Analoge casio Synth?

Origineel geplaatst door reddread
Volgens mij heb je de CZ, de VZ en de HTserie.

De ht´s en deze mt-400v en ct410V zijn toch een soort veredelde keyboards.
Ik heb zelf ook nog een ht-6000, is ook een erg leuke bak.
en de HZ serie waarvan ik de HZ600 een paar eeuwtjes terug had. tis te lang geleden om me er genoeg van te kunnen herinneren. ik weet nog dat ik er heel blij mee was omdat ie mijn eesrste synth was :luv:

Origineel geplaatst door reddread
Volgens mij heb je de CZ, de VZ en de HTserie.
/B]

en de FZ, meer dan alleen een ranzigge sampler.

Origineel geplaatst door R-ond
maar fattste casio die ik ooit gezien heb is toch wel die ,..boombox gehttoblaster met ingebouwde casio synth met dubbel cassette deck

de beste casio is uiteraard het "mothership";

de Casio HT6000

analoog filter, 4 dco synth,

welke synth had dat nou ook .... :confused:

Juist !
:kimono:

via via de mod pagina teruggevonden!

http://web.archive.org/web/20040831....de/~windle_c/TableHooters/Casio_CT-410V.html

ik kan niet wachten om de externe audio ingang voor de filter te maken.

maar dit snap ik nog niet volledig:

filter and chorus input jacks

To send an external signal to filter + chorus, connect a cinch jack through a 100nF cap in series to a 1 kOhm resistor with the rightmost pin of a black resistor array module in the middle of the PCB, which seems to act as DAC for the main voice soundchip D931C. This modifies the external sound by everything that actually modifies the main voice (including its muffling capacitors).

moet ik die die dingen (100nF cap enzo) apart kopen of zitten die er al in?
iemand een idee?
thnaks! floris

Origineel geplaatst door 2206
via via de mod pagina teruggevonden!

http://web.archive.org/web/20040831....de/~windle_c/TableHooters/Casio_CT-410V.html

ik kan niet wachten om de externe audio ingang voor de filter te maken.

maar dit snap ik nog niet volledig:

filter and chorus input jacks

To send an external signal to filter + chorus, connect a cinch jack through a 100nF cap in series to a 1 kOhm resistor with the rightmost pin of a black resistor array module in the middle of the PCB, which seems to act as DAC for the main voice soundchip D931C. This modifies the external sound by everything that actually modifies the main voice (including its muffling capacitors).

moet ik die die dingen (100nF cap enzo) apart kopen of zitten die er al in?
iemand een idee?
thnaks! floris

ik deng aan je hot signal zetten ,..in serie ,..;
maar dies ite ,..by mij poppen de plaatjes niet op ???
by jouw/ jullie ...?

Origineel geplaatst door chilistein
de beste casio is uiteraard het "mothership";

de Casio HT6000

analoog filter, 4 dco synth,

welke synth had dat nou ook .... :confused:

Juist !
:kimono:

ff reacten op de fatt factor in casio [zijn dr eiegn lijk meer muzikale merken die dingen maaken op batterijen ??niet veel iig

ik ga by casio beetje opt uiterlijk ook af ontwerp ruled ook soms
deze is ook lol
schyne "sonore"basses in te zitten en analogue ritm

kan op batterijen - en zou niet mistaan naast een setje mc 202 /303 606

This is clearly one of the most bizarre and innovative instruments created by Casio, because this tiny thing has a detachable keyboard with 29 soft touch foil keys, and this is not just a monophonic toy tablehooter but a real 8 note(!) polyphonic instrument with analogue rhythm and a small but high quality loudspeaker that makes a very respectable organ sound.

de pt 7:halleluja

Attachments

• casio_pt-7_s.jpeg
    casio_pt-7_s.jpeg
    9,1 KB · Bekeken: 96
ik deng aan je hot signal zetten ,..in serie ,..;
maar dies ite ,..by mij poppen de plaatjes niet op ???
by jouw/ jullie ...?

lang genoeg laten laden, dan komen de plaatjes (meeste toch)
geen uitvergrotingen vd foto's en wat erger is:
geen plaatjes of schema's van de binnenkant
en daar zou ik toch goed mee geholpen zijn.

hey, ik heb ook net een mt-400v, m'n dochtertje had 'm bij de vuilnis gevonden:okdan:

echt wel tof groovesynthje ! Aciiid!!

ben 'm maar meteen gaan modden; mute knoppen voor snare, kick en hihat en individuele uitgangen
voor bass, kick, hihat en accoord tot nu toe...komt nog hihat intensiteitsregelaar bij, filter en chorus ingangen...
chorus diepte regelaar...en nog wat andere tablehooter vonsten ( :halleluja )
arpegiator lijkt me ook tof !

ben er zeer tevreden over, ik zal nog wel wat mp3tjes posten. echte aanrader dit bakkie:)

Wow, nostalgie.:D
Een Casio was mijn eerste keyboard ooit, een Casio MT-70. Zo'n ding met een pen om sequence partijen in te scannen.
Jammer genoeg heb ik die ooit eens aan iemand geleend en nooit meer terug gezien.
Was geinig. Is nog gebruikt naast een Poly 6 bij een optreden door de toenmalige toesenist van onze band.
Ben benieuwd of die nog te krijgen zijn al is het maar om de ruis die dat ding genereert. 8o) Leve de jaren 80,
o ja meer info is hier te vinden.

