UAD-1 gebruikers hier? aantal vragen..

Hoi,

ik zit te denken om een UAD-1 card aan te schaffen maar heb een paar vragen, hoop dat iemand deze kan beantwoorden:

-Is er sprake van Latecy bij de UAD effecten ?(zo ja, hoe los je dit op en merk je het bij gebruik vsti en hardware synth?)
-Hoeveel effecten kan je maximum laden ? (Project pack)
-Wat gebeurt er als je teveel effecten wilt laden ?
-Kan je de effecten automatiseren en reageren ze op midi commandos ?
-Zijn de effecten beter dan native vst plugins ? zo ja, waarom ?

alvast bedankt !

-De uad heeft geloof ik extra latency maar als je bijv een synthlijn eerst in midi inspeelt en dan als audio opneemt merk je er niets van.
- Hangt sterk van de effecten af. 1176LN 7X Plate140 4x Neve 33609 1X neve 1073 3x
-Krakend geluid/geen effect.
-Automatiseren Ja Midi Nee
- Zijn Bijv. beter dan Waves, vindt ik. Ze doen niet alleen hun werk, compressen eq'en maar maken het geluid ook mooier
m.a.w. ze hebben karakter

Re: UAD-1 gebruikers hier? aantal vragen..

Origineel geplaatst door erol
-Is er sprake van Latecy bij de UAD effecten ?(zo ja, hoe los je dit op en merk je het bij gebruik vsti en hardware synth?)
hangt van je setup af, maar ik heb geen geval van latency met cubase sx3. anders kan je altijd met delay compensation werken.
-Hoeveel effecten kan je maximum laden ? (Project pack)
dat verschilt. het ene effect leunt harder op je DSP dan een andere, er staat wel ergens een overzicht op de UAD-site geloof ik. hoeveel effecten je kan laden heeft trouwens niks te maken met welk PAK je hebt, maar met hoeveel UAD-1 kaarten je hebt.
-Wat gebeurt er als je teveel effecten wilt laden ?
dan gaat op een gegeven moment alles kraken :) maar met de UAD-meter kan je zien hoeveel dsp je nog over hebt
-Kan je de effecten automatiseren en reageren ze op midi commandos ?
automatiseren kan, midi commandos volgens mij niet (maar het zou best kunnen dat dit op 1 of andere creatieve wijze wel te realiseren is)
-Zijn de effecten beter dan native vst plugins ? zo ja, waarom ?
dit is een beetje brede vraag, want er zijn nogal wat native vst plugs, maar ik vind ze doorgaans wel beter ja

Ik gebruik deze thread maar even om een vraagje te stellen:

Ik heb een UAD-1 Pro-kaart en ik merk inderdaad dat ik DSP tekort kom. Stel dat ik een tweede UAD-kaart erbij zou kopen (zo goedkoop mogelijk) kan ik dan die tweede voor extra dsp gebruiken? Werken mijn licenties op de eerste kaart dan nog wel?

Origineel geplaatst door OJS
Stel dat ik een tweede UAD-kaart erbij zou kopen (zo goedkoop mogelijk) kan ik dan die tweede voor extra dsp gebruiken? Werken mijn licenties op de eerste kaart dan nog wel?

Ja. De licenties die je al had (en ook die je later nog aanschaft) werken op alle kaarten die in hetzelfde systeem zitten.

Back