Synthesizermuziek op een Internetradio..?

comind

Nieuwkomer
Hallo liefhebbers van de 'oude' electronische muziek.
Dus geen trance/dance.

Op dit moment draai ik met een paar andere DJ's via een internetradio, legaal uiteraard.
Echter is dit een Nederlandstalige internetradio.
Ik mis toch iets anders eraan en omdat er ruimte is om ook met andere muziekstijlen bezig te gaan wil ik graag op een avond met electronische muziek bezig, een van mijn oude liefdes.

Ik wil even peilen hoe de belangstelling is om te luisteren naar een internetradio die eens per week deze prachtige muziek laat horen.

Wat zijn jullie ideeen hierover....

Re: Synthesizermuziek op een Internetradio..?

eens per week

Dat zou ik niet doen, dan moeten mensen er weer aan denken en ervoor klaar gaan zitten. Het grote voordeel van internet zou moeten zijn dat het er is als jij het hebben wilt... Ik zou er zelf namelijk liever overdag tijdens mijn werk naar luisteren dan 's avonds als ik andere dingen te doen heb... Da's ook precies de reden dat ik nu regelmatig de 'non-stop' stations op heb staan die het gewoon 24-uur per dag uitzenden.

Dat is het nu juist, want dan kun je ook een cd op doen.
De meerwaarde is juist dat er ook informatie over de muziek naar voren komt.

Natuurlijk kun je altijd van dit muziek genieten, maar ik weet nog nog wel een geruim aantal jaren geleden was er wekelijks een programma op wdr die zich bezighield met electronische muziek, en die gingen toen stoppen, naar ergenis van veel liefhebbers...

Ik bedoel natuurlijk ook niet dat men alleen eens per week naar de muziek moet luisteren.

Dat is het nu juist, want dan kun je ook een cd op doen

Nee, het gaat er mij juist om dat ik dingen hoor die ik niet ken (en waar ik dus geen cd van heb)

De meerwaarde is juist dat er ook informatie over de muziek naar voren komt.

Precies. Dus dat zet je in de stream zodat mensen dat in hun player zien (neem ik aan).
Als je er doorheen gaat praten zoek ik sowieso een andere zender op want daar heb ik zo'n bloedjehekel aan :D

Om een voorbeeld te geven; ik heb regelmatig Drone Zone of Limbik Frequencies op staan, da's zijn ambient-zendertjes. Vooral Drone Zone is redelijk traditioneel. Als daar wat voorbij komt dat ik aardig vind kijk ik gewoon even in de player wat het is en daarna op 't net wat ie nog meer gemaakt heeft. Dat is internetradio voor mij. Ik wil zeker niet hoeven wachten tot de track af is en dan maar hopen dat een presentator zegt wat het was...

Ja, ieders heeft zo zijn eigen smaak...
Misschien zijn er mensen die het wel een goed idee vinden en er wel naar zouden willen luisteren, dat kan natuurlijk altijd...

Misschien zijn er mensen die het wel een goed idee vinden en er wel naar zouden willen luisteren, dat kan natuurlijk altijd...

Oh, daar ga ik wel vanuit. Ik gok alleen dat het publiek dat elke week een dag 's avonds op een vaste tijd achter de computer gaat zitten om naar een radiostation te luisteren erg klein is. Maar misschien heb ik het wel mis... ik hoop het voor je :)

Back