okee, ik heb ook wat demo's gemaakt : ze zijn net te groot als bijlage, maar hier zijn de links :

http://www.esnips.com/doc/0d601694-2ccd-446d-9e6a-ddd42af1cfb2/met-muteknoppen-1
hier heb ik net de mute knoppen voor de kick, snare en hihat gemonteerd, komt nog een knop voor cymbal,
als ik em kan vinden altans. is droog opgenomen

http://www.esnips.com/doc/24c4080b-d3aa-4a92-8658-cf834662a644/met-individueel-uit-1
nadat ik de individuele uigangen had gemonteerd, deze werken nog niet vlekkeloos, eigenlijk werkt
alleen de chord uitgang helemaal naar wens.. komt wel goed. opgenomen met wat fx

http://www.esnips.com/doc/8e48c0ca-f999-45f1-be24-8689d4b2757f/met-individueel-uit-3
nog een demo met fx, alleen chord en bass...

er staan nog wat tunes daar voor de liefhebbers:)

ik ben van plan om m'n mt-400v stap voor stap volledig te gaan modden/benden en ga na iedere mod wat
stukjes opnemen, mocht ik 'm opblazen, heb ik in ieder geval nog een cd tje als aandenken...:engel:

de volgende mod wordt de chorus onder handen genomen

Attachments

• mt-400v met individuele uitgangen en mute schakelaars.jpg
    mt-400v met individuele uitgangen en mute schakelaars.jpg
    46 KB · Bekeken: 102
Lekker bezig met die Mods :okdan:
Ik heb zelf een CasioTone MT45. Ik heb weleens gelezen dat die ook analoog moet zijn.
Hellaas niet van die mooie Cutoff en Res knoppen erop. :(

100euro is neit te duur hoor.

er zitten goede klanken in.

het is dat ik yamaha ,s heb anders had ik mijn CTK-100 wel van stal gehaald.

ben nog verder gegaan met m'n mt400v modden;
tot nu toe zitten erop : 4 muteknoppen voor drumgeluiden, chorus + filter ingang, 5 individuele uitgangen,
en met dank aan Tablehooter ; 4 soorten enveloppe voor de hoofdstem, 4 type arpeggiator, oktaaf omlaag schakelaar....
later ga ik nog wat draaiknoppen zetten voor distortion enzo. de chorus mod heb ik uiteindelijk maar niet gedaan, ik vond 'm toch niet zo spectaculair (maar dat kan ook aan mij liggen :) )

de arpeggiator kan ik iedere mt400v bezitter aanraden, zeker met individueel uit/ via het filter. is wel wat soldeer
werk, maar de moeite ruimschoots waard en dat geldt al helemaal voor de enveloppe schakelaars :kimono:

het enigste moeilijke was het solderen aan de processorchip, dat is zo'n vierkant ding met heel veel van die minipootjes rondom
( is noodzakelijk solderen op 3 pootjes voor de arpeggiator)
maar ik heb nu eindelijk door wat de truuk is : je neemt de dunste kabel die je hebt, bijv van die flatcable waarmee
je een harde schijf aansluit, daarvan pak je het aantal kabeltjes dat je nodig hebt, deze strip je een eindje af en maak ze los van
elkaar. vervolgens vlecht je van ieder kabeltje 3 aders in elkaar en deze vertin je en knip af zodat je 1 mm overhoud na de
mantel. de rest van de adertjes knip je weg. dit vertinde eindje hou je in positie op het pootje met een pincet oid
en vervolgens druk je de punt van je soldeerbout erop tot het vast hecht. omdat het nooit echt stevig wordt, kun je het beste
de kabeltjes aan de print vastzetten met een ty wrap ofzo. ik zou niet zwaarder dan 20 watt bout gebruiken overigens.
op deze manier hoef je niet te klooien met soldeer (pootjes aan elkaar gekoekt met soldeer etc)
ik hoop dat iemand wat heeft aan dit verhaal :)

al met al ben ik zeer blij met dit synthje, ik raak er niet snel mee uitgespeeld. het liefst zou ik z'n klokkie extern triggeren,
met midi is zou het allermooiste zijn... heb het al bij highly liquid. com gevraagd, die konden me ook niet helpen helaas...
alle tips op dat gebied zijn zeer welkom !

Attachments

• mt400v links.jpg
    mt400v links.jpg
    34,4 KB · Bekeken: 103
kzals plaatje erbt zoeken ,..maar fattste casio die ik ooit gezien heb is toch wel die ,..boombox gehttoblaster met ingebouwde casio synth met dubbel cassette deck
asje daar mee op bloemendaaal ,..aan komt zetten ...:{ retro sunglasses erby
erby

Heb deze te koop zien staan op een rommelhal voor 20 eurie, spijt dat ik hem niet gekocht heb.

Was wel fun dat apparaat foto's kan ik niet zo snel vinden op het net.

ok! de filter en chorusingang is een feit, klinkt goed,
nu het volgende:
-arpeggi, key hold etc, mar van waar moet je beginnen pootjes van de grote ic tellen?

en vooral, waar kan ik een effect send-return maken? zodat mijn small stone pedaal er nog tussen kan voor het signaal naar de ingebouwde luidsprekertjes gaat? lieft na de filter en voor de chorus, maar waar op het bord?

Back