Ik gebruik ook nooit de sequencer. Ik gebruik Reason eigenlijk alleen als klankbron (zeg maar een groot rack met modules en synths) via Rewire naar Cubase.
Mijn favoriete combinatie om vette bassen te maken: Subtractor door de Scream halen.
Ik denk dat je niet veel reacties gaat krijgen op die vraag.
Reason kan op zich natuurlijk niet zo héél veel (relatief gezien.) Het zijn in feite vast bepaalde geluidsbronnen, effect processoren en een sequencer. Ik kan me niet voorstellen dat daar dingen nooit van worden gebruikt door mensen die Reason hebben. Misschien gebruik je de ene mogelijkheid wat vaker dan de andere (ikzelf gebruik bijv heel weinig de vocoder).
Het mooie van Reason is dat je het op zoveel verschillende manieren kunt gebruiken, ondanks dat de middelen in feite beperkt zijn. Echter deze middelen zijn wel weer zeer flexibel met elkaar te combineren.
Origineel geplaatst door meesha74 Het mooie van Reason is dat je het op zoveel verschillende manieren kunt gebruiken, ondanks dat de middelen in feite beperkt zijn. Echter deze middelen zijn wel weer zeer flexibel met elkaar te combineren.
inderdaad, dat is het prettige aan reason
er wordt niet gezegd: dit moet je zo doen, dit kan je enkel zo doen... je krijgt de kans om zelf te experimenteren en apparaten op alle soorten manieren te gebruiken
en dat maakt reason ook erg krachtig: het aantal verschillende apparaten is misschien wat beperkt en op zich zijn misschien niet alle apparaten het neusje van de zalm, maar als je ze op een creatieve manier combineert krijg je sowieso wat leuks
en wat mij betreft geeft het creatief omgaan met beperkingen veel meer voldoening dan het niet hebben van beperkingen
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.