jv2080 reageerd niet op midisignaal

Creative

Stamgast
Ik heb de JV 2080 module nu een tijdje maar ik kan de logica nog niet echt ontdekken terwijl het waarschijnlijk erg simpel zal zijn.

Het probleem is dat ik gewoon door de geluiden heen wil bladeren maar in peform mode maar tot B kom (beperkt) en PATCH ik kan op het toetsenbord spelen tot ik groen zie ik krijg geen geluid. Dit terwijl een midi signaal binnen komt.

Mijn vermoeden is dat ik iets uit heb gezet zonder dat ik weet wat.

Maar het doel is dus gewoon op het midikeyboard spelen en de module te horen... Nu blijft het stil.. Alles is goed aangesloten !!! :D het is iets in de jv 2080 zelf..

Is er niet zoiets als een externe controller voor een JV2080 zodat je niet alles op dat display hoeft te doen ? Wat meer directe controle zou mooi zijn. Een mc 505 schijnt een jv 1080 te zijn maar dat werkt vele malen makkelijker.. Ik zal het waarschijnlijk gewoon ff door moeten krijgen..

andere handige tips betreft de jv2080 zijn van harte welkom !! :)

Wie kan mij helpen ?

Belangrijk: druk eerst op "Patch", ga dan pas naar "System",selecteer "Midi" (F3), zet "Patch Rx-Ch" op je gewenste kanaal. Verder is de JV-2080 toch wel goed te bedienen hoor met zijn grote display. Je moet er wel even voor zitten, er zijn verdomd veel parameters in te stellen.

Begin eens met te controleren of je toetsenbord wel een midi signaal afgeeft: Sluit een andere module aan of sluit een PC aan met een sequence programma en montor je signaal.

Vervolgens check je of het midi kanaal waarmee het toetsenbord zend. Dit is mogelijk een ander kanaal dan waarop de JV2080 ontvangt.

Vervolgens zou je de JV2080 in kunnen stellen zodat informatie van alle midi kanalen wordt ontvangen.

Ook zou je een factory reset kunnen doen op de jv2080: http://www.rangeraudio.com/presets.htm
Succes

Re: jv2080 reageerd niet op midisignaal

Origineel geplaatst door Creative
Is er niet zoiets als een externe controller voor een JV2080 zodat je niet alles op dat display hoeft te doen ? Wat meer directe controle zou mooi zijn.

Als je dat met de computer wil doen, is er een zeer fijn freeware programmaatje dat ik al lang met grote tevredenheid gebruik voor m'n JV1080. Hier

Er zit geen computer tussen..

ik ben alleen de geluiden aan het checken..

Hij geeft midisignaal af.. In peform mode doet ie het bijvoorbeeld wel.. In patch mode niet.. dat is het gekke.

Er zit geen computer tussen..

ik ben alleen de geluiden aan het checken..

Hij geeft midisignaal af.. In peform mode doet ie het bijvoorbeeld wel.. In patch mode niet.. dat is het gekke.

Wat bedoel je met "hij geeft midi signaal af" ??
De jv2080 bedoel je? of je controller?

In eerste instantie hoeft de JV2080 ook geen midi signaal af te geven. Hij moet een midi signaal IN krijgen.

Origineel geplaatst door Rollie
Wat bedoel je met "hij geeft midi signaal af" ??
De jv2080 bedoel je? of je controller?

In eerste instantie hoeft de JV2080 ook geen midi signaal af te geven. Hij moet een midi signaal IN krijgen.

De JV2080 geeft aan wanneer -ie MIDI ontvangt. Dit is onafhankelijk van kanaal etc.

Ja hij ontvangt midi.. Maar in principe zou die van 1 tot 16 toch ergens op moeten reageren in PATCH stand.. en dat is niet zo.. dus ik vermoed dat er ergens wat verkeerd is ingedrukt of ingestelt.. of wat dan ook .. zoals dit klopt het iig niet :confused:

Wat staat er allemaal in het MIDI menu ingesteld ? Loop dat (nog eens) punt voor punt door.

