Acid Pro Beatmappen

e-vo

Ingeburgerd
Hoi,

Ik ben bezig een mp3 mix te maken met Acid Pro 4. Deel 4 is aan mij uitgelegd dus voorlopig blijf ik daar nog even bij (of mijn "probleem" moet gerelateerd zijn aan de versie maar dat lijkt me niet).

De muziekstijl is progressive house btw. Alle tracks moeten vanzelfsprekend hetzelfde tempo krijgen en dat doe im mbv de Beatmapper. Zo nauwkeurig mogelijk (ver inzoomen, goed luisteren naar de metronome) selecteer ik de 4 maten die hij dan vertaald naar het hele nummer.

Toch loopt het tempo gedurend een overgang niet naar wens. In het begin ligt hij retestrak maar hoe verder hoe minder strak. Ik probeer dit te corrigeren door het tempo nog wat bij te stellen in track properties (dit gaat nauwkeurig, bijvoorbeeld 125,378 BPM) maar nog steeds klinkt het niet zoals ik zou willen. Terwijl als ik met plaat mix het wel strakker vind klinken. "dan mix je toch gewoon met plaat" heb ik natuurlijk niks aan, ik wil dit met Acid Pro doen.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Heb zelf bedacht, vanavond even proberem, om de track in delen op te splitsen en dan per deel gelijk te leggen met een andere track. Wil ook nog even kwijt dat de toonregeling met FX Automation geweldig lijkt te zijn. Weet nog niet precies hoe specifieke dingen werken maar veelbelovend is het zeker.

Thanks!

met acid pro kan ik je niet helpen maar ik zou tracktor dj studio of ableton live gebruiken...

traktor dj heeft een sync knop die je plaatjes gelijk laat lopen
ableton doet dit vanzelf en dit loopt rete strak

Origineel geplaatst door pfoffer
met acid pro kan ik je niet helpen maar ik zou tracktor dj studio of ableton live gebruiken...

traktor dj heeft een sync knop die je plaatjes gelijk laat lopen
ableton doet dit vanzelf en dit loopt rete strak

Gaat dat dan echt helemaal vanzelf? Best raar, dacht altijd dat je dat zelf aan moest wijzen. Breakbeats bijvoorbeeld lijkt me moeilijk automatisch te detecteren.
Maar ja, als beide proggies die functie hebben ga ik zeker eens de demo downen.

Back