Analoge casio Synth?

reddread

Muzique Plastique
Mijn eerste synthesizer ooit was een casio mt-400V.
Dit was een preset keyboard met een analoog filter. Er zaten sliders op voor attack, decay, sustain, cut off en resonance.
Het grappige was dat je ook de ritmes en de begeleiding door het filter kon halen.
Ook zat er white noise op. dit werd aangestuurd door het ritme en kon ook door het filter gehaald worden.
Verder zat er nog een aansluiting op om het filter aan te sturen door een breathcontroller.
Ik heb het ding destijds gebruikt om mijn circuitbendlusten op bot te vieren.
Het ding had behoorlijk wat leuke modificaties. Uiteindelijk is hij ook overleden aan mijn bendlust.
Eigenlijk ben ik toen ook direct weer op zok gegaan naar een andere maar dat bleek niet eenvoudig. Dit zijn behoorlijk zeldzame apparaatjes geworden. Een paar keer net te laat op een advertentie gereageerd.
Maar... het is me uiteindelijk toch weer gelukt en ik heb nu de versie met fullsize keys de CT-410V.

Ik heb een Site gevonden waar een aantal modificaties op beschreven staan en uiteindelijk zal deze hier ook aan moeten geloven :D

http://users.informatik.haw-hamburg.de/~windle_c/TableHooters/Casio_CT-410V.html

voorlopig ben ik heel blij met m´n nieuwe aanwinst

ik zal ook wat pics posten

Attachments

• casio ct-410v.jpg
    casio ct-410v.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 134
Die twee heb ik in het verleden ook gehad, waren inderdaad leuke dingen, vergelijkbaar met het synthesizergedeelte van de Yamaha PSS380/PSS460/PSS470/PSS570 keyboards.

Phochos

Zo had ik altijd nog graag die casio ht700 eens willen proberen, maar ik kreeg m maar niet te pakken. Ik heb het opgegeven :D

Dit ziet er wel grappig uit red :)

jaa hoor

jaa hoor

t bestaat dus wel een castio
met knoppen
synthiaks had ook een hele tyd zo,n slagschip te koop voor weinig
shs ofzoiets
maar de cz 101 gebruikt phase distortion synthesis [heb wels gelezen ]
en de cz1000 is daarop gebaseerd en decz3000/5000 zijn de grotere broers die je ook voor weinig ...150.- ka scoren leuke synths

oja ik las net ;
The CasioTone 101 (CT-101) is a VERY basic analog synth from Casio circa 1981. The keyboard has 49 full-size keys and is finished in satin black painted metal, has wooden end-cheeks and a wood grain finish underneath the front of the keys. It gives your studio a good analog/vintage feel. Most sounds are very basic and fairly unusable. However, its organ tones are pretty good as well as its 'Cosmic Tone' patch, which uses two oscillators tuned an octave apart, and as the keys are held down, the sound drops an octave as oscillator 1 fades up, and oscillator 2 fades down. The CT-101 has been used by The Human League, Blondie, Vince Clark, Severed Heads, Goldie, and Moby.

pic

pic

pic

some sort of string / organ synth
analog dat weer wel

Attachments

• ct101.jpg
    ct101.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door reddread
Ik vraag me af welke goedkope keyboardsynths jij nog niet hebt gehad Phochos ;)

reddread,

Dat zijn er nog voldoende hoor, ik heb ze echt niet allemaal gehad, maar wel veel!!:D

Phochos8)

casioooo zo dus

casioooo zo dus

kwamen all sounds nou uit t casi-ootje
l8
wel erg belegen old cheesey
chorus maakt t wel wollig ,..
of heeft dat ding filter in en de chorus heeft ie bv instel mogelijkheden tempo/feedback ,...?
r.

alle geluiden zijn uit de casio. Van de chorus kun je het tempo instellen. Er zit ook vibrato op en reverb.
Verder zit er ook nog een soort wahwah effect op. Op het synthgeluid geeft dit een soort lfo-achtig effect waarbij je de snelheid kunt instellen.
Heeft geen filterinput, maar deze is vrij eenvoudig zelf te maken. Zie ook de link in mijn eerste post.

zo loop je jaren te zoeken naar een keyboardje, zo loop je nog een tweede tegen het lijf.
Ik heb dus inmiddels ook de MT-400v op de kop weten te tikken..
Ik vind deze eigenlijk het charmantst omdat ie zo lekker klein is en detachable speakers.
Verder heeft ie alle features van de CT-410V.
Dat wordt binnenkort een lekkere casiojam:dj:

Attachments

• mt-400v2.jpg
    mt-400v2.jpg
    56,1 KB · Bekeken: 104
Back