Wah-wah's en synthesizers

bikkel

Everything is on the One
Ik ben zelf wel een fan van die funky gitaarrifjes door een wah-wah pedaal, maar ik heb geenszins de intentie om gitaar te gaan spelen. Waarschijnlijk zijn er een heleboel goede oude pedaaltjes te vinden, maar zijn er ook wah-wah's (liefst analoog) die wel wat meer geschikt zijn voor algemeen studio gebruik? Of zijn dat alleen digitale effecten en heb je toch een goede tip voor een analoog pedaal voor me?

Het pedaaltje rechts op de clavinet moet je hebben:D Ben alleen het merk kwijt.

Attachments

• stevie-and-rob.jpg
    stevie-and-rob.jpg
    30,4 KB · Bekeken: 118
Ik denk dat je de Mu-Tron III zoekt... ;)

stevie.gif

Zie: http://www.mu-tron.org/

Interessant genoeg:

If you want the original sound and circuitry of the Mu-Tron III, please buy either a used vintage original Mu-Tron III (not +) or better yet, my new products:

The Q-Tron or Q-Tron+ by Electro-Harmonix

You will get a better product and support the original inventor.
Electro Harmonix, where history, quality and innovation collide. Electro Harmonix features the latest productions of the Mu-Tron legacy, the Q-Tron.

Q-Tron -> http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=/Catalog/19_Filters/09_Q-Tron

Q-Tron+ -> http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=/Catalog/19_Filters/14_Q-Tron+

Q-Tron.gif

... als je echt het UIT-ER-STE wil voor studio-gebruik: de EH Bi-Filter

e_Bifilter.jpg

Is een wah pedaal niet gewoon een low of bandpass filter, zoals dat ook op de meeste synths zit?

Ja, in theorie wel. Afhankelijk van de precieze implementatie gaat het om een highpass of bandpass met vrij hoge resonance, waarbij de afsnijfrequentie wordt gemoduleerd.
Maargoed, ieder filter heeft natuurlijk z'n eigen unieke klank.

PS op de Q-Tron kan je schakelen tussen HighPass / BandPass / Lowpass of Mix (lowpass met origineel signaal gemixt).

plus dat een qtron en mutron envelope filters zijn. dus daar kan je niet alleen je synthgeluid door gooien maar ook hele drumloops etc. nodig: 1 envelope follower.

Dus het gaat om EH en welk budget je voor een EH pedaal hebt? Ik heb vrij zelden zo'n unanieme thread gezien :D

Staan er nog goede demo's van verschillende merken en modellen op het net?

Unaniem? Wacht maar tot MatthijsBlom de pedalen-guru in deze thread komt zeggen dat hij het *dik* met ons allemaal eens is... :D

Demo's van de Q-Tron en Q-Tron+ staan op de EH site, trouwens.
Er is ook nog een Mini Q-Tron geloof ik. Maar wie houdt er nou van mini? ;)

een moogerfooger lowpassfilter heeft ook een envelope follower maar geen highpass of bandpassfilter. maar je kan met cv's wel die filters aansturen die bv geen envelope filter hebben. (ms20, jupiter, en anderen met audioinput en cvinput op de filter.)

'k Heb al vaak 't een keer willen proberen om een synth via de Wah-wahpedaal van me te gooien, maar 'k vergeet 't steeds om 'ns een keer te doen... :D

volgens mij moet je synth niet te hard zetten.

Origineel geplaatst door MadR
wat heb je er voor betaald ? enne sampletje ? :{

Ik kan even niks opnemen maar neem maar van mij aan dat ie goed klinkt...Ik heb er een leuk bedrag voor betaald

Back