Oberheim OB1 op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ok...goeie info...ik heb een OB-Xa gehad en die vond ik wel leuk maar toch niet echt mijn ding of zo..Ik dacht die OB1 is wel anders dan de OB-Xa, meer ruw en wat origineler wbt sound...Ik moet bekennen dat ik niet zo gek ben op de sound van Oberheim (sequential ook niet)....Maar mischien is de OB1 anders...

Kennen jullie deze versie eigenlijk van de 8 voice?
De foto komt uit een boek en ik heb hem weer met mijn camera gefotografeerd.

(Geen FOTOSHOP actie!!)

Attachments

• dsc_0027.jpg
    dsc_0027.jpg
    49,4 KB · Bekeken: 89
Origineel geplaatst door Hanz
Wat ik al schreef, een OB-X is in feite nog steeds discreet voor een groot gedeelte, terwijl een OB-Xa voor alles CEM-chips gebruikt. Een OB-8 heeft een iets uitgebreidere voice-layout en gebruikt ook CEM's, maar met name de filtersectie is anders.

Maargoed, het kan altijd erger...

attachment.php

Mooie 40 voice....

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ok...goeie info...ik heb een OB-Xa gehad en die vond ik wel leuk maar toch niet echt mijn ding of zo..Ik dacht die OB1 is wel anders dan de OB-Xa, meer ruw en wat origineler wbt sound...Ik moet bekennen dat ik niet zo gek ben op de sound van Oberheim (sequential ook niet)....Maar mischien is de OB1 anders...

Heb nog nooit een SEM bespeeld

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Mooie 40 voice....

24-voice (fotoshoppie van mijn hand... ;))

Dit is het goeie plaatje:

Het plaatje kom uit:

Mark Vail, (1997). Vintage Synthsizers. isbn: 0-87930-275-5

Attachments

• dsc_0028.jpg
    dsc_0028.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 83
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Je kan ook eens proberen te gaan werken...............

begin je nou tegen hem ook al? waarom wil jij iedereen altijd maar aan het werk hebben?

Origineel geplaatst door Leo
begin je nou tegen hem ook al? waarom wil jij iedereen altijd maar aan het werk hebben?

hahahaha...de mensen die doen wat ze leuk vinden en er van kunnen leven hebben de beste tijd van de wereld.....

Omdat niet werkers toch geld nodig hebben............mag jij raden waar dat vandaan moet komen.

Mischien hebben sommige mensen een bedrijf of zo...

ik gaf Leo antwoord.......sloeg niet op jou.

ok....maar het klinkt verdacht..alsof iets stiekem doet..

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dit is het goeie plaatje:

Het plaatje kom uit:

Mark Vail, (1997). Vintage Synthsizers. isbn: 0-87930-275-5

Toe maar...ik, denk dat eight voices zeldazamer zijn in NL dan CS80 etc.....Ik zie er hoogst zelden een voorbijkomen

Laatst gewijzigd:
Misschien ligt het eraan dat ik op een laptop luister, maar ik hoor toch duidelijk overeenkomsten met m'n eigen OBXa...

Origineel geplaatst door Hanz
Misschien ligt het eraan dat ik op een laptop luister, maar ik hoor toch duidelijk overeenkomsten met m'n eigen OBXa...

Waarschijnlijk heb ik niet lang genoeg achter mijn OBXa gezeten om hem genoeg te waarderen of in te schatten...Maar die sounds van die OBX klinken erg lekker...dus een OB1 klinkt idem????..maar dan monofoon???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back