ben nog verder gegaan met m'n mt400v modden;
tot nu toe zitten erop : 4 muteknoppen voor drumgeluiden, chorus + filter ingang, 5 individuele uitgangen,
en met dank aan Tablehooter ; 4 soorten enveloppe voor de hoofdstem, 4 type arpeggiator, oktaaf omlaag schakelaar....
later ga ik nog wat draaiknoppen zetten voor distortion enzo. de chorus mod heb ik uiteindelijk maar niet gedaan, ik vond 'm toch niet zo spectaculair (maar dat kan ook aan mij liggen

)
de arpeggiator kan ik iedere mt400v bezitter aanraden, zeker met individueel uit/ via het filter. is wel wat soldeer
werk, maar de moeite ruimschoots waard en dat geldt al helemaal voor de enveloppe schakelaars
het enigste moeilijke was het solderen aan de processorchip, dat is zo'n vierkant ding met heel veel van die minipootjes rondom
( is noodzakelijk solderen op 3 pootjes voor de arpeggiator)
maar ik heb nu eindelijk door wat de truuk is : je neemt de dunste kabel die je hebt, bijv van die flatcable waarmee
je een harde schijf aansluit, daarvan pak je het aantal kabeltjes dat je nodig hebt, deze strip je een eindje af en maak ze los van
elkaar. vervolgens vlecht je van ieder kabeltje 3 aders in elkaar en deze vertin je en knip af zodat je 1 mm overhoud na de
mantel. de rest van de adertjes knip je weg. dit vertinde eindje hou je in positie op het pootje met een pincet oid
en vervolgens druk je de punt van je soldeerbout erop tot het vast hecht. omdat het nooit echt stevig wordt, kun je het beste
de kabeltjes aan de print vastzetten met een ty wrap ofzo. ik zou niet zwaarder dan 20 watt bout gebruiken overigens.
op deze manier hoef je niet te klooien met soldeer (pootjes aan elkaar gekoekt met soldeer etc)
ik hoop dat iemand wat heeft aan dit verhaal
al met al ben ik zeer blij met dit synthje, ik raak er niet snel mee uitgespeeld. het liefst zou ik z'n klokkie extern triggeren,
met midi is zou het allermooiste zijn... heb het al bij highly liquid. com gevraagd, die konden me ook niet helpen helaas...
alle tips op dat gebied zijn zeer welkom !