkt, hoeven we niet een uur tegen dat Dell logo aan te kijken.

Origineel geplaatst door spdk
Wel vet trouwens dat die coole "acid" acts die met een laptop werken nu eindelijk een midicontroller kunnen gebruiken die op een 303 lijkt, hoeven we niet een uur tegen dat Dell logo aan te kijken.

:confused: een uur kijken naar een act?

:D

`

Heel handig als je een 303 hebt met kapotte CPU!

bestaat al tijdje hoor..

Probleem is natuurlijk dat het allemaal vol zit met "programmable devices" zeg maar, en je hierdoor een kleine latency (!) krijgt en dat het mischien na 10 jaar opeens allemaal niet meer werkt..

dit was toch al eens gepost? toen was er ook een filmpje bij met een close up van wat je op de display ziet terwijl je bezig bent.. voor tunen lijkt t me wel handig, en ik ken nog iemand die t ook wel handig zou vinden (degene die met stift zn fav. tune plekkies had gemarkeerd). realtime pattern edit ook erg vet.. eigenlijk alles wat die mod bied lijkt me super.. nu nog een copy / paste funktie :okdan:

ah.. nu ik die site eens bekijk is t idd geen echte mod, maar een 303 clone :(

ml303board.jpg

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
<knip> en ik ken nog iemand die t ook wel handig zou vinden (degene die met stift zn fav. tune plekkies had gemarkeerd)</knip>

:engel:

het leven is een beetje raar en leeg zonder TB... maar gelukkig is de monomachine ook lekker ranzig vet :)

-C-

Het bij te tunen apparaat monitor ik altijd met mijn ene oor op de koptelefoon terwijl ik met mijn andere oor het zaal geluid check.

-C-

:engel:

het leven is een beetje raar en leeg zonder TB... maar gelukkig is de monomachine ook lekker ranzig vet :)

-C-

ben benieuwd naar je eerste trackie of snippet

:biertje:

klinkt leuk :)

btw dat herkenbare geluidje kun je mooi delayen en heen en weer pannen en andere freaky dingetjes mee doen via de parameter locks denk dat ie dan nog leuker klinkt

snipje

-C-

Jammer van dat herkenbare geluidje (dat hoge toch?), volgens mij is dat geluid eronder wel vet genoeg van zichzelf, maar die kan ik nu niet rustig meer beluisteren.

Back