Ik weet niet of dat met de JV-2080 ook kan (nooit uitgezocht) maar met de JD990 kun je er meerdere chainen zodat een de master en de ander de slave is. Dan werkt de slave alleen als de master aangestuurd wordt. Dat was werkelijk bruut hoor, met twee JD990's ! Ik zal vanavond es in dehandleiding kijken.

het is me gelukt.. nogmaals alle midikanalen af gegaan... patch >> system >> f3 en die kanalen af.. en op 1 gezet.. :)

thanks.

nog een paar vragen

nog een paar vragen

Nou nog maar een vraag dan

In patch mode kun je geen midikanaal instellen.. In Peform mode wel.. Ik wil verschillende geluiden te gelijk gebruiken op verschillende kanalen en een nog lastiger probleem is dat ik in peform mode maar tot bank B kom PR-B 32 drone / pipe geluid en dan houd ie er mee op.. Verder kom ik gek genoeg niet.. Waar ligt dit aan ??

Het kan aan mij liggen maar dat is toch wel heel erg onlogisch..

:okdan: nou bedankt alvast :okdan:

nog even geklooit net..

patch / system en dan zie ik toch de midikanalen :stupid

Dus ik moet WEL in patch mode zijn... Als iemand me uit kan leggen hoe ik meerdere geluiden te gelijk kan instellen ben ik uit de brand " voorlopig "

Ik spreek enkel uit ervaring met de jv1080 (maar veel verschil denk ik niet dat het moet zijn), maar in patch mode kan je zeker geen patches gaan layeren. dat moet echt in perform mode.
wat ik niet begrijp, hoe selecteer je dan die patches in perform mode? Via de knoppen op het apparaat zelf moet dat vanzelf gaan.
Als je het selecteert vanop iets extern, moet je wel dejuiste CC's meesturen. Voor de JV1080 ziet het er zo uit:

Attachments

• hh.jpg
    hh.jpg
    119,4 KB · Bekeken: 85
Dus ik moet toch peform mode hebben :confused: die komt niet verder dan bank b... lijkt wel alsof die geblokeerd staat.

Er zit zo'n draaiknop op... En als je snel van bank wilt wisselen die knopjes a b c..... maar in peform mode werkt dat dus niet.. Ik kom in peform mode ook met geen mogelijkheid in mijn expansion die ik juist wel moet hebben..

Het lijkt me dat ik het gewoon goed doe...

Peform mode >> hij staat op preset (die niet verder gaat dan bank B geluid 32) als ik op EXP druk gebeurd er niks..

via rythem en patch doet ie wel gewoon alles.. dan staat er "ergens" toch iets verkeerd :stupid

ik word gek.. :bekdicht:

Het lijkt me dat ik het gewoon goed doe...

Peform mode >> hij staat op preset (die niet verder gaat dan bank B geluid 32) als ik op EXP druk gebeurd er niks..

via rythem en patch doet ie wel gewoon alles.. dan staat er "ergens" toch iets verkeerd :stupid

ik word gek.. :bekdicht:

Hallo, nou wordt het toch eens tijd om de handleiding door te lezen. De Performance mode is wezenlijk anders dan de Patch mode. In de Performance mode kun je de 1080 multitimbraal gebruiken, dwz meerdere geluiden tegelijkertijd eventueel op verschillende midikanalen. De Performance mode is min of meer een verzameling van geluiden. De Expansion geluiden bevinden zich op Patch nivo, het is dus niet raar dat je deze geluiden niet kan selecteren als je op Performance nivo zit.

Nogmaals lees de handleiding. Deze structuur is al zo oud als toen ze daarmee begonnen met de JV serie en tot op de dag van vandaag nog steeds geldt voor nieuwere Roland synths.

